تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/09/19 - 22:18
کد خبر: 490444

فرصت جدید برای ورود محصولات فناورانه ایران به جهان عرب

فرصت جدید برای ورود محصولات فناورانه ایران به جهان عرب

دهقانی در این بازدید با اشاره به اینکه سوریه یک درگاه بزرگ برای ارتباط با بازار کشورهای عربی است گفت: بسیار خرسند می شویم از اینکه مقامات زبردست در حوزه فناوری در آی هیت حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه صبح روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه با همراهی روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری از خانه نوآوری و فناوری ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بازدید کرد.

دهقانی در این بازدید با اشاره به اینکه سوریه یک درگاه بزرگ برای ارتباط با بازار کشورهای عربی است گفت: بسیار خرسند می شویم از اینکه مقامات زبردست در حوزه فناوری در آی هیت حضور پیدا می‌کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، پیشینه غنی همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان ایران و سوریه از دیرباز را تکیه‌گاهی برای توسعه همکاری‌های فناورانه میان دو کشور دانست و گفت: مردمان سوریه از قدیم به عنوان اهالی صنعت شناخته شده‌اند و از همین منظر است که اطمینان داریم برنامه‌های تولید مشترک ایران و سوریه می‌تواند بسیار موفق باشد.

وی ادامه داد: طی سالیان اخیر، جمهوری اسلامی با وجود تحریم های ظالمانه، بسیار محکم و قوی در مسیر خودکفایی و استقلال که مهم‌ترین شاخه مصداق و شاخصه آن، فناوری است حرکت می‌کند که نتیجه این پایداری و تمرکز، فعالیت بیش از 10هزار شرکت دانش بنیان است که هزاران متخصص را مشغول به کار کرده و محصولات و خدمات جدیدی را در حوزه‌های کشاورزی، ساختمان، عمران، تجهیزات پزشکی، دارو و سایر محصولات فناورانه را تولید می‌کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد ‌دانش بنیان رییس‌جمهور، خانه فناوری و نوآوری ایران در سوریه را یکی از بسترهای همکاری‌های فناورانه دو کشور دانست و افزود: با توجه به سابقه تاریخی و نزدیکی دو کشور، به نظر می‌رسد حوزه علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در شرایط کنونی و اهمیت بالای آن همان حوزه‌ای است که باید بر روی توسعه همکاری‌های مشترک تمرکز کنیم.

وی با اشاره به توجه جدی سیاست‌های کلان کشور، اسناد بالادستی و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حوزه علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: دستاورد‌های فناورانه ایرانی ذیل یک مجموعه تحت عنوان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش ریاست جمهوری مدیریت می‌شود که از ابتکارات و موارد مورد پشتیبانی مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

پیشرفت‌های فناورانه ایران افتخارآفرین است

حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه با بیان این‌که آی‌هیت (خانه فناوری و نوآوری ایران) مجموعه کوچکی از پیشرفت علم و فناوری ایران است، افزود: به این سطح از پیشرفت ایران افتخار می‌کنیم و امیدوار هستیم که شعبه ای از این پیشرفت‌ها و دستاوردها در سوریه نیز حاصل شود.

وی ادامه داد: در هیات همراه، بازرگانان و رؤسای انجمن‌های مختلف از جمله بازرگانی، کشاورزی و ... حضور دارند و به زودی این فناوری‌ها را به سوریه منتقل می‌کنند.

نخست وزیر سوریه نسبت به توسعه همکاری‌های فناورانه دو کشور ابراز امیدواری کرد و از دهقانی برای حضور در کشور سوریه، بازدید از دستاوردهای فناورانه این کشور و ایجاد زمینه‌های انتقال، توسعه فناوری‌ها و محصولات مشترک فناورانه دعوت کرد.

عرنوس با بیان این‌که کشورهای جهان عرب از طریق کریدور ارتباطی سوریه میزبان محصولات و خدمات فناورانه ایران خواهند بود، عنوان کرد: اطمینان می‌دهم که سوریه می‌تواند محلی برای شکوفایی و عرضه محصولات و خدمات دانش‌بنیان در بازار جهان عرب باشد. در سوریه مراکز تحقیقاتی زیادی وجود دارد که می‌توانیم با هم‌افزایی تجربیات پژوهشی، انتقال یافته‌های علمی و تحقیقاتی و تبادل فناوری‌ها، سطح همکاری‌ها را گسترش دهیم.

در ادامه، عرنوس با حضور در غرفه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق مستقر در خانه نوآوری و فناوری ایران، با این دستاوردها آشنا شد و درباره زمینه‌های ورود این محصولات به بازار سوریه و کشورهای جهان عرب، با فعالان فناور مستقر این شرکت‌ها به گفت‌وگو نشست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان
اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد
اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا غربگرایان را عزادار کرد
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
گفت و شنود/ بادمجون!
صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۹ اردیبهشت
شریک جرم صهیونیست‌ها/ شکست دکترین امنیتی اسرائیل
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top