تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/09/20 - 17:51
کد خبر: 490537

پشتیبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی

پشتیبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت:در پارک علم و فناوری دانشگاه پشتیبانی جامع و خوبی از واحدهای فناور انجام می‌گیرد تا این واحدها با آزادی عمل و پشتیبانی خوب، تولید محصول خود را توسعه دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه امیر کبیر علیرضا رهایی امروز در حاشیه بازدید از غرفه دانشگاه صنعتی امیرکبیر دربیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار، بر اهمیت برگزاری این نمایشگاه و فعالیت‌های تحقیقاتی در کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه توسعه علم و فناوری در این محل فرصت خوب و مغتنمی است تا نمونه‌ای از محصولات دانش بنیانی که توسط دانشگاه‌ها و پارک ها ارائه شده یا می شود، بتواند در معرض دید عموم قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: برداشت من این بوده است هر کدام از این محصولات اعم از پزشکی، صنعت دارویی یا غیره به نوبه خود حاصل یک تلاش و فعالیت‌های گسترده در شرکت‌های دانش بنیان و با مشارکت بعضا اعضای هیات علمی و دانشجویان است. خوشبختانه تحول بزرگی در کاربردی کردن نتایج مطالعات علمی اتفاق افتاده است تا این محصولات بتوانند عرضه شوند و در زندگی و بهبود فعالیت‌های مردم نقش جدی داشته باشند. رهایی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شرایط کنونی ارزش ویژه‌ای برای این فعالیت‌های علمی قائل است، گفت: در برج های مختلف فناوری این دانشگاه امکانات خوبی در اختیار محققان قرار می گیرد.

وی افزود :همچنین در پارک علم و فناوری پشتیبانی جامع و خوبی از واحدهای فناور انجام می گیرد تا این واحدها با آزادی عمل و پشتیبانی خوب، تولید محصول خود را توسعه بدهند و بتوانند خدمات خوبی به صنعت کشور و بخش‌های خدماتی برای زندگی مردم داشته باشند. سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر به پژوهشگران و محققان توصیه کرد: کارهای تحقیقاتی دشوار و نیازمند صبر و حوصله است برای اینکه ما بتوانیم یک محصول با کیفیتی به بازار ارائه کنیم که علاوه بر اثر گذاری خوب، پیامد منفی نداشته باشد، نیازمند این هستیم که کار تحقیقاتی با برنامه کلان انجام شود و با صبر و حوصله ادامه یابد.

وی ادامه داد:بعضا اگر در مسیر کار مشکلات یا عدم موفقیتی پیش می‌آید، ناامید نشویم و با امید و عزم راسخ به سمت تولید محصولات با کیفیت و در سطح مطلوب برای مردم گام برداریم. غرفه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هفته پژوهش در مساحتی بالغ بر ۱۵۲ متر دایر شده است؛ در این نمایشگاه ۲۹ دستاورد از محققان دانشگاه و ۳۰ دستاورد و طرح از شرکت‌های پارک علم و فناوری به نمایش گذاشته شده است. همزمان با فرا رسیدن هفته پژوهش، بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار از ۲۰ آذر تا ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top