تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/09/20 - 18:01
کد خبر: 490538

صعود ۹۰ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه علم و صنعت

صعود ۹۰ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه علم و صنعت

رییس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: رتبه دانشگاه علم صنعت ایران با حدود ۹۰پله صعود از رتبه ۵۴۰-۵۳۱ جهان در سال ۲۰۲۳ به رتبه ۴۵۱ جهانی در سال ۲۰۲۴ ارتقا یافته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، منصور انبیا رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران امروز در جشنواره روز پژوهش این دانشگاه گفت: دانشگاه بر اساس رسالتی که دارد باید در آن گفتمان‌های مختلفی پیگیری شود یکی از گفتمان‌های مهم اساسی پژوهش و فناوری است. گفتمان‌ها همواره بر بلندای سرمایه‌های انسانی جریان پیدا می‌کنند و یکی از ملازمات این گفتمان‌ها تکریم پژوهش گر است، ما هر سال بخشی از جشنواره را اختصاص می‌دهیم به تکریم برگزیدگان با هدف الگو سازی از برگزیدگان.

وی افزود: در این راستا باید توقع داشته باشیم صنایع بیشتر از ظرفیت دانشگاه استفاده کنند تا هم نیاز دانشگاه رفع شود و هم دانشگاهیان احساس رضایت مندی بیشتری بکنند. همانطور که استحضار دارید آموزش، پژوهش و ارتباط با صنعت سه کار کرد معمول و مهم دانشگاه است و اما در باب اهمیت پژوهش باید گفت که همه کارکردهای دانشگاه به پژوهش گره خورده است.

رییس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره پژوهش گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری هدف از پژوهش رسیدن به مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان فناوری جهان و حل مسائل کنونی و آینده کشور است. حل مسئله آن چنان اهمیتی دارد که رهبر حکیم انقلاب در دیدار با نخبگان فرمودند شاخص ارزیابی استاد و نخبه باید حل مسئله باشد، امروزه دانشگاه‌ها باید در میدان حل مسئله حضور جدی داشته باشند.

وی افزود: پژوهش از این جهت برای دانشگاه‌های معتبر بسیار مهم است چون تنها راه تولید دانش پژوهش است و از طرفی مهم‌ترین رکن تعالی و توسعه و قدرت یک کشور دانش است. در این نقطه است که اهمیت و جایگاه پژوهش مشخص می‌شود لذا پژوهش و دستاوردهای پژوهشی است که دانشگاه‌های معتبر را از دانشگاه‌های غیر معتبر متمایز می‌کند.

انبیا گفت: ما نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد رشد و پیشرفت چشمگیر داشته ایم. دانشگاه علم صنعت ایران چندین رتبه اول را در بخش‌های مختلف از آن خود کرده است و از جمله افتخارات دانشگاه می‌توان به این موارد اشاره کرد. رتبه دانشگاه علم صنعت ایران با حدود ۹۰پ له صعود از رتبه ۵۴۰-۵۳۱ جهان در سال ۲۰۲۳ به رتبه ۴۵۱ جهانی در سال ۲۰۲۴ ارتقا یافت که این نرخ صعود و همچنین رتبه جهانی کسب شده در تاریخ ادوار دانشگاه بی سابقه است.

وی افزود: ضمن اینکه دانشگاه علم و صنعت ایران با کسب ۹۴.۸ امتیاز از شاخص استناد به ازای هر عضو هیات علمی به لحاظ این شاخص در جایگاه ۵۴ جهان قرار گرفته است. همچنین در آخرین رتبه بندی کیو اس تنها ۷ دانشگاه از کشورمان در این رتبه بندی جای گرفته اند که یکی از آنها دانشگاه علم و صنعت است.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در ادامه این مراسم ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران مسیر رو به رشدی را طی کرده و توفیقات زیادی نصیب دانشگاه علم صنعت شده که باید از همه روسای ادوار آن تقدیر کنیم. من همیشه در هر برنامه‌ای از مدیران سابق تشکر می‌کنم چون این توفیقاتی که امروز داریم برکات آنها است این بی انصافی است که ما زحمات آنها را نادیده بگیریم. ما ایرانیان امروز به خودمان می‌بالیم چرا که در دنیا سری در سرها داریم.

وی با بیان اینکه اکنون دو درصد علم دنیا متعلق به ایران است، گفت: خیلی از عزیزان عمرشان را صرف تربیت نیروهای متخصص کردند که ما باید قدر دان آنها باشیم.

زلفی گل افزود: این روندی که دانشگاه علم و صنعت پیش گرفته است روند بسیار امیدوار کننده و جدی است و خوشبختانه نشان دهنده این است که هیات رییسه دانشگاه علم و صنعت ایران عزم جدی دارد ما در وزارت علوم تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که بسترهای لازم را برای پیشرفت دانشگاه محیا کنیم زیرا دولت سیزدهم سخت اعتقاد دارد دانشگاه بهترین محل برای سرمایه گذاری است.

در پایان این مراسم رییس دانشگاه علم و صنعت ایران، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رییس سازمان صدا و سیمای ایران از دانشجویان و اساتید برتر در حوزه پژوهش تقدیر کردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top