تاریخ انتشار: جمعه 1402/09/24 - 11:00
کد خبر: 490857

در دانشگاه‌های خوزستان چه می گذرد؟

در دانشگاه‌های خوزستان چه می گذرد؟

در هفته های گذشته که مصادف با هفته دانشجو بود اتقاقات مهمی در دانشگاه های خوزستان رخ داد که طبق معلوم دانشگاه مادر خوزستان یعنی دانشگاه شهید چمران اهواز خالی از حاشیه نبود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ استان خوزستان با دارا بودن بیشترین مرکز علمی و آموزشی یکی از قطب های مهم حوزه آموزشی کشور است . این استان با بیش از یک صدهزاردانشجو یکی از استان های دانشجو خیز کشور است.

در هفته های گذشته که مصادف با هفته دانشجو بود اتقاقات مهمی در دانشگاه های خوزستان رخ داد که طبق معلوم دانشگاه مادر خوزستان یعنی دانشگاه شهید چمران اهواز خالی از حاشیه نبود.

1-مساله خوابگاه ها و مشکلات صنفی از جمله مشکلاتی بود که همچنان در سرلیست مطالبات دانشجویان است که تاکنون حل نشده است و مطابق شنیده به دلیل سومدیریت باهزینه بیش از 12 میلیارد تومانی هنوز خوابگاه ها مورد بهره برداری قرار نگرفته است که برخی کارشناسان معتقدند در صورت مدیریت درست، این تعمیرات با مبلغ بسیار پایین قابلیت اجرایی داشت. در قضیه استخردانشگاه شهید چمران اهواز نیز با وجود امادگی بخش خصوصی برای بهره برداری مناسب و رایگان، نبود راهبرد مناسب مدیریتی باعث شده تاکنون دانشجویان رشته تربیت بدنی نتوانند از استخر استقاده کنند که شنیده میشود بیش از 8 میلیارد تومان هزینه شده است.

2- اعتراض دانشجویان به فقر فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز : دانشجویان به نبود برنامه مشخص فرهنگی برای ایام فاطمیه در دانشگاه معترض شدند که مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه طی توییتری به عدم  اهتمام دانشگاه به مساله فاطمیه اعتراض کرد. دانشجویان چمرانی همچنین به مساله اختلاط در سلف نیز در هفته های گذشته اعتراض داشتند و خواستار حضور مسئولان و پاسخگویی شخص رئیس دانشگاه شدند.  

3-دیپلماسی آموزشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان(ملاثانی): در هفته گذشته دو هیات از دانشگاه های بصره و واسط عراق و رئیس کمیسون کشاورزی مجلس عراق از ظرفیت های دانشگاه کشاورزی خوزستان بازدید کردند.

4-همایش زراعت چوب از دیگر اقدامات شاخص در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان(ملاثانی) بود که تحقق این مساله می تواند باعث رونق کشاورزی خوزستان شود.

5-مسئولان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در حرکتی ابتکاری به مناسبت روز دانشجو، یک روزی در خوابگاه اسکان کردند و از نزدیک مشکلات دانشجویی  را پیگیری کردند.

6-ضعف مدیریتی در دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز: رئیس دانشکده که طی چند ماه اخیر منصوب شده و بواسطه حضور برادر خود در مدیریت دانشگاه به این مسئولیت رسیده است، بدلیل نداشتن تجربه کافی اعتراض اساتید انقلابی را هم در اورده است. برخورد نامناسب با اساتید انقلابی و حذف انان و گره اندازی در حل مسایل و هزینه های غیرمرتبط در دانشکده، موجی از نارضایتی را در همین دوره کوتاه همراه داشته است.

7-نشست هم اندیشی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اهواز با مسول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور برگزار شد. در این نشست که با حضور ۵۰ نفر از دانشجویان انقلابی برگزار شد،‌ضمن تشکر از برگزاری جلسات، بر تعامل و همکاری بیشتر بسیج و نهاد و حمایت بیشتر دفتر نهاد از فعالیتهای بسیج تصریح شد.

8-دانشگاه علوم پزشکی اهواز این هفته میزبان یک مناظره جنجالی با حضور صادق زیباکلام و محمد زاده بود که این برنامه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد.

9-حضور نماینده مردم تهران و اهواز در مجلس و برگزاری تریبون ازاد از جمله برنامه های دانشگاه ازاداسلامی خوزستان بود که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه برگزار شد.

10-تشکل های دانشجویی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از نبود برنامه جامع فرهنگی در دانشگاه گلایه داشته وخواستار حل مشکلات و چالش های فرهنگی دانشگاه شدند.  شنیده شده فردی که سابقه توهین به ائمه در این دانشگاه دارد، دنبال ارتقا است و یا حاشیه های تدریس یک فرد آقا برای درس تنظیم خانواده خانم ها از دیگر مسایل در این دانشگاه بوده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top