تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/09/19 - 03:48
کد خبر: 490941

دیدار و گفتگوی استاندار خراسان رضوی با دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد به مناسبت روز دانشجو

دیدار و گفتگوی استاندار خراسان رضوی با دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد به مناسبت روز دانشجو

روز شنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به همراه معاونین و سایر مسئولین استانداری در جمع دانشجویان و تشکل های دانشجویی دانشگاه های مشهد در تالار رودکی دانشگاه فردوسی مشهد حضور یافت

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز شنبه 18 آذرماه 1402 یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به همراه معاونین و سایر مسئولین استانداری در جمع دانشجویان و تشکل های دانشجویی دانشگاه های مشهد در تالار رودکی دانشگاه فردوسی مشهد حضور یافت. این نشست با خیرمقدم دکتر ضابط رئیس دانشگاه و سخنان دکتر ایمانی مقدم رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و اجرای سرود آغاز گردید. پس از آن نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های مشهد به بیان سخنان، سوالات و مسائل پرداختند.

در ادامه مراسم استاندار خراسان رضوی طی سخنانی به مسائل مطرح شده توسط دانشجویان پاسخ داد.

دیدار و گفتگوی استاندار خراسان رضوی با دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد به مناسبت روز دانشجو

یعقوبعلی نظری در پاسخ به سوال دانشجویان درباره موضوعات شورای شهر مشهد گفت: شورا براساس رای مردم شکل گرفته است، تعلیق و رفع تعلیق براساس رای قضایی بوده و نباید دخالتی در این موارد صورت پذیرد. آنچه در این رابطه (تعلیق و رفع تعلیق) هم مبنای عمل است قانون، اسناد و آرای قضایی است.

همچنین ادامه داد واژه‌سازی‌هایی مثل نئوانقلابی یا چیزهای مشابه این برای برچسب زدن به افراد را ترویج نکنیم. ما دو جریان انقلابی و ضدانقلابی می‌شناسیم و دسته بندی کردن افراد برای تفرق درست نیست.

استاندار خراسان رضوی بر حمایت از تشکل های دانشجویی تاکید کرده و گفت از تشکل‌های دانشجویی و علمی حمایت می‌کنیم و نقش آفرینی آنان در موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

نظری استاندار خراسان رضوی افزود: در زمینه نهضت ملی مسکن، مقدماتی مانند تامین زمین، تسهیلات، موضوعات نظام مهندسی و... نیاز است. حدود ۸۰ درصد تامین زمین انجام شده است و سایر اقدامات در حال انجام است. درباره روستاها بدانید ️روستا به چند دلیل در اولویت ما قرار دارد. در طرح تحول روستایی ۱۴ محور را پیگیری می‌کنیم و از جمله به دنبال تامین مسکن و اشتغال در این طرح هستیم. تعداد ۱۱۱۳ طرح هادی روستاها بازنگری شد. این طرح موجب حل برخی مشکلات ساخت مسکن در روستاها شد.

وی افزود: درباره خوابگاه متاهلی  باید بگویم که ۱۰۰۰واحد خوابگاه متاهلی در مرکز و ۶۰۰ واحد هم در دانشگاه علوم پزشکی پیش‌بینی ساخت شده است و پیگیری ها و کارها درحال انجام است ولی در عین حال برای همه اقشار در طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی تسهیلات خانه دارشدن شده است.

دیدار و گفتگوی استاندار خراسان رضوی با دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد به مناسبت روز دانشجو

استاندار خراسان رضوی در خصوص انتخابات پیش رو بیان داشت: در ارتباط با انتخابات مجلس پیش‌بینی‌ها نشان از حضور نسبی خوب مردم استان دارد. ما بسیار امیدوار هستیم و باید برای مشارکت بیشتر هم فعالیت کنیم.

در پاسخ به سوالات مربوط به حاشیه نیشینی شهر مشهد نیز بیان داشت: از همان ابتدا درباره حاشیه شهر نگاه تحولی را غالب کردیم. درباره زیرساخت ها و مسائل روبنایی کارهای متعددی در حال انجام است. به عنوان نمونه باید اشاره کنم بیمارستان بزرگی در شهرک شهید رجایی در حال ساخت است، پارک ۷۳ هکتاری یا سایر خدمات از این دست در حال پیگیری است. اما اصلاح معابر در حاشیه شهر مشهد تاثیر زیادی در چهره این منطقه خواهد داشت، این کار دشواری‌های مختلفی دارد اما در برنامه طرح تحول حاشیه شهر مشهد قرار دارد.

دیدار و گفتگوی استاندار خراسان رضوی با دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد به مناسبت روز دانشجو

هویت معنوی مشهدالرضا (علیه السلام) اقتضائاتی را دارد. مسئولین هنر و هنرمندان را در این شهر ارج می‌گذارند، اما اگر حاشیه ای در برخی اجراهای هنری وجود دارد باید توسط خود هنرمندان تدبیر شود. براساس اعلامی که شده است مشهد رتبه اول کشوری در تماشای فیلم در سینماها را دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top