تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/09/27 - 13:19
کد خبر: 491114

آخرین وضعیت سوخت رسانی در کشور از زبان وزیر نفت

آخرین وضعیت سوخت رسانی در کشور از زبان وزیر نفت

وزیر نفت با بیان اینکه پس از حمله سایبری امروز ۶۰ درصد از جایگاه‌های سوخت غیرفعال شدند، گفت: هم‌اکنون ۳۰ درصد از جایگاه‌ها به صورت دستی فعال شده‌اند و تا ساعت ۱۴ امروز همه جایگاه‌های سوخت کشور به صورت آفلاین و دستی وارد مدار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جواد اوجی‌ با اشاره به بروز اختلال در جایگاه‌های سوخت‌رسانی کشور عنوان کرد: از همان ساعات اولیه اطلاع از حمله به سامانه سوخت ایران، ستاد بحران را بلافاصله تشکیل‌ و با توجه به تجربه مشابه آبان ۱۴۰۰، اقدامات فوری را در دستور کار قرار دادیم.

وی اظهار کرد: ابتدا تلاش می‌کنیم تا ساعت ۱۴ امروز همه جایگاه‌های سوخت کشور که غیرفعال شده‌اند به صورت آفلاین و دستی وارد مدار شوند؛ ۶۰ درصد از جایگاه‌ها غیرفعال شده بودند که هم‌اکنون ۳۰ درصد از آنها به صورت دستی فعال شده‌اند و بنزین با نرخ آزاد در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا در گام اول مشکل دسترسی به بنزین حل شود.

اوجی توضیح داد: به موازات در حال پیگیری رفع مشکل و فعالسازی آنلاین جایگاه‌ها هستیم و از بعد از ظهر امروز این عملیات نیز آغاز می‌شود.

وزیر نفت تأکید کرد: مردم توجه داشته باشند که به هیچ وجه موضوع افزایش قیمت بنزین مطرح نیست و مردم به شایعات توجه نکنند.

صبح امروز، کانال ۱۲ اسرائیل مدعی حمله گروه هکر اسرائیلی به نام «گنجشک درنده» به سامانه سوخت ایران شد و نوشت: حمله سایبری به سیستم ملی تامین سوخت ایران انجام دادیم و اغلب پمپ‌های سوخت آن را از کار انداختیم.

مشاهدات میدانی در دقایق اولیه، حکایت از تعطیلی جایگاه‌های عرضه سوخت میدان فردوسی، وصال شیرازی و پل حافظ در تهران داشت‌ اما با آفلاین‌شدن سامانه، عرضه سوخت به صورت دستی و با نرخ دوم بلافاصله آغاز شد.

ساعتی پیش جلیل سالاری معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش نیز از غیرفعال شدن ۶۰ درصد جایگاه‌ها سوخت خبر داد و اعلام کرد تا بعد از ظهر امروز، این جایگاه‌ها به صورت دستی فعال خواهند شد.

معاون وزیر نفت همچنین عنوان کرد که با تجربه ۲ سال گذشته از این اتفاق در حال رفع موضوع هستیم و سیستم فعلا به صورت آفلاین و با نرخ سوخت دوم جلو می‌رود.

وزارت نفت اعلام کرد: اختلال در جایگاه‌های بنزین به هیچ وجه به تغییر قیمت بنزین ارتباطی ندارد، پیش‌تر شایعه افزایش قیمت بنزین پس از حمله سایبری در آبان ۱۴۰۰ نیز عنوان شده بود.

سخنگوی اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با اشاره به اینکه همه متخصصان پای کار هستند و تلاش می‌کنند اختلال تا ساعاتی دیگر رفع شود، افزود: هم‌اکنون مشکلی در تامین سوخت خودروها در جایگاه‌ها وجود ندارد و بنزین کافی موجود است. از مردمی که بنزین کافی در باک خودرو دارند تقاضا می‌شود به جایگاه‌ها مراجعه نکنند تا مشکل به زودی برطرف شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top