تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/09/27 - 21:12
کد خبر: 491166

ایجاد رشته‌های موسیقی ویژه دانش‌آموزان اوتیسم از سال آینده

ایجاد رشته‌های موسیقی ویژه دانش‌آموزان اوتیسم از سال آینده

رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی کشور از ایجاد ۲رشته جدید موسیقی ویژه دانش‌آموزان اتیسم و امور خدمات عمومی ویژه دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور امروز به تشریح نخستین همایش بین‌المللی تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل ما به‌ روزرسانی برنامه‌های درسی است‌ و بر همین اساس در نظر داریم برنامه درسی دانش‌‌آموزان مدارس استثنایی را بازنگری کنیم .

وی ادامه داد: در نخستین همایش بین‌المللی تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه که در اسفند برگزار می‌شود برای به‌روزرسانی برنامه‌های درسی استفاده می‌کنیم و به طور ویژه بر روی دانش‌آموزان اتیسم متمرکز می‌شویم تا نظام آموزشی ویژه آنها را داشته باشیم.

طریفی حسینی با بیان اینکه در شاخه کاردانش ۳۶ رشته درسی برای دانش‌آموزان مدارس استثنایی داریم، افزود: ۲ رشته موسیقی ویژه دانش‌آموزان اتیسم و امور خدمات عمومی برای دانش‌آموزان کم توانی ذهنی از سال آینده در مدارس استثنایی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۸ محور برای همایش تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: محورهای اصلی همایش شامل «مبانی و اصول برنامه درسی کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه»، «چالش‌های برنامه‌ریزی حوزه‌های موضوعی، مهارتی کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه»، «مدیریت منابع در برنامه درسی کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه»، «الزامات سنجش و ارزشیابی در برنامه درسی کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه»، «دلالت‌های علوم اجتماعی برای برنامه درسی کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه»، «توانبخشی بالینی و توانبخشی مبتنی بر مدرسه در نظام آموزشی ویژه»، «تکنولوژی آموزشی در برنامه درسی کودکان و دانش‌‌آموزان با نیازهای ویژه» و «ارگونومی مدارس و تأثیر آن بر برنامه درسی کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه» است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به‌روزآمدسازی و اثربخشی برنامه‌های آموزشی و توانبخشی در مدارس استثنایی بیان کرد: به چارچوب‌هایی نیاز داریم تا برنامه درسی را متناسب با سند برنامه درسی ملی و سند تحول به‌روزرسانی کنیم و برنامه درسی انطباق یافته را برای شورای عالی آموزش و پرورش ارسال کردیم.

وی گفت: محتوا و استانداردهای توانبخشی در کنار برنامه‌های درسی باید وجود داشته باشد و در حال تدوین این استانداردها هستیم تا در مدارس استثنایی استفاده شود‌. ظرفیت دانشکده‌های روانشناسی، علوم تربیتی و توانبخشی باید استفاده شود و از آنها برای حضور در همایش دعوت می‌کنیم همچنین به تجربه معلمان مدارس استثنایی و معلمان مدارس عادی که دانش‌آموز دارای معلولیت دارند، نیاز است.

علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نیز در این جلسه اظهار کرد: به تولید محتوا برای آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیاز داریم و بر همین اساس نخستین همایش بین‌المللی تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه با تأکید بر برنامه درسی اول اسفند امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با همکاری مشترک پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار می‌شود.

 مژگان فرهبد رئیس پژوهشکده کودکان استثنایی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: ۶ متخصص موضوعی که در دانشگاه‌های خارج از کشور تدریس دارند از کشورهایی همچون نروژ، کانادا و انگلیس موافقت کردند تا در این همایش سخنرانی کنند.

فرهبد ادامه داد: معلمان و پژوهشگران می‌توانند آثار خود تا ۲۰ دی امسال به دبیرخانه همایش به آدرس www.essn-c.ir ارسال کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top