تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/09/28 - 13:01
کد خبر: 491224

چرا وزارتخانه آموزش و پرورش باید مشکل مالی داشته باشد؟!

چرا  وزارتخانه آموزش و پرورش باید مشکل مالی داشته باشد؟!

وزیر آموزش و پرورش شرمنده ترین وزیر کابینه است؛ از این حیث که دائما باید «بنالد» که من در اینجا و برای انجام چه کاری از نظر مالی کم دارم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اخیراً مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش بیان کرده است: «وزیر آموزش و پرورش شرمنده ترین وزیر کابینه است؛ از این حیث که دائما باید «بنالد» که من در اینجا و برای انجام چه کاری از نظر مالی کم دارم. از جای دیگر باید هزینه را بگیریم تا کار جای دیگر را انجام دهیم که حاصل جمع این کار صفر است چراکه اگر از جای دیگر برداریم و به جای دیگر اضافه کنیم؛ آن طرف از نظر مالی کم می آوریم. پس باید اولویت بندی کنیم». البته به این هم اشاه کرده: «وقتی به رئیس جمهور درباره مشکلات می‌گویم او بیش از من و پیش از من به دنبال تحقق موضوع است».
 
در این زمینه چند نکته، قابل بیان است:

یک: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و برآمده از دل فرهنگ است. بر این اساس، تعلیم و تربیت نقش محوری در آن دارد. واقعاً نگران کننده است که وزیر آموزش و پرورش - یعنی نهادی که میلیون ها دانش آموز بخش قابل توجهی از ساعات روزانه خود را در آنجا می گذرانند – از کمبود مالی سخن بگوید.

دو: انتظار این است که در جمهوری اسلامی، نظام آموزش و پرورش چه از نظر مادی و چه از نظر معنوی در سطحی باشد که وزیر آموزش و پرورش همیشه سرش بالا باشد و افتخار کند که نسل آینده ای در این نهاد تربیت شده که از نظر تربیتی و علمی، مایه آبرو و مباهات برای ما هستند. در حقیقت، آموزش و پرورش یکی از مهمترین جاهایی است که باید نماد کارآمدی جمهوری اسلامی باشد.
 
سه: بعضاً شنیده می شود که در برخی وزارتخانه ها بودجه های سنگین برای برخی کارها قرار داده می شود که می توان این موارد را کنترل و مدیریت کرد. حال اینکه در وزارت آموزش و پرورش بعضاً حقوق معلمین با مشکل مواجه می شود و یا برخی نیازهای دانش آموزان و نظام تعلیم و تربیت به دلیل کمبود بودجه، تأمین نمی شود و یا با تأخیر صورت می گیرد.
 
چهار: اگر قرار است که مشکلات کشور حل شود، باید از همان آموزش و پرورش و مدرسه به فکر باشیم. آموزش و پرورش از جهاتی مهمترین وزارتخانه کشور است. بنابراین، کمبود و کاستی در نظام آموزش و پرورش یعنی آسیب زدن به آینده؛ یعنی در معرض خطر قرار دادن کشور؛ یعنی هدر رفتن نیروی انسانی و سرمایه های مادی و معنوی مملکت؛ هدر رفتن وقت و عمر معلمین، دانش آموزان و والدین آنها.
 
البته حمایت مالی کافی از آموزش و پرورش به معنی ریخت و پاش، هزینه های بی مورد و عدم حساسیت نسبت به بیت المال نیست؛ بلکه مقصود این است که وضعیت باید به گونه ای باشد که وزارتخانه آموزش و پرورش، همه تمرکز خود را بر تعلیم و تربیت بگذارد و از نظر مالی دغدغه نداشته باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top