تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/09/29 - 14:08
کد خبر: 491359

معرفی جامع مبدل‌ استخر استیل +راهنمای خرید از تولید کننده با قیمت کف کارخانه!

معرفی جامع مبدل‌ استخر استیل +راهنمای خرید از تولید کننده با قیمت کف کارخانه!

مبدل حرارتی استخر یکی از تجهیزات حیاتی در سیستم‌ استخر است که برای گرمایش و کنترل دمای آب به کار می رود. از بین انواع مبدل های حرارتی، بهترین نوع و با کیفیت ترین مدل آن مبدل حرارتی پوسته و لوله است که به آن مبدل لوله‌ای هم گفته می‌شود. استفاده از مبدل پوسته و لوله استیل به دلیل مقاومت بالای آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی بهترین انتخاب به حساب می‌آید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مبدل‌ استخر استیل یکی از تجهیزات اساسی در مجموعه‌های آبی مانند استخرها، جکوزی‌ها، پارک‌های آبی و سایر مجتمعات آبی است که هدف اصلی آن تامین گرمایش مورد نیاز آب استخر است. هدف اصلی مبدل استخر استیل، انتقال حرارت از یک منبع به دیگری به صورت موثر و کارآمد است. مبدل های حرارتی به دلیل کاربرد و ویژگی های منحصر به فرد آن در انواع صنایع و واحدهای صنعتی نیز جهت انتقال حرارت در فرآیندهای صنعتی کاربرد دارند.

مبدل حرارتی استخر یکی از تجهیزات حیاتی در سیستم‌ استخر است که برای گرمایش و کنترل دمای آب به کار می رود. از بین انواع مبدل های حرارتی، بهترین نوع و با کیفیت ترین مدل آن مبدل حرارتی پوسته و لوله است که به آن مبدل لوله‌ای هم گفته می‌شود. استفاده از مبدل پوسته و لوله استیل به دلیل مقاومت بالای آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی بهترین انتخاب به حساب می‌آید.

مبدل حرارتی پوسته و لوله استیل

مبدل‌های پوسته و لوله استیل یکی از تجهیزات حیاتی برای گرمایش استخر، جکوزی و آکواریوم‌های بزرگ محسوب میشوند. مبدل‌های استیل استخر فلنچ دار نسبت به مبدل‌های ساده انداره کوچک تری دارند. کوچک‌تر بودن اندازه مبدل های فلنچ دار به دلیل استفاده از کویل‌های استیل با ساختار مارپیچ برای انتقال بهتر حرارت است. لوله‌های مارپیچ به دلیل سطح بیشتر برای تماس با آب، توانایی بهتری در تولید گرمایش دارند.

مزایای مبدل پوسته و لوله استیل

مبدل‌های پوسته و لوله استیل یکی از تجهیزات حیاتی برای تامین گرمایش استخر، جکوزی، آکواریوم‌های بزرگ است که وجود آن جهت راه‌انداز موتورخانه استخری وجود آن ضروری و الزامی استمبدل‌های استیل استخر فلنچ دار نسبت به مبدل‌های ساده، کوچکتری دارند. کوچک بودن اندازه مبدل پوسته و لوله به دلیل استفاده از کویل‌های استیل با ساختار مارپیچ برای انتقال بهتر حرارت است. لوله‌های مارپیچ به دلیل سطح بیشتر برای تماس با آب، توانایی بهتری برای تامین گرمایش آب دارند.

مبدل حرارتی استخر

مبدل حرارتی استخر یکی از اصلی‌ترین تجهیزات استخری محسوب می‌شود که وظیفه تولید گرمایش و کنترل دمای آب استخر را بر عهده دارد. مکانیزم اصلی مبدل حرارتی استخر از طریق انتقال گرما و حرارت بین چندین سیال است. مبدل حرارتی استخر با تبادل انرژی گرمایی بین جریان‌های مختلف آب، آب استخر را به دمای مطلوب می‌رسانند.

ویژگی کاربردی مبدل های حرارتی استخر باعث شده است که علاوه بر کاربرد آن در مجموعه‌های آبی مانند استخرها، از مبدل های حرارتی در زمینه‌های صنعتی از جمله کارخانجات ذوب آهن، صنایع پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و سایر کارخانه‌ها نیز به طور چشمگیری استفاده شود.

انواع مبدل استخر

مبدل‌های حرارتی مانند مبدل استخر و مبدل جکوزی شامل انواع شامل مبدل پوسته و لوله استیل، مبدل پره‌ای و مبدل صفحه‌ای می‌شوند. همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم در میان انواع مبدل های حرارتی مدل، مبدل پوسته و لوله استیل از مشهور ترین و کاربردی ترین نوع مبدل حرارتی محسوب میشود.مبدل‌های حرارتی در داخل دستگاه‌ها و تجهیزات دیگر مانند رادیاتورها، فن کوئل نیز کاربرد دارند.

مبدل حرارتی جکوزی

علاوه بر مجموعه های آبی، از مبدل حرارتی جهت تامین و کنترل دمای آب در جکوزی‌ نیز استفاده می‌شود. برای مبدل حرارتی جکوزی نیز مانند مبدل حرارتی استخر، نوع پوسته و لوله استیل است. این مورد به دلیل مقاومت بالای آن در برابر رسوب و خوردگی در آب جکوزی است. جنس به کار رفته در مبدل حرارتی جکوزی باید بیشترین مقاومت را در برابر مواد شیمیایی موجود در آب مانند کلر و سایر مواد شیمیایی داشته باشد. استفاده از مبدل پوسته و لوله استیل به دلیل مقاومت بالای آن در برابر رسوب و خورندگی مواد شیمیایی، یکی از گزینه های محبوب برای مبدل حرارتی جکوزی شناخته میشود.

خرید مبدل حرارتی استخر

در زمان خرید مبدل استخر استیل نیاز است که به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. نوع مبدل
  2. توان مبدل
  3. زمان پیش‌گرمایش و ظرفیت حرارتی

مشخصات ظاهری و فنی این مبدل

مبدل حرارتی پوسته و لوله استخری از جنس استیل ساخته میشود. جنس استیل به کار رفته در مبدل حرارتی پوسته و لوله استخر مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی موجود در آب استخر مانند کلر و اسید دارد. مواد شیمیایی موجود در آب استخر به دلیل کلر و اسیدی است که برای ضد عفونی کردن آب استخر از آن استفاده میشود. این نوع مبدل حرارتی از نوع پوسته‌ای و لوله‌ای بوده و به این دلیل در مقایسه با مبدل های صفحه ای، مقاومت بالایی در برابر رسوب دارد.

اتصال فلنجی مبدل پوسته و لوله استخری، روند نگهداری و شست و شوی آن را در زمان اسید شویی آسان میکند. قابلیت باز شدن دو طرفه ی این مبدل، باعث شستشوی راحت و سریع تر کویل ها شده و عمل حذف رسوبات موجود در لوله را آسان تر میکند. این ویژگی کاربردی مبدل پوسته و لوله استخری باعث جلوگیری از مشکلات احتمالی و آسیب رسیدن به لوله ها در آینده میشود.

مبدل استخر استیل چیست؟

روش کارکرد این مبدل

فرآیند گرم کردن آب در استخر با استفاده از مبدل حرارتی در یک دوره گردش آب انجام میشود. آب تسویه شده در گردش، ابتدا از طریق پمپ از فیلتر شنی عبور می‌کند و ذرات معلق و آلودگی‌های موجود در آن میپاک شود. آب تصفیه شده سپس وارد مبدل حرارتی می‌شود تا حرارت لازم را دریافت کند. در مرحله بعدآب گرم از سوی هیتر وارد مبدل حرارتی می‌شود. در این مبدل، انتقال حرارت از آب گرم به آب سردی که از سوی استخر وارد شده انجام میشود.

آب سردی وارد شده از استخر، انرژی حرارتی از آب گرم را جذب کرده و در اثر این انتقال حرارت، دمای آن افزایش می‌یابد.آب حرارت دیده و گرم شده به عنوان آب تصفیه شده با حرارت لازم مجددا  به استخر بازمی‌گردد. فرایند فیلتراسیون و انتقال گرما و حرارت به آب استخر با استفاده از مبدل حرارتی و هیتر انجام میشود.

روش نصب مبدل حرارتی

بهترین حالت نصب مبدل های حرارتی حالت نصب عمودی است. نصب عمودی مبدل های استیل در مقایسه با نصب افقی فضای کمتری را در موتورخانه اشغال کرده و فضای کافی را جهت نصب سایر تجهیزات مهیا میکند. نصب عمودی مبدل های حرارتی، یک روش بهینه و مطمئن برای کارکرد بهتر مبدل حرارتی استیل در زمینه های صنعتی و استخرها محسوب میشود

ویژگی مبدل حرارتی استیل استخر 

  • مبدل‌های حرارتی استیل استخر از جنس استنلس استیل  ساخته میشود. جنس استنلس استیل مقاومت بالایی در برابر خوردگی، زنگ زدگی، و مواد شیمیایی موجود در آب استخر را دارند.
  • فلنج در دو طرف مبدل
  • وزن کم
  • حجم مناسب
  • شست و شوی راحت کویل‌ها
  • تعمیر آسان
  • نصب راحت

مقایسه مبدل مسی با مبدل استیل

مبدل‌های مسی در مقایسه با مبدل های استیل توانایی بیشتری در فرایند انتقال حرارت دارند. این ویژگی باعث می‌شود که مبدل‌های مسی در مقایسه با مبدل های استیل، روند انتقال حرارت را به نحو موثر تر و با نرخ بیشتری انجام بدهند. مبدل های مسی به دلیل انتقال سریعتر حرارت در مقابل خوردگی و رسوب، آسیب پذیر تر بوده و طول عمر کمتری دارند. این مورد هزینه های تعمیر و نگهداری مبدل های مسی را افزایش می دهد. در مقابل، مبدل های استیل به دلیل جنس به کار رفته در آن، مقاومت بالاتری در برابر آسیب ها و رسوب داشته و دارای طول عمری بیشتری نسبت به مبدل های مسی هستند و هزینه تعمیر و نگهداری در آن کمتر از مبدل های مسی است.

 قیمت مبدل حرارتی استخر

قیمت مبدل استخر استیل بر اساس توان، فشار کاری، ظرفیت حرارتی ، برند تولید کننده و ضمانت کالا تعیین میشود. مجموعه آراز صنعت به عنوان سایت مرجع و تخصصی در زمینه تولید تجهیزات گرمایشی استخر و موتورخانه، امکان استعلام قیمت انواع مبدل های حرارتی استخر را برای متقاضیان عزیز فراهم کرده است. جهت اطلاع از قیمت روز مبدل حرارتی استخر استیل، در ظرفیت ها و اندازه های مختلف ، وارد سایت آراز صنعت شده و از قیمت روز انواع مبدل حرارتی استخر و سایر تجهیزات گرمایشی استخر  باخبر شوید.

مبدل استخر استیل چیست؟

خرید مبدل حرارتی استخر

جهت خرید مبدل استخر استیل وارد سایت مرجع و تخصصی آراز صنعت شده و با ثبت سفارش از طریق شماره پشتیبانی سایت، انواع مبدل استخر استیل را در ظرفیت ها و برند های مختلف سفارش دهید. مجموعه آراز صنعت به نشانی https://arazindustry.ir مجموعه تخصصی در زمینه تولید محصولات گرمایشی و تجهیزات استخر است. جهت خرید مبدل استخر استیل با بهترین قیمت از سایت آراز صنعت، کافی است که از طریق تماس با شماره پشتیبانی سایت، انواع مبدل های حرارتی را در ظرفیت ها و برندهای مختلف را از سراسر ایران سفارش دهید:

 پشتیبانی فروش : ۰۹۰۳۸۰۰۸۰۵ (مشاوره و فروش) 

آدرس شرکت آراز صنعت :کرج، محمدشهر، عباس آباد، انتهای جاده عباس آباد، نبش سه راه کانال، آراز صنعت

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top