تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/09/30 - 08:45
کد خبر: 491403

حسین شریعتمداری؛

غول جادو درون آفتابه چه می‌کند؟!

غول جادو درون آفتابه چه می‌کند؟!

هرگونه حمله آمریکا به کشورمان را پاسخ خواهیم داد و ناوشکن‌ها و کشتی‌های آمریکا را به هدفی برای موشک‌ها و پهپادهایمان تبدیل خواهیم کرد...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از حسین شریعتمداری*///

۱- غول جادو یک شخصیت افسانه‌ای است که گفته می‌شود درون چراغ جادو، بطری و اشیاء دیگری نظیر آن محبوس است! در افسانه‌ها آمده است غول جادو اگر آزاد شود یکی از حاجات و آرزوهای آزادکننده خود را برآورده می‌کند! می‌گویند مرد فقیری درون دستشوئی دست دراز کرد تا آفتابه را بردارد که ناگهان غول جادو از درون آفتابه بیرون آمد و به او گفت؛ یکی از آرزوهایت را بگو تا برایت برآورده کنم. فقیر که از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید گفت؛ برایم یک باب خانه تهیه کن! غول جادو گفت؛ مرد حسابی! من اگر خانه داشتم که درون آفتابه زندگی نمی‌کردم!

۲- این روزها، حملات بی‌امان و پی‌درپی مقاومت یمن به کشتی‌های اسرائیلی و یا حامل سوخت و کالا برای رژیم صهیونیستی به یکی از بزرگ‌ترین و شکننده‌ترین مشکل اسرائیل و حامیان آمریکایی و اروپایی (و برخی از کشورهای عربی‌) تبدیل شده و با جرأت می‌توان گفت که می‌رود تا دو اهرم اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را از دست و اختیار اراذل و اوباش حاکم بر فلسطین اشغالی بیرون آورد.

اول آن که صهیونیست‌ها در جریان جنگ اخیر به وضوح نشان دادند علی‌رغم آنهمه لاف گزاف درباره توانمندی ارتش خود، حتی توان مقابله نظامی با یک گروه مقاومت -و نه یک ارتش کلاسیک- را هم ندارند و به قول زئیف شف، انگار نظامیان اسرائیل برای شلیک به مردم بی‌دفاع در خیابان‌ها آموزش دیده‌اند! صهیونیست‌ها از این روی ناتوانی خود در مقابله نظامی را با بمباران غیرنظامیان و قتل عام بی‌شرمانه و رذیلانه مردم عادی و بستن راه ورود سوخت و مواد غذائی و داروئی به روی مردم غزه جبران می‌کنند.

نیروهای مقاومت یمن با حمله به کشتی‌های حامل سوخت و کالا برای فلسطین اشغالی و به آتش کشیدن و مصادره این کشتی‌ها، همان بلایی را بر سر صهیونیست‌های جنایتکار می‌آورند که آنها بر سر مردم مظلوم غزه آوار کرده و می‌کنند. و دوم این که مقاومت یمن اعلام کرده است مادام که بمباران و قتل عام مردم غزه و ممانعت از رسیدن سوخت و غذا و دارو به آنها ادامه داشته باشد، حمله به کشتی‌های حامل سوخت و کالا و تسلیحات برای رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

۳-‌ انقلابیون یمن بر دریای عمان، باب‌المندب و دریای سرخ که محل عبور کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها از غرب آسیا به دریای مدیترانه و از آنجا به قاره اروپا و آمریکاست اشراف کامل دارند و تاکنون ده‌ها کشتی حامل سوخت و کالا برای رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داده، به آتش کشیده، مصادره نموده و یا مجبور به بازگشت کرده‌اند.

این در حالی است که آمریکا، اسرائیل و متحدان غربی و عربی آنها تقریباً از هیچ قدرت بازدارنده‌ای برای مقابله با انقلابیون یمن برخوردار نیستند.

گفتنی است که طی چند روز اخیر بیش از ۶ شرکت بزرگ و بین‌المللی حمل‌ونقل دریایی، عبور کشتی‌های خود از باب‌المندب و دریای سرخ را متوقف کرده‌اند. شرکت‌های بزرگی نظیر، MSC سوییس، میرسک فنلاند، شرکت CMA-CGM فرانسه، هاباج لویید آلمان، شرکت بین‌المللی اورینت اورسیز کانتینر لاین (OOCL) و شرکت بریتیش پترولیوم BP انگلیس.

۴- روز سه‌شنبه هفته جاری (۲۸ آذرماه / ۱۹ دسامبر) لوید آستین، وزیر جنگ آمریکا از یک ائتلاف چندملیتی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل برای مقابله با عملیات ارتش یمن خبر داد.

پیش از این آمریکا از ائتلافی با حضور ۳۲ کشور خبر داده بود ولی بسیاری از آنها حاضر به شرکت در این ائتلاف نشده و برخی نیز تاکید کرده‌اند که این ائتلاف نمی‌تواند مانع عملیات دریایی انقلابیون یمن بشود. در این باره گفتنی است که؛ الف- پیش از این آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل یعنی اصلی‌ترین اعضای ائتلاف اخیر، در ائتلاف دو کشور عربستان و امارات علیه یمن حضور داشته‌اند و شب قبل از اولین روزی که حمله به یمن را آغاز کنند، سخنگوی ارتش عربستان اعلام کرد که با شروع این عملیات نظامی‌، ظرف ۳ روز و یا حداکثر یک هفته کار یمن تمام خواهد بود (دقیقاً از همین واژه استفاده کرد!‌) ولی درگیری تمام عیار این ائتلاف با یمن ۸ سال به درازا کشید و کشورهای یاد شده نه فقط کاری از پیش نبردند بلکه دست از پا درازتر مجبور به ترک مخاصمه شدند و البته نام این شکست مفتضحانه را آتش‌بس نهادند!

ب- ائتلاف جدید در مقایسه با ائتلاف شکست‌خورده پیشین، هیچ بخش افزوده‌ای ندارد. سیشل، کشورنمایی! بی‌اهمیت و کوچک‌ترین کشور در قاره آفریقاست، اسپانیا که نامش در ائتلاف آمده است دیروز اعلام کرد که در این ائتلاف حضور نخواهد داشت. کانادا را باید بخشی از انگلیس تلقی کرد. برخی گزارش‌ها از تصمیم ایتالیا برای خروج از ائتلاف حکایت دارند و گفته می‌شود آنتونی بلینکن، وزیر خارجه صهیونیست آمریکا به ایتالیا اطمینان داده است که تنها از نام این کشور در ائتلاف استفاده می‌شود!

ج- دو کشور عربستان و امارات در ائتلاف جدید حضور ندارند. در این خصوص دو گزارش جداگانه هست. اول آن که گفته می‌شود، این دو کشور به علت آسیب‌های جدی و سنگینی که در جنگ ۸ ساله از انقلابیون یمن دریافت کرده‌اند حاضر به حضور در ائتلاف نشده‌اند! و گزارش دیگر که دیروز آقای «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در سخنان خود بگونه‌ای تلویحی به آن اشاره کرد، حضور چراغ خاموش این دو کشور در ائتلاف جدید است، سید بدرالدین گفت «‌بیشترین چیزی که ما دوست داریم نبرد مستقیم با آمریکا و اسرائیل است و نه درگیری با مزدوران آمریکا» و ابراز امیدواری کرد «‌کشورهای عربی یک گوشه بایستند و به تماشا بپردازند و اجازه دهند آمریکا و اسرائیل مستقیما با ما بجنگند». پیش از این سخنگوی ارتش یمن بدون ذکر نام به عربستان و امارات هشدار داده بود که اگر در ائتلاف ضد یمن شرکت کنند، از حملات نیروهای مقاومت در امان نخواهند ماند و از جمله پالایشگاه‌ها و مراکز تجاری آنها را از کار خواهند انداخت.

د- و اما، طی چند روز گذشته برخی از گزارش‌ها حکایت از آن دارند که سه کشور عربستان، امارات و اردن برای ارسال غذا، دارو و تسلیحات به اسرائیل یک خط زمینی ایجاد کرده‌اند. این گزارش‌ها که شواهد قابل توجهی از صحت آن خبر می‌دهد، خیانتی آشکار به اسلام و مسلمانان و مشارکت با رژیم صهیونیستی در قتل عام مظلومانه مردم غزه است. بر این اساس گفته می‌شود نام سه کشور یادشده برای برقرار ماندن این خط خیانت‌بار زمینی در ائتلاف نیامده است!

۵- حضور بحرین در ائتلاف اخیر را می‌توان و باید به خودکشی مشترک آمریکا و بحرین ترجمه کرد. چرا که اولاً؛ بعد از خیانت شاه در واگذاری بحرین به انگلیس و حاکمیت آل‌خلیفه که پیش از آن در بیابان‌های نجد به راهزنی مشغول بودند، از نگاه مردم بحرین که کماکان خود را ایرانی می‌دانند پنهان نبوده و در تلاش دائمی برای اخراج آل‌خلیفه و بازگشت به وطن اصلی خود ایران هستند.

دولت دست‌نشانده بحرین از این روی با بحران شدیدی روبه‌روست و حملات یمن به بحرین و بحران ناشی از آن برای سقوط دولت دست‌نشانده بحرین فرصتی طلائی در اختیار مردم بحرین قرار می‌دهد. ثانیاً؛ ناوگان پنجم دریایی آمریکا در سواحل بحرین مستقر است و فاصله یمن تا شهر بندری ایلات در جنوب فلسطین اشغالی که بارها هدف موشک‌های بالستیک انقلابیون یمن قرار گرفته است حدود ۱۸۰۰ کیلومتر است و این فاصله تا سواحل بحرین که محل استقرار ناوگان پنجم دریایی آمریکاست کمتر از ۱۴۰۰ کیلومتر است! و از این روی به آسانی می‌توان حدس زد که آمریکا به عنوان یک هدف مشروع و قانونی هدف صدها موشک بالستیک، پهپادهای انتحاری و تسلیحات دیگری (که باید دید!) که مقاومت یمن در اختیار دارد قرار خواهد گرفت.

۶- دیروز «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر شجاع و هوشمند انصارالله یمن در سخنانی که بلافاصله با بازتاب گسترده‌ای روبه‌رو شد، نشان داد که یمن نه تنها نگران ائتلاف جدید نیست بلکه به شدت و مشتاقانه از آن استقبال نیز می‌کند. متن سخنان رهبر انصارالله یمن در کیهان امروز آمده است و در این مختصر تنها به جملات کوتاه و تعیین‌کننده‌ای از آن بسنده می‌کنیم.

ایشان که همه می‌دانند و دیده‌اند که به آنچه می‌گوید عمل می‌کند در بخشی از سخنان دیروز خود گفت: «‌بیشترین چیزی که ما دوست داریم نبرد مستقیم با آمریکا و اسرائیل است و نه درگیری با مزدوران آمریکا ... اگر آمریکا قصد درگیری با ملت ما را داشته باشد، سناریویی بدتر از افغانستان و ویتنام را تجربه خواهد کرد ...

آمریکا نباید تصور کند که ضربات پراکنده وارد می‌کند و کار به پایان می‌رسد بلکه به شکل کامل درگیر خواهد شد... هرگونه حمله آمریکا به کشورمان را پاسخ خواهیم داد و ناوشکن‌ها و کشتی‌های آمریکا را به هدفی برای موشک‌ها و پهپادهایمان تبدیل خواهیم کرد...

امیدواریم کشورهای عربی یک گوشه بایستند و به تماشا بپردازند و اجازه دهند آمریکا و اسرائیل مستقیما با ما بجنگند... از دولت‌های عربی می‌خواهیم خودشان را همراه با آمریکا دچار درگیری نکنند» و...

۷- و بالاخره خدا بر درجات امام راحل ما بیفزاید. آن مراد به حق پیوسته از روزهایی خبر می‌داد که رزمندگان اسلام، ناوها و کشتی‌های آمریکا و متحدانش را به قعر اقیانوس می‌فرستند.

*مدیر مسئول روزنامه کیهان

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top