تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/09/30 - 12:30
کد خبر: 491446

جنگ اسرائیل علیه غزه جنگ با کودکان است

جنگ اسرائیل علیه غزه جنگ با کودکان است

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد با ابراز خشم در قبال بی‌توجهی صاحبان قدرت نسبت به وضعیت فاجعه بار کودکان در نوار غزه در نتیجه تجاوزات وحشیانه رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد که جنگ اسرائیل علیه غزه، جنگ با کودکان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در سخنانی اعلام کرد که بی‌تفاوتی صاحبان قدرت نسبت به اتفاقات غزه منجر به وقوع یک فاجعه انسانی در این منطقه شده که یک میلیون کودک از آن رنج می‌برند.

الدر در گفت‌وگو با المیادین به وخامت فاجعه‌بار وضعیت کودکان در نوار غزه پرداخته و اظهار داشت، غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان در کره زمین است. قتل عام این تعداد کودک در تجاوزات اسرائیل ضد غزه نشان می‌دهد که این کودکان چگونه به شکل تبعیض آمیز (نسبت به سایر کودکان جهان) مورد هدف قرار می‌گیرند.

وی هشدار داد که ادامه جنگ و عدم توجه به درخواست‌ها برای آتش‌بس به معنای مرگ بسیاری از کودکان است؛ البته نه تنها در نتیجه بمباران، بلکه به دلیل ابتلا به انواع بیماری‌ها در نتیجه این حملات و نیز به دلیل اهمال‌کاری و بی‌توجهی طرف‌های مربوطه.

جنگ اسرائیل علیه غزه جنگ با کودکان است

این مسئول سازمان ملل تاکید کرد، وزارت بهداشت فلسطین گزارش داده که تاکنون 19 هزار نفر در نوار غزه در حملات اسرائیل قتل عام شده‌اند که تعداد زیادی از آنها یعنی 40 درصد کودکان هستند و به همین علت ما جنگ اسرائیل علیه غزه را جنگ با کودکان می‌نامیم.

سخنگوی یونیسف همچنین طی کنفرانسی مطبوعاتی در سازمان ملل خشم خود را از بی‌توجهی صاحبان قدرت نسبت به فجایع انسانی در غزه و شرایط اسف‌بار کودکان ابراز و تاکید کرد، من بسیار خشمگین هستم؛ زیرا در سایه این وضعیت و بی‌توجهی‌ها به کودکان غزه، همچنان تعداد بیشتری از کودکان آسیب خواهند دید و در روزهای آینده دست و پای خود را در حملات از دست می‌دهند.

وی با اشاره به تعداد زیادی از کودکان غزه که اعضای بدن آنها در نتیجه بمباران‌ها و تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی قطع شده است گفت، بسیار تاسف‌آور است که هزاران کودکی که هر روز در غزه قتل عام می‌شود صرفا تبدیل به عدد و آمار شده‌اند. من از اینکه این حجم از ریاکاری و دورویی را در برخورد با فجایع انسانی می‌بینیم بسیار خشمگینم و بسیار از دست خودم عصبانی هستم که نمی‌توانم کاری انجام دهم.

از سوی دیگر «مارگریت هریس» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت نیز صحنه غم‌انگیزی از وضعیت انسانی در نوار غزه ارائه داده و اعلام کرد که مردم غزه هر لحظه نمی‌دانند که قرار است زنده بمانند یا بمیرند.

مرکز حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که بر اساس آمار منتشر شده، از ابتدای جنگ غزه تاکنون تعداد کودکانی که به اشکال مختلف قربانی جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه شده‌اند یعنی یا شهید و یا مجروح و آواره شده‌اند، به تنهایی 700 هزار نفر تخمین زده می‌شود.

بر اساس این گزارش 10 هزار کودک و نوزاد شیرخوار در نتیجه حملات وحشیانه رژیم اشغالگر در نوار غزه به شهادت رسیده و صدها کودک هم هفته‌هاست که زیر آوار مانده‌اند و امکان نجات آنها وجود ندارد. همچنین تعداد کودکان مجروح شده فلسطینی در این جنگ به حدود 18 هزار نفر می‌رسد که صدها تن از آنها وضعیت وخیمی دارند. ده‌ها کودک نیز دچار قطع عضو و سوختگی شدید شده‌اند.
شیوع بیماری‌های خطرناک گوارشی میان کودکان غزه
سازمان‌های حقوق بشری گزارش دادند که علاوه بر بمباران‌ها، کودکان غزه در معرض خطر مرگ بر اثر گرسنگی و تشنگی قرار دارند، به ویژه اینکه خانواده‌های فلسطینی اغلب بیش از یک وعده غذای ناچیز ندارند و مجبورند از مواد غذایی ناسالم استفاده کنند.

همچنین صندوق کودکان سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه گزارش داد که میزان بیماری‌های گوارشی در میان کودکان غزه حدود 20 برابر شده است و 90 درصد این کودکان نمی‌توانند آب مورد نیاز بدن خود را دریافت کنند.

در بیانیه‌ای که یونیسف به این منظور منتشر کرده آمده است که نیمی از تاسیسات آب و فاضلاب نوار غزه در نتیجه تجاوزات اسرائیل به شدت آسیب دیده و یا کاملا تخریب شده است. کمبود آب سالم در نوار غزه خطر ابتلا به بیماری های منتقله از طریق آب مانند وبا و اسهال مزمن را افزایش می‌دهد. تعداد موارد اسهال در کودکان زیر پنج سال غزه حدود 20 برابر بیشتر از میانگین ماهانه است.

این سازمان تاکید کرد، حداقل میزان آب مورد نیاز یک فرد در شرایط اضطراری 15 لیتر است، در حالی که یک کودک در غزه تنها یک و نیم تا دو لیتر در روز آب مصرف می‌کند.

اخیرا نیز «پدرو آرگو» گزارشگر سازمان ملل در امور حقوق بشر اعلام کرد که اکنون ساکنان غزه در معرض خطر مرگ بر اثر تشنگی و بیماری‌های مرتبط با کمبود آب قرار دارند. من بار دیگر به مقامات اسرائیلی هشدار می‌دهم که ممانعت از ورود آب آشامیدنی ضروری به نوار غزه هم ناقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه و هم قوانین حقوق بشر است. اسرائیل حق ندارد از آب به عنوان سلاح جنگی استفاده کند. درحالی که تلفات ناشی از بمباران‌های مستمر در نوار غزه به شکل قابل توجهی افزایش یافته، فقدان آب سالم و عدم رعایت بهداشت می‌تواند منجر به قتل عام تعداد بیشتری از غیرنظامیان شود.

«عبیر عطیفه» سخنگوی منطقه‌ای برنامه جهانی غذا نیز اعلام کرد که مردم غزه به سختی می‌توانند یک وعده غذایی در روز دریافت کنند. گزینه‌های غذایی محدود به غذاهای کنسرو شده است؛ آن هم اگر در دسترس باشد و واقعا نان در غزه به یک کالای لوکس تبدیل شده است. اکنون غزه با خطر سقوط به جهنم گرسنگی مواجه است و 2.2 میلیون نفر یعنی تقریبا کل جمعیت غزه به کمک‌های غذایی نیاز دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top