تاریخ انتشار: شنبه 1402/10/02 - 21:16
کد خبر: 491589

طرح یافته های جدید علمی درکنگره علوم اعصاب

طرح یافته های جدید علمی درکنگره علوم اعصاب

رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: علوم شناختی، علوم اعصاب محاسباتی، توانبخشی شناختی، تکنولوژی‌های جدید در علوم اعصاب، تحرکات عصبی؛ هیجانات، انگیزه و رفتار و نیز اختلالات رشدی از موضوعات و محورهای این رویداد علمی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، محمدتقی جغتایی، رئیس دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی عنوان کرد: آشنایی متخصصان، پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان با مباحث مربوط به علوم اعصاب و اعصاب شناختی و کاربرد آن در درمان بیماری‌ها و گسترش تعاملات بین المللی از جمله اهداف این رویداد علمی و تخصصی است.

رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: علوم شناختی، علوم اعصاب محاسباتی، توانبخشی شناختی، تکنولوژی‌های جدید در علوم اعصاب، تحرکات عصبی؛ هیجانات، انگیزه و رفتار و نیز اختلالات رشدی از موضوعات و محورهای این رویداد علمی است.

وی ادامه داد: در این گردهمایی شماری از اساتید، محققین، متخصصین و پژوهشگران؛ آخرین اطلاعات و یافته‌ها در حوزه‌های علوم اعصاب و اعصاب شناختی را در قالب سخنرانی ارائه می‌دهند و چندین کارگاه تخصصی نیز تشکیل می‌شود.

جغتایی با عنوان این مطلب که علوم اعصاب جزو حوزه‌های دانشی است که در نیم قرن اخیر رشد بیشتری پیدا کرده و علت آن نیز تکنولوژی‌های جدیدی است که بشر توانسته مغز و ساختار آن را بیشتر بشناسد، گفت: از جمله این تکنولوژی‌ها، تصویربرداری مغزی، تحریک مغزی شامل تحریک سطح عمقی مغز، مطالعات هیستوشیمی و استفاده از هوش مصنوعی است.

وی افزود: تا به حال اطلاعات بشر از مغز ساختاری بود، منتهی با این تکنولوژی‌ها بشر نسبت به کارکردهای مغز و جنبه‌های مختلف آن شناخت بیشتری پیدا کرده است. به همین جهت جزو دانشگاه‌های روزآمد و دانش‌های خیلی مؤثر در دنیا شده است.

رئیس دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی تاکید کرد: عمده بیماری‌هایی که مربوط به اختلالات و کارکردهای مغز است با استفاده از دانش علوم اعصاب، تشخیص و درمان می‌شود. از طرفی این دانش کاربردهایی نیز در حوزه‌های دیگر مثل آموزش و پرورش، حوزه‌های نظامی، حوزه‌های مدیریتی دارد.

وی افزود: آنچه در کنگره امسال بیشتر مورد توجه قرار دارد، ارتباط بین هوش مصنوعی و علوم اعصاب است. همانطور که می‌دانیم هوش مصنوعی زاییده کارکردهای برگرفته از مغز است.

به گفته جغتایی، رابطه بین کاربردهای علوم اعصاب در هوش مصنوعی و بالعکس در این کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی افزود: موضوعی که خیلی در دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی مورد تاکید قرار دارد، این است که چطور با استفاده از حوزه‌های مربوط به علوم اعصاب و کارکردهای مغز، جراحی‌ها را افزایش دهیم؛ به همین دلیل کارگاه‌های مشترکی با جراحان برگزار خواهد شد.

رئیس دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی ادامه داد: تحریکات مغزی موضوع مهم دیگری است که در دنیا خیلی گسترش پیدا کرده که شامل تحریکات سطحی و عمقی مغز است. تحریکات سطحی بیشتر در برخی از مداخلات درمانی و تحریکات عمقی مغز شامل DBS کاربرد دارد و تکنولوژی خیلی گران قیمتی است.

جغتایی تاکید کرد: براین اساس حاصل نتایج کارهایی که در کشور در حال انجام است در دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امروزه علاوه بر تحریکات عمقی مغزی و DBS ، تکنولوژی‌هایی وارد می‌شود که با استفاده از الکترود و کاشت آن در عمق مغز، در دنیا گسترش پیدا می‌کند که در کنگره پیش رو تلاش کردیم از دانشمندان داخلی و خارجی برای آغاز تحقیقات در این زمینه استفاده کنیم.

رئیس دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی ادامه داد: محور سوم که مورد توجه است، مربوط به پیش بینی‌ها و آموزش مردم است، چون مهم است که ما بتوانیم دانش علوم اعصاب را مردمی کنیم و در اختیار آنان قرار دهیم.

جغتایی افزود: در این کنگره همچنین کارگاه دانش آموزی برای عمومی سازی دانش علوم اعصاب خواهیم داشت که با حضور دانش آموزان برجسته برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران یکی از دانشگاه‌های پیشرو در این حوزه است، خاطرنشان کرد: در این کنگره سعی شده از شرکت‌هایی که تکنولوژی علوم اعصاب و علوم شناختی را در کشور تولید می‌کنند؛ حضور یابند.

 دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، از ۶ الی ۸ دی ماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top