تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/10/03 - 13:37
کد خبر: 491620

محبوب‌ترین جاذبه‌های استانبول کدامند؟

محبوب‌ترین جاذبه‌های استانبول کدامند؟

جاذبه های استانبول از مکان‌های تاریخی و زیبا گرفته تا مکان‌های تفریحی و بازارهایش هر کدام به شیوه‌ای، گردشگران را شیفته خود کرده است. در این میان تعدادی از جاهای دیدنی استانبول است که در میان گردشگران محبوبیت بسیاری دارد که همراه با آرند تور تعدادی از محبوب‌ترین‌هایشان را در این مقاله مرور می‌کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محبوبیت استانبول در میان لذت‌جویان سفر بر کسی پوشیده نیست. شهرت این شهر به این است که دروازه اروپا به آسیا است. تاریخ و آنچه به چشم دیده از امپراتوری‌ها و جنگ‌ها و درهم‌شکستن‌ها و دوباره ساختن‌ها آن‌قدر است که از فرهنگ و معماری برای خود توشه‌ای گران جمع نموده است. از زیبایی‌ها و دیدنی‌های استانبول هر چه بگوییم کم گفتیم. این شهر مکان و جاذبه‌های محبوبی دارد که دل‌های بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. 

جاهای دیدنی استانبول کدام است؟

جاذبه های استانبول از مکان‌های تاریخی و زیبا گرفته تا مکان‌های تفریحی و بازارهایش هر کدام به شیوه‌ای، گردشگران را شیفته خود کرده است. در این میان تعدادی از جاهای دیدنی استانبول است که در میان گردشگران محبوبیت بسیاری دارد که همراه با آرند تور تعدادی از محبوب‌ترین‌هایشان را در این مقاله مرور می‌کنیم. . برخی از این مکان‌ها نزدیک به میدان تکسیم است که خود این میدان محبوب بسیاری از دل‌هاست. برخی دیگر هم در نقاط دیگر استانبول قرار دارند.

1.برج گالاتا

برج هفتصد ساله استانبول نیز که شهرت جهانی دارد. برج گالاتا از دسته تاریخی جاذبه های استانبول است که 9 طبقه دارد با ارتفاعی حدود 70 متر. این برج رستورانی دارد با نمایی 360 درجه از استانبول که جذابیتش را چند برابر کرده است. برج گالاتا بلندترین برج استانبول است.

2.کاخ توپکاپی

در محله سلطان احمد استانبول کاخی از دوره عثمانی به جا مانده است. این کاخ از بخش‌هایی چون چند حیاط و حرمسرا تشکیل شده است. ساختمان شورای امپراتوری عثمانی نیز در این کاخ بوده است. نکته جالب کاخ توپکاپی این است که در بخش شرقی کاخ از اشعار مولانا برای زیبایی محیط کاخ استفاده شده است. در کنار کاشی‌کاری‌های زیبای کاخ این اشعار جلوه خاصی در این فضا یافته‌اند.

3.میدان هیپودروم

در دیگر جاهای دیدنی استانبول میدان تاریخی هیپودرم است که قدمتش به زمان شکل گرفتن کشور ترکیه می‌رسد. در میدان مسجد کبود که خود یکی از جاذبه های استانبول است این میدان تاریخی قرار دارد. در گذشته‌های دور میدان هیپودرم محلی برای برگزاری مبارزه گلادیاتورها بوده است. مبارزاتی که خون‌ها بر زمین این میدان ریخته و تصویری تکان دهنده از خود در ذهن تاریخی این مکان کاشته است.

4.مسجد ایاصوفیه

 یکی از نمادهای شهر استانبول که شهرتی جهانی دارد مسجد ایاصوفیه است. در ابتدا یعنی 1500 سال پیش یک کلیسا در مکان حالا مسجد ساخته شد. پس از ورود عثمانی‌ها با تغییراتی این کلیسا تبدیل به مسجد شد. شکوه و زیبایی معماری آن به‌گونه‌ای بود که از بازه‌ای به بعد این مسجد تبدیل به موزه شد. شما می‌توانید مسجد ایاصوفیه را در منطقه اروپایی فتح و محله سلطان احمد پیدا کنید.

محبوب‌ترین جاذبه‌های استانبول کدامند؟

5.قلعه روملی حصار

علاقه‌مندان به هنر در سفر به استانبول می‌توانند از قلعه روملی حصار دیدن کنند. این قلعه در دوره عثمانی بر روی تپه‌ای ساخته شده تا حصاری بر شهر باشد. سه برج اصلی در این قلعه وجود دارد که با 13 برج نگهبانی و چندین دروازه محافظت می‌شده است. به دلیل دیوارهای بسیار قطور قلعه روملی حصار از مستحکم‌ترین دژهای ترکیه است که امروزه آمفی‌تئاتر روبازی را احاطه کرده است. در این آمفی‌تئاتر نمایش و رقص و موسیقی محلی اجرا می‌شود.

6.آب انبار باسیلیکا

در دوران بیزانس اگر به دنبال مکانی تاریخی هستید می‌توانید به سراغ آب‌انبار باسیلیکا بروید. معماری پیچیده این مکان آن را به یکی از جاهای دیدنی استانبول تبدیل کرده است. در زیرزمین کلیسا می‌توانید این آب‌انبار را بیابید که سرستون‌هایش سر مدوساست و ستونی با نام چشم مرغ دارد.

7. برج دختر استانبول

برج دختر هزار ساله استانبول که نزدیک تنگه بسفر و در میان دریا قرار دارد از دیگر جاذبه های استانبول است. این برج با داستان‌های محلی و غمبارش شهرت بسیاری در میان مردم بومی و گردشگران پیدا کرده است. رستوران کوچک بالای برج را می‌شود رزرو کرد و از نمای زیبای دریا، ستون‌ها و سنگ‌های قدیمی برج که در گذشته در آب افتاده‌اند لذت برد.

8. مسجد سلطان احمد

این مسجد در قدیمی‌ترین بخش استانبول که در دوران امپراتوری بیزانس مرکز قسطنطنیه، استانبول امروزی، بوده است قرار دارد. نام دیگر مسجد سلطان احمد، مسجد آبی است و حدود 400 سال پیش ساخته شده است. سلطان احمد عثمانی که در 13 سالگی به پادشاهی رسید در همان سالی که ساخت مسجد تمام شد از دنیا رفت و در همین مسجد به خاک سپرده شد و نامش بر مسجد ماند.

محبوب‌ترین جاذبه‌های استانبول کدامند؟

9.کاخ دلما باغچه

در محله اروپایی بشیکتاش کاخی باشکوه وجود دارد با نام کاخ دلما باغچه. این کاخ از جاذبه های استانبول است که بسیاری از توریستان آن را به عنوان اولین مکان برای گشتن در جاهای دیدنی استانبول انتخاب می‌کنند. معماری کاخ به سبک نئوباروک است و در زمان عثمانی‌ها ساخته شده است. کاخ دلما باغچه سه بخش اصلی دارد. حرمسرای امپراتوری، سرسرای تشریفات و آپارتمان‌های اداری این سه بخش را تشکیل می‌دهند.

بازدیدکنندگان در کنار معماری زیبای کاخ تزیینات مجللش را نیز با حیرت تماشا خواهند کرد. از اثاثیه سلطنتی گرفته تا مبلمان فرانسوی و لوسترهای کریستال در ۴۳ سرسرا و ۲۸۵ اتاق در مساحتی حدود ۴۵ هزار متر. در این میان 6 حمام ترکی نیز در کاخ وجود دارد که بسیار منحصر به فرد است.

کلام آخر

در میان تمامی شگفتی‌های استانبول چرخیدن و یافتن محبوب‌ترین مکان کار سختی است. جاهای دیدنی استانبول آن‌قدر زیاد و تماشایی است که به سختی می‌توان مطمئن شد کدام یک محبوب گردشگران و توریست‌ها واقع شده است. اما به قطع می‌توان گفت تأثیر و قدرت معماری در استانبول بسیار زیاد بوده و فرهنگ گردشگری را تحت‌الشعاع قرار داده است. از این رو این مقاله تعدادی از جاذبه های استانبول را معرفی کرده است که در تاریخ و معماریشان از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top