تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/10/04 - 03:27
کد خبر: 491693

معتمدی: مردم می‌خواهند دانشگاه علامه در حل مسائل جامعه نقش‌‌آفرین باشد

معتمدی: مردم می‌خواهند دانشگاه علامه در حل مسائل جامعه نقش‌‌آفرین باشد

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه ظرفیت مرجعیت در علوم انسانی را داریم، گفت: انتظار مردم از دانشگاه علامه طباطبایی این است که بتواند در حل مشکلات و مسائل مرتبط با حوزه علوم انسانی نقش آفرین باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و قدردانی از پژوهشگران برتر دانشگاه علامه که در پژوهشگاه نفت برگزار شد، گفت: دانشگاه علامه ظرفیت منحصر بفرد و ویژه ای دارد. بزرگترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی و همچنین جزو دانشگاههای برتر کشور هستیم. بیش از ۶۰۰ عضو هیات علمی داریم که هرکدام سرمایه بزرگی برای کشور هستند. حدود ۱۴ هزار دانشجو داریم که بیش از ۷۰ درصد آنان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علامه جایگاه مناسبی در سطح دانشگاه‌های سطح اسلام و دانشگاه‌های ایران دارد، گفت: این افتخارات ستودنی و مایه فخر است. دانشگاهی که فارغ التحصیلان آن در حکمرانی و حاکمیت در جمهوری اسلامی نقش آفرین بودند. این دانشگاه ظرفیت بی‌همتایی است که همچنان مولد خواهد بود و به خدمات خود ادامه خواهد داد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه این ظرفیت بزرگ و منحصر به فرد مسئولیت ما را در دانشگاه علامه سنگین می‌کند، افزود: چشم امید ملت در حوزه علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی است. ملت از ما انتظار دارند که این دانشگاه علوم انسانی را در کشور رهبری کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت مرجعیت را در علوم انسانی داریم، گفت: انتظار مردم از دانشگاه علامه طباطبایی این است که بتواند تولید علم علوم انسانی کند و در حل مشکلات و مسائل مرتبط با حوزه علوم انسانی نقش آفرین باشد و علوم انسانی را رهبری کند. انتظار این است که ما دانشجویانی تربیت کنیم که آنها انسان‌های مسئولیت پذیر متدین و متخصص و مفیدی برای جامعه باشند.

معتمدی با بیان اینکه باید پاسخگوی انتظارات مردم باشیم، تصریح کرد: برای اینکه بتوان پاسخگوی انتظارات باشیم حتماً باید دارای برنامه باشیم و بدانیم که چگونه باید حرکت کنیم باید نقشه راه داشته باشیم و مسیر خود را مشخص کنیم.

وی گفت: اقدام مهمی که در این دانشگاه اتفاق افتاد این بود که برنامه راهبردی تدوین شد البته نه برنامه‌ای که به صورت تزیینی و شعاری باشد، بلکه به شکل یک برنامه عملیاتی در دستور کار دانشگاه قرار گرفت. اصلی‌ترین هدف برنامه راهبردی استفاده از ظرفیت ۶۰۰ نفری اعضای هیئت علمی که همه صاحبنظر و دارای ایده هستند که می توانند برنامه‌های دانشگاه را محقق کنند.

معتمدی گفت: اصلی‌ترین هدف برنامه راهبردی این است که بتواند ایده‌های نو برای ارتقای سطح دانشگاه و آموزش و تحول در آموزش و ارتباط جامعه با صنعت را به ارمغان بیاورد.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته هر کدام از اعضای هیئت علمی فعالیت هایی را در راستای تحقق اهداف برنامه راهبردی داشتند، افزود: اعضای هیات علمی در مورد تحول علوم انسانی، فعالیت های بین المللی، تعالی آموزشی و تربیتی، فرهنگی فعالیت داشتند و دانشگاه از آنها حمایت کرد و حمایت می کند.

معتمدی گفت: تلاش می‌کنیم که افکار و ایده‌ها را جمع آوری کرده و در مسیری که مسیر تعالی دانشگاه است به کار بگیریم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در دانشگاه به آن توجه کردیم موضوع امید آفرینی بود، اینکه چه کار کنیم دانشجوی ما دچار ناامیدی و یاس نشود و چه کار کنیم که امید را در دل جوانان زنده کنیم، تلاش‌هایی را انجام دادیم.

وی گفت: اطمینان کسب اشتغال بعد از فارغ التحصیلی می‌تواند امید آفرین باشد بنابراین برای این موضوع که بتواند زمینه اشتغال را برای دانشجویان فراهم کنیم ایده ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه‌های مختلف را در دستور کار قرار دادیم که در چندین دانشکده مراکز نوآوری و کارآفرینی ایجاد شد و در تعدادی در دستور کار هست که این مراکز را ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: قصد ما این است که در این مراکز نوآوری دانشجوها را تشویق کنیم به اینکه واحدهای فناور که زمینه کسب و کار آنها را فراهم می‌کند راه‌اندازی کنند و متناسب با تخصص و رشته تحصیلی خود، کارهای خلاقانه‌ای انجام دهند.

وی افزود: مراکز نوآوری را می‌توانیم به خوبی با حمایت‌هایی که معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت علوم داشته در دانشکده های دانشگاهها برای ایجاد شغل محقق کنیم.

رئیس دانشگاه علامه گفت: درخواست من از همه اعضای هیات علمی این است که در این حوزه کمک کنند و خود نیز با این مراکز آشنا شوند و شرایطی را فراهم کنیم که در باقیمانده ترم و ترم آینده بتوانیم دانشجویان ترم‌های آخر دانشگاه را به خوبی در معرض این مراکز رشد و نواوری و ایده‌ها قرار دهیم و زمینه ایده پردازی آنها را فراهم کنیم.

معتمدی افزود: مسائل آموزشی و پژوهشی و مسائل مربوط به ارتباط جامعه و صنعت جزو اهداف برنامه راهبردی است و اینکه بتوانیم از طریق ایجاد زمینه‌های اشتغال دانشجویان خود در آنها امیدآفرینی کنیم یکی از اولویت‌های دانشگاه است و امیدواریم با کمک‌هایی که دریافت می‌کنیم بتوانیم این کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هدفمندی پژوهش از برنامه‌های راهبردی دانشگاه است، گفت: یکی از بخش‌های مهم در ارتباط با هدفمندی پژوهش این است که دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی بتوانند موضوعات و کلان پروژه‌ها را تعریف کنند که آنها قابل کوچک کردن به چندین پروژه دکترا و کارشناسی ارشد باشد و از این طریق بتوانیم آنها را حمایت کنیم.

معتمدی با بیان اینکه شرایط مالی برای حمایت فراهم است، افزود: توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و وزارت اقتصاد داریم و همچنین تفاهم‌نامه‌هایی که با دیگر جاهای مختلف داریم این امکان را فراهم می‌کند که از کلان پروژه‌ها و تبدیل آنها به پروژه های کوچک تر به خوبی حمایت کنیم که آن زمان دانشجو احساس کند که کار معناداری را انجام می‌دهد.

وی گفت: در راستای هدفمند کردن پژوهش‌ این آمادگی را داریم اگر شما اعضای هیأت علمی کلان پروژه‌هایی را تعریف کنید می‌توانیم آنها را حمایت کنیم.

معتمدی افزود: برنامه راهبردی ما حول تحول در علوم انسانی است و در این راستا بحث اثربخشی علوم انسانی بخصوص در انتخاب اول داوطلبان کنکور را در نظر داریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top