تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/10/05 - 13:34
کد خبر: 491858

تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌طباطبایی با وزارت آموزش و پرورش امضا شد

تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌طباطبایی با وزارت آموزش و پرورش امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه علامه‌طباطبائی و وزارت آموزش و پرورش در زمینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی و ایجاد مدرسه تجربی وابسته به دانشگاه منعقد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه علامه‌طباطبایی در زمینه فعالیت‌های آموزشی و ایجاد فرصت مطالعاتی استادان دانشگاه با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، عبدالله معتمدی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، هیات رییسه دانشگاه و معاونان وزارت آموزش و پرورش، روسای دانشکده‌ها و اعضای هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف استفاده از ظرفیت دانشگاه علامه‌طباطبایی برای ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ایجاد مدرسه و مجتمع آموزشی وابسته به دانشگاه، تحصیل دانشجویان دو مدرکی، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه معلمان در دانشگاه و استفاده استادان دانشگاه از ظرفیت آموزش و پرورش برای فرصت مطالعاتی به امضا رسید.

معتمدی در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه با تاکید بر شکل‌گیری مدرسه و مجتمع آموزشی وابسته به دانشگاه علامه‌طباطبایی گفت: با تاسیس این مدرسه می‌توان زمینه تحقق ایده‌های تربیتی و ‌علمی ‌و همچنین امکان کارورزی و مطالعات دانشجویان را فراهم کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف دانشگاه علامه‌طباطبایی اظهار کرد: دانشکده‌های مختلف این دانشگاه به ویژه دانشکده روان‌شناسی می‌تواند بیشترین ارتباط را با آموزش و پرورش داشته باشد که امیدواریم از این فرصت به‌خوبی استفاده شود.

رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی با بیان اینکه اامضای تفاهم‌نامه شروع کار است، افزود: مهم‌تر از امضای تفاهم‌نامه رسیدن به اقدامات اساسی است. اگر بتوانیم با نظر موافق آموزش و پرورش، تصمیمات ساختاری و ماندگاری بگیریم که در آینده هم ادامه داشته باشد، یادگاری اثربخشی از این دوران خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسائل آموزش و پرورش به‌ویژه در شرایط کنونی، مسائل پیچیده‌ای است و با ورود هوش مصنوعی، پیچیدگی‌های آن بیشتر می‌شود، افزود: دانشگاه‌ها در لبه دانش هستند که در این زمینه می‌توانند کمک کنند تا دانش‌آموز در طول تحصیل با نظام ارزشی مورد انتظار، پرورش یابد و ظرفیت دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌ علامه‌طباطبایی در این زمینه می‌تواند کمک کننده باشد.

معتمدی با اشاره به تحصیل دانشجویان دو مدرکی گفت: دانشجویان دو مدرکی در یک رشته در این دانشگاه مشغول به تحصیل شدند که ایده خوبی بود که این کار در رشته‌ها و دانشکده‌های مختلف می‌تواند افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی مدرسه وابسته به دانشگاه، یک موضوع بسیارجدی است که با تاسیس آن، زمینه تحقق ایده‌های تربیتی و علمی و همچنین امکان کارورزی و مطالعات دانشجویان فراهم می‌شود.

رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: دانشگاه علامه‌طباطبایی می‌تواند در ارتقا و تقویت علمی دانشگاه فرهنگیان کمک کننده باشد. همچنین امکان ارتباط دانشجویان به‌ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی به شکل ساختارمند با مجموعه آموزش و پرورش وجود دارد تا از طریق ارتباط با مدرسه، رساله‌ها و پایان‌نامه‌های خود را به انجام برسانند. این دانشگاه زمینه علمی فعالیت در بخش‌های مختلف همچون مشاوره‌ را دارد.

تربیت نیروی متخصص در قالب برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی برای دست‌اندرکاران حوزه فعالیت‌های وزارت، همکاری دانشگاه برای توانمندسازی و تقویت سواد سنجش معلمان و مشاوران مدرسه، برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی، تبادل مطالعاتی و علمی در مورد تحقیقات و مطالعات انجام شده در ارتباط با وزارت‌، تاسیس پژوهشکده اقتصاد و آموزش بر اساس ضوابط و مقررات، ارائه مشاوره علمی و پژوهشی از طریق اعضای هیات علمی دانشگاه، صدور مجوز گذراندن دوره های کاراموزی و کارورزی برای دانشجویان در مدارس، ارائه هرگونه مشاوره مورد نیاز وزارت، توسط دانشگاه، واگذاری مدارس ویژه برای مدیریت و نظارت تخصصی به دانشگاه و راه‌اندازی مدرسه تجربی وابسته به دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی برخی از موضوعات مورد توجه در این تفاهم‌نامه همکاری است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top