تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/10/06 - 14:44
کد خبر: 491990

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل به انتقادات پیرامون صندوق‌های بازنشستگی؛

بی‌اطلاعی از فرآیند مسئله‌محوری نباید موجب اتهام‌زنی شود

بی‌اطلاعی از فرآیند مسئله‌محوری نباید موجب اتهام‌زنی شود

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، فرمان «جهاد تبیین» را امری فرمایشی ندانسته و با حضور در نماز جمعه و پخش تراکت در کف دانشگاه، به ابهامات مردم و دانشجویان پاسخ داده است. همچنین با ارسال پیش‌نویس اولیۀ نامه برای بسیاری از تشکل‌های دانشجویی و تبادل نظر با آنها، ۲۳ تشکل دانشجویی در آن زمان و ۳ تشکل دیگر، پس از آن، موافقت خود را با متن نامه، اعلام کرده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در پاسخ به افراد و گروه‌هایی که نامه پیشین این انجمن و ۲۳ تشکل دیگر را درباره صندوق‌های بازنشستگی غیرکارشناسانه خوانده‌اند، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: در کنار حمایت‌های امیدوارکننده و انتقادهای دلسوزانه گروه‌های مختلف به متن نامه، متأسفانه برخی از برادران عدالتخواه، با «پادو» و «آلت دست» خطاب کردن امضاکنندگان نامه، آن‌ها را متهم به «نفهمیدن» موضوع کرده‌اند. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) ضمن محکوم کردن هرگونه توهین‌ و اتهام‌ غیرمنصفانه، توضیحاتی را در خصوص مطالبۀ اخیر، بیان می‌کند.

در این بیانیه مطرح شده است: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) در اواخر سال ۱۴۰۰، با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس کمیسیون تلفیق بودجۀ مجلس شورای اسلامی از اعضای این کمیسیون درخواست کرد که افزایش دو ساله سن بازنشستگی را از لایحۀ بودجۀ ۱۴۰۱، حذف نکنند؛ اما متأسفانه آن زمان، این مطالبه به نتیجه نرسید. از همان زمان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکدۀ علوم اجتماعی این دانشگاه، در راستای مطالبۀ مقام معظم رهبری مبنی بر «مسئله‌محور» شدن تشکل‌های دانشجویی، مطالعات تخصصی خود را در حوزۀ تضمین رفاه سالمندان و پایداری صندوق‌های بازنشستگی آغاز کرد.

در این بیانه عنوان شده است: نامه‌ای که به امضای ۲۴ تشکل دانشجویی رسید، ماحصل دو سال برگزاری جلسات کارشناسی و میزگردهای تخصصی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولین دولتی، پژوهشگران دانشگاهی و کارشناسان مراکز پژوهشی بخش‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی بوده است. بنابراین نامۀ مذکور، از درون مطالعات تخصصی یک مجموعه دانشجویی جوشیده و با هرگونه اتهام «نفهمیدن موضوع»، «جا زدن به عنوان مطالبۀ دانشجویی»، و «سفارشی» بودن این نامه، خوف آن می‌رود که گویندگان را از عدالت شخصی ساقط کند.

در این بیانیه بیان شده است: برخی از برادران عدالت‌خواه، آزادی بیان و تحمل نظرات مخالف را برای گسترش گفتمان عدالت، ضروری می‌دانند اما متأسفانه در ماجرای اخیر، به‌جای دعوت از امضاکنندگان نامه جهت گفتگو و تبادل نظر کارشناسی و گفتمانی، با یک ادبیات غیردوستانه، آن‌ها را از دایرۀ دانشجویان انقلابی خارج دانسته‌اند. به نظر می‌رسد که غیرانقلابی خواندن دانشجویانِ دارای نظر کارشناسیِ غیرهم‌سو، با روحیۀ عدالتخواهی همخوانی نداشته باشد. علیرغم ادبیات غیردوستانه آن‌ها اما ما برادران و خواهران عدالتخواه را در دایرۀ انقلاب اسلامی دانسته که در یک موضوع کارشناسی و تخصصی، با آن‌ها تفاوت دیدگاه داریم.

در این بیانیه تاکید شده است: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، فرمان «جهاد تبیین» را امری فرمایشی ندانسته و با حضور در نماز جمعه و پخش تراکت در کف دانشگاه، به ابهامات مردم و دانشجویان پاسخ داده است. همچنین با ارسال پیش‌نویس اولیۀ نامه برای بسیاری از تشکل‌های دانشجویی و تبادل نظر با آنها، ۲۳ تشکل دانشجویی در آن زمان و ۳ تشکل دیگر، پس از آن، موافقت خود را با متن نامه، اعلام کرده‌اند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: این تشکل از تضارب آرا و تبادل نظر مجموعه‌های دانشجویی حمایت می‌کند و این گونه نیست که به مخالفین دیدگاه‌های خود، برچسب «پادوهای مکتب نیاوران» و «دنباله‌روهای کاخ الیزه» بزند، بلکه آمادگی خود را برای میزبانی از مناظره دربارۀ اتفاقات اخیر حول افزایش سن بازنشستگی اعلام می‌کند. امید است که با پذیرش درخواست مناظره، دانشگاه بار دیگر به عرصۀ تبادل نظر و تحمل دیدگاه‌های مخالف تبدیل شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top