تاریخ انتشار: جمعه 1402/10/15 - 10:45
کد خبر: 492345

سی‌ان‌ان اخبارش درباره غزه را به تیغ سانسور ارتش اسرائیل می‌سپارد

سی‌ان‌ان اخبارش درباره غزه را به تیغ سانسور ارتش اسرائیل می‌سپارد

تمامی اخباری که شبکه خبری سی‌ان‌ان از جنگ غزه پوشش می‌دهد به صورت غیرمستقیم از زیر تیغ سانسور ارتش اسرائیل عبور می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پایگاه اینترسپت در گزارشی فاش کرده تمامی اخباری که شبکه خبری سی‌ان‌ان از جنگ غزه پوشش می‌دهد به صورت غیرمستقیم از زیر تیغ سانسور ارتش اسرائیل عبور می‌کند. 

این پایگاه خبری گزارش داده تمامی خبرنگاران شبکه خبری سی‌ان‌ان در هر جای دنیا که خبری درباره غزه تولید کنند بایستی خبرهایشان را قبل از انتشار برای دفتر این رسانه در بیت‌المقدس ارسال کنند. 

با آنکه سی‌ان‌ان ادعا می‌کند هدف از این سیاست اطمینان یافتن از دقت و صحت گزارش‌هایش است اما معنای این سیاست در عمل آن است که بخش زیادی از تولیدات خبری این رسانه توسط خبرنگارانی قالب زده شده که مجبورند قوانین سانسور ارتش اسرائیل را رعایت کنند. 

به نوشته اینترسپت، دفتر سی‌ان‌ان در بیت‌المقدس همانند تمامی دیگر رسانه‌های فعال در اسرائیل مجبور به رعایت قوانین سانسور ارتش اسرائیل است. مطابق این قوانین، ارتش اسرائیل علاوه بر آنکه موضوعاتی که نباید خبری شوند را مشخص می‌کند می‌تواند از انتشار مقاله‌هایی که آنها را نامناسب می‌داند جلوگیری کند. 

اینترسپت ماه گذشته گزارش داده بود ارتش اسرائیل به تازگی هشت موضوع را مشخص کرده که اطلاع‌رسانی درباره آنها بایستی محدود شود.

به عنوان مثال، ارتش اسرائیل اطلاع‌رسانی درباره جلسات کابینه امنیتی، اسرای اسرائیلی در غزه و همچنین سلاح‌های به دست آمده توسط نیروهای ارتش اسرائیل در جنگ را محدود کرده است. 

خبرنگاران رسانه‌های خارجی برای دریافت مجوز فعالیت رسانه‌‌ای در اسرائیل بایستی سندی را امضا کرده و قوانین ارتش اسرائیل در خصوص سانسور را بپذیرند. 

رویه سی‌ان‌ان در ارسال تولیدات خبری خود برای دفترش در بیت‌المقدس البته به معنی آن نیست که ارتش اسرائیل به صورت مستقیم بر مقاله‌های این رسانه آمریکایی نظارت می‌کند اما این سیاست به معنای آن است که سی‌ان‌ان ظاهراً نیازی هم نمی‌بیند برای انعکاس واقعیت‌های حساس از جنگ غزه از ظرفیت دفاترش در سایر نقاط دنیا برای فرار از فشار سانسور ارتش اسرائیل استفاده کند. 

یکی از کارکنان شبکه خبری سی‌ان‌ان در گفت‌وگویی به شرط عدم افشای نام به اینترسپت گفت که ارسال گزارش‌ها قبل از انتشار برای دفتر این رسانه در بیت المقدس اثر زیادی بر پوشش خبری سی‌ان‌ان از جنگ غزه داشته است.»

این خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: «تمامی مسائل مرتبط با اسرائیل و فلسطین بایستی به تأیید دفتر اورشلیم (بیت‌المقدس) برسند. در مواقعی که کارکنان آن دفتر در دسترس نیستند این مطالب باید به تأیید چند نفر منتخب از آن دفتر و مدیران ارشد برسد. مطالب اغلب اوقات با ظرافت بسیار خاصی به گونه‌ای ویرایش می‌شوند که به روایت اسرائیل نزدیک باشد.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top