تاریخ انتشار: جمعه 1402/10/15 - 10:48
کد خبر: 492347

گالانت برنامه‌های اسرائیل برای اداره غزه بعد از جنگ را تشریح کرد

گالانت برنامه‌های اسرائیل برای اداره غزه بعد از جنگ را تشریح کرد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهایش گفت: «این فلسطینی‌ها هستند که در غزه زندگی می‌کنند و به همین دلیل است که کنشگران فلسطینی مسئول آن خواهند بود به شرط اینکه رویکرد خصمانه نسبت به اسرائیل نداشته باشند و علیه آن عملیات نکنند.»

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل روز پنجشنبه گفت که بعد از اتمام جنگ، فلسطینی‌ها غزه را اداره خواهند کرد. 

به نوشته هاآرتص، گالانت در جمع خبرنگاران مدعی شد که «حماس بر غزه حکمرانی نخواهد کرد و اسرائیل نیز بر مسائل غیرنظامی غزه کنترل اعمال نخواهد کرد.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهایش گفت: «این فلسطینی‌ها هستند که در غزه زندگی می‌کنند و به همین دلیل است که کنشگران فلسطینی مسئول آن خواهند بود به شرط اینکه رویکرد خصمانه نسبت به اسرائیل نداشته باشند و علیه آن عملیات نکنند.»

قرار است کابینه جنگی اسرائیل ساعاتی دیگر برای اولین بار بعد از حمله ۷ اکتبر درباره برنامه‌های «روز بعد از جنگ» در غزه تشکیل جلسه دهد.

این جلسه در حالی تشکیل می‌شود که بسیاری از کارشناسان، حتی در داخل فلسطین اشغالی معتقدند اسرائیل نتوانسته به اهداف جنگی خود در غزه دست پیدا کند. 

جلسه کابینه جنگی اسرائیل درباره این موضوع قرار بود هفته گذشته برگزار شود اما به دلیل اختلافات لغو و به زمان دیگری موکول شد. 

گالانت در پاسخ به درخواستها عده‌ای از اعضای کابینه نتانیاهو برای ایجاد شهرک‌های یهودی‌نشین در داخل غزه گفت که «بعد از محقق شدن اهداف جنگ اسرائیل هیچ حضور مدنی (غیرنظامی) در داخل نوار غزه نخواهد داشت. اسرائیل مسئولیتی در قبال زندگی مدنی در نوار غزه نخواهد داشت.»

وی اضافه کرد که از منظر نظامی، اسرائیل هیچ محدودیتی برای انجام عملیات‌های نظامی در نوار غزه نخواهد داشت و اسرائیل حق انجام آزادانه عملیات در آنجا را برای خود محفوظ می‌داند.  

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه برنامه‌های بلندپروازانه خود برای نوار غزه گفت که یک روز بعد از جنگ بایستی یک ساز و کار چند قطبی برای حکمرانی بر غزه ایجاد شود. او گفت این ساز وکار شامل چهار مولفه خواهد بود: نیروهای چند ملیتی، یک ساز و کار اداری فلسطینی، مصر و اسرائیل.

روزنامه هاآرتص نوشته نیروهای چند ملیتی بایستی تحت رهبری آمریکا و کشورهای اروپای غربی و کشورهای میانه‌رو عربی باشند و آنها قرار است وظیفه بازسازی نوار غزه را به عهده بگیرند. 

گالانت گفت قطب دوم یک تشکیلات فلسطینی خواهد بود که همین الان در غزه وجود دارد. او گفت این تشکیلات از کمیته‌ها و عواملی تشکیل می‌شود که با اسرائیل دشمنی ندارند. 

قطب سوم، مصر است که کنترل گذرگاه رفح را بر عهده دارد. به گفته گالانت، اسرائیل و مصر با همکاری آمریکا در حال کار برای رسیدن به راهی جهت جداسازی مرز میان مصر و غزه هستند. 

قطب چهارم، اسرائیل است که طبق ادعای گالانت قرار است اطلاعاتی ارائه کند تا عملیات‌های غیرنظامی نیروهای چند ملیتی هدایت شود. اسرائیل همچنین وظیفه نظارت بر ورود کالا به نوار غزه را بر عهده خواهد داشت. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

رژیم اسرائیل با گذشت نزدیک به سه ماه از جنگ تا کنون موفقیتی در دستیابی به اهداف جنگی خود کسب نکرده است. 

رژیم اسرائیل هدفش از اقدامات جنگی در غزه را نابود کردن حماس اعلام کرده اما روزنامه نیویورک‌تایمز چهارشنبه گذشته در تحلیلی به نقل از کارشناسان نوشت که هنوز نشانه‌ای از افول توان نظامی حماس وجود ندارد. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top