تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/10/18 - 14:08
کد خبر: 492608

کاهش ۸۰۰ واحدی شاخص بورس تهران

کاهش ۸۰۰ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات با کاهش ۸۰۰ واحدی همراه شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه با عقب‌نشینی ۸۰۰ واحدی نسبت به روز قبل به رقم ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۹۷۵ واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن بورس با کاهش ۴۱۹ واحد به رقم ۷۵۹ هزار و ۶۰۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش روز ۶۱۱ شرکت بورسی است به بیش از ۷ میلیون و ۵۰۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۷.۹ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۸۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۴۶۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی نسبت به روز قبل ۴ صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۶ صدم درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور یک صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۵ صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۳ صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پردیس، پالایش نفت اصفهان و پالایشگاه تهران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ایران‌خودرو، گل‌گهر و مخابرات ایران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۴ واحد کاهش به رقم ۲۶ هزار و ۲۴۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۴۴ هزار میلیارد تومان رسید.ارزش شرکت‌های بازار پایه که ناشی از شرکت‌های اخراجی از بازارهای اصلی بورس و فرابورس است، به بیش از ۳۸۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران در فرابورس امروز بیش از ۷.۵ میلیارد سهام در قالب ۲۸۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۷۵ هزار میلیارد تومان رسید.

البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز هم در قالب عملیات بازار باز اوراق مالی و بدهی دولت به تعداد بیش از ۳ میلیارد ورقه در قالب ۴۲۷ نوبت معامله و به ارزش ۲۷۲ هزار میلیارد تومان بین بانک‌ها داد و ستد شد که ارقام آن صرفا در فرابورس درج می‌شود.

امروز نمادهای انتخاب الکترونیک، مادیران، صنعتی آرتاویل تایر و بیمه دی بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای ایران‌خودرو دیزل، مالی سپهر صادرات و نیروی برق دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.

سرمایه‌گذاری در بورس باید در از محل پس‌انداز و در یک چشم‌انداز بلندمدت در سهام شرکت‌های بنیادی انجام شود که در مدت نگهداری سهام نباید به شایعات و علائم سیگنال‌فروشان توجه کرد، بلکه باید بر اساس استراتژی بلندمدت در بازار سرمایه‌گذاری شود.

بورس می‌تواند محلی برای تأمین مالی شرکت‌ها شود و در حال حاضر سهم بورس از تأمین مالی کمتر از ۱۰ درصد است که این سهم باید حداقل به ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top