تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/10/19 - 09:24
کد خبر: 492682

آیا نخوردن صبحانه کاهش وزن کمک می‌کند؟

آیا نخوردن صبحانه کاهش وزن کمک می‌کند؟

نخوردن صبحانه ممکن است به شما در کاهش حداقل وزن در کوتاه‌مدت کمک کند، اما این عمل چندان پایدار نیست و حتی می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ در Nutrients، حذف صبحانه با مقاومت به انسولین و افزایش وزن مرتبط بود. علاوه بر این، می تواند بر سلامت کلی شما تأثیر منفی بگذارد، که ارزشش را ندارد. چاقی، فشار خون، دیابت و سایر پیامدهای سلامتی با حذف منظم صبحانه مرتبط است.

پرهیز از غذا خوردن در هنگام گرسنگی می‌تواند هورمون‌های گرسنگی و سیری را که به دلایلی وجود دارند، خنثی کند. این هورمون ها - لپتین و گرلین - به شما کمک می کنند تا اشتهای خود را به طور سالم تنظیم کنید، بنابراین حفظ آنها در سطوح بهینه ضروری است. وقتی سیگنال‌های مناسبی از این هورمون‌ها دریافت نمی‌کنید، ممکن است زمانی که بدنتان به آن بیشتر نیاز دارد، یک وعده غذایی را از دست بدهید یا به دلیل گرسنگی در خوردن غذاهای کم‌مغذی زیاده روی کنید. آگاهی و احترام به علائم گرسنگی و سیری بدن راهی برای تمرین غذا خوردن آگاهانه و اجتناب از حذف وعده های غذایی است.

تحقیقات نشان می دهد کسانی که به طور منظم صبحانه می خورند، وزن کمتری دارند. این ارتباط بر اساس چندین عادت است، از جمله داشتن یک رژیم غذایی سالم تر، عادات سبک زندگی بهتر و سطح فعالیت. راه‌های سالم‌تری برای کاهش وزن وجود دارد که در آن می‌توانید از تمام وعده‌های غذایی خود، حتی صبحانه‌ برای کاهش وزن لذت ببرید.

نکاتی برای آماده کردن یک صبحانه سالم

شما می توانید صبحانه را مانند هر وعده غذایی دیگری لذت‌بخش کنید و روز خود را با مصرف مواد مغذی پر کنید. یک صبحانه عالی حاوی مواد مغذی سه گانه است: چربی، فیبر و پروتئین. این ترکیب راز انرژی بخشی و متعادل نگه داشتن قند خون شماست. یک صبحانه سریع و آسان همان نان تست گندم کامل با یک تخم مرغ و آووکادوست که در بالا گفتیم. آووکادو چربی‌های خوب دارد، نان تست سبوس‌دار فیبر است و تخم‌مرغ منبعی از پروتئین است.

اگر صبحانه بخشی منظم از برنامه اولیه شما نباشد، شروع به خوردن آن می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر صبح ها گرسنه نیستید. توصیه می‌کنم از مواد غذایی کوچک شروع کنید تا بدنتان به خوردن غذا در صبح عادت کند. همچنین یک کاسه ماست یونانی با مقداری میوه و دانه‌های چیا، نمونه‌ای از یک صبحانه ساده است که مواد مغذی زیادی را برای شروع روزتان فراهم می‌کند.

اهل صبحانه خوردن نیستید؟ این هم اشکالی ندارد. اصلا اشکالی ندارد که از خوردن صبحانه سنتی خودداری کنید. اگرچه غیرمعمول است، اما غذاهایی مانند لوبیا سیاه و پنیر تورتیلا یا سالاد، میان وعده ها یا وعده های غذایی کوچک با پروتئین بالا هستند که می توانند به عنوان اولین وعده غذایی در روز شما را سیر نگه دارند.

سخن پایانی

خوردن صبحانه به بدن شما کمک می‌کند تا مواد مغذی لازم برای حفظ انرژی، تعادل هورمون‌ها و بهبود خلق و خویتان را به بدنتان بدهد تا بتوانید به وضوح فکر کنید و تمرکز کنید. گفتنی است، حذف این وعده غذایی مهم صبح با پیامدهای بد سلامتی مانند عدم تعادل قند خون و ریسک بیشتر بیماری های مزمن مرتبط است. ما مدیون خود هستیم که با احترام به نشانه های گرسنگی و سیری و خوردن منظم و مداوم، با نیازهای غذایی بدنمان هماهنگ باشیم.

صبحانه لازم نیست مفصل باشد، بلکه می‌تواند شروعی ساده و رضایت‌بخش برای روز باشد و به طور کلی تغذیه و تندرستی‌ را ارتقا دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top