تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/10/19 - 18:19
کد خبر: 492749

رشد رتبه علمی دانشگاه تربیت مدرس

 رشد رتبه علمی دانشگاه تربیت مدرس

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: با وجود مشکلات مالی و اقتصادی، رتبه علمی دانشگاه رشد خوبی داشته است و در بیشتر نظام‌های رتبه‌بندی معتبر جهانی، جایگاه دانشگاه ارتقاء یافته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، نشست صمیمانه فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس با مدیران و کارکنان حوزه معاونت پژوهشی و فناوری این دانشگاه سه شنبه ۱۹ دی برگزار شد.

در ابتدای جلسه امیر عبداله‌زاده ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور رئیس دانشگاه، حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه را یکی از واحدهای مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: در حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه تمام فعالیت‌های پژوهشی از مرحله تولید علم تا کاربردی کردن آن پیگیری می‌شود. همکاران این معاونت هم در بخش سیاست‌گذاری و هم در بخش اجرایی فعالیت می‌کنند. طراحی، بهینه سازی و اصلاح فرایندها، نظارت و ارزیابی و در برخی موارد اجرای فرایندها توسط کارمندان این معاونت صورت می‌گیرد. اهمیت کار همکاران حوزه معاونت پژوهشی و فناوری بالاست. همچنین مشغله و بار اموری که به دوش می‌کشند، زیاد است.

وی افزود: به عنوان مثال همکاران ما در مدیریت پژوهش و نوآوری هر روز در حال بازنگری آئین‌نامه‌ها هستند و در کنار آن، فعالیت‌های دیگری مانند فرایند تأیید چاپ مقالات در این مدیریت انجام می‌شود. همچنین تمام امور مربوط به پژوهشگران پسا دکترا و مسائل مربوط به شرکت در سمینارها در این مدیریت پیگیری و اجرا می‌شود.

عبداله‌زاده اضافه کرد: در مدیریت آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی همانگونه که در حال ساماندهی ۶۰۰ آزمایشگاه هستیم در کنار آن ثبت همه آزمایشگاه‌ها در سامانه انجام می‌شود. در این مدیریت بار کاری و حساسیت امور بالاست و مسائل مربوط به ایمنی آزمایشگاه‌ها و پیگیری آن بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه گفت: در مدیریت فناوری و پژوهش‌های کاربردی در سال حدود ۱۳۰ قرارداد با خارج دانشگاه امضا می‌شود. تمام امور مربوط به این قراردادها در این مدیریت صورت می‌گیرد. علاوه بر امور جاری، راه‌اندازی کمیته‌های بازاریابی نیز در حال پیگیری است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اظهار داشت: در مرکز نشر آثار علمی بهینه‌سازی فرایندها در حال انجام است. در حوزه کتاب و نشریه، از مرحله پذیرش تا چاپ، در زمینه داوری‌ها، نمایه‌سازی نشریات فعالیت‌های بسیار ی صورت می‌گیرد. در این مدیریت نیز علاوه بر طراحی و بهینه‌سازی فرایندها برخی امور هم اجرایی است.

عبداله‌زاده درباره مدیریت منابع علمی و کتابخانه تصریح کرد: سرویس‌های بسیار زیادی به دانشجویان  داخل و خارج دانشگاه توسط کتابخانه ارائه می‌شود. در یک سال گذشته برای استفاده از رساله‌های دکترای ۶۵ هزار و ۵۰۰ مرتبه به سامانه پارسه دانشگاه تربت مدرس مراجعه شده است و در این خصوص دارای رتبه اول در کشور هستیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خاطرنشان کرد: از زحمات همکاران مختلف در مدیریت‌های زیرمجموعه قدردانی می‌کنم که با وجود محدودیت‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، در راستای ارتقای دانشگاه تلاش می‌کنند. به دلیل اهمیت حوزه پژوهشی، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه به توجه بیشتری نیاز دارد. برخی از معاونت‌های دیگر، از زیرساخت‌های بهتری نسبت به معاونت پژوهشی برخوردارند. کمبود فضای کالبدی، متفرق بودن مدیریت‌ها و پرسنل این معاونت و کمبود نیروی انسانی از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های موجود است.

عبداله‌زاده تأکید کرد: انتظار داریم اگر به معاونت پژوهشی و فناوری توجه بیشتر نمی‌شود حداقل کمتر از واحدهای دیگر هم دیده نشود و با در نظر گرفتن اهمیت آن و اثربخشی حوزه پژوهش و فناوری برای دانشگاه و کشور، به آن توجه ویژه بشود.

در ادامه جلسه نمایندگان هر یک از مدیریت‌های حوزه معاونت به بیان دغدغه‌ها، مطالبات و نقطه نظرات خود از جمله؛ درخواست دریافت اضافه کار تشویقی، سختی کار و بهره وری به دلیل حجم بالای فعالیت‌ها در این معاونت، اختصاص درصدی از درآمدهای حوزه به کارکنان، کمبود فضای کالبدی و تجهیزات، به روز رسانی تجهیزات، روز آمد کردن منابع کتابخانه، استقرار چارت جدید، تبدیل وضعیت استخدامی، نبود امکانات رفاهی، مهدکودک، ارائه خدمات تخصصی درمانی در مرکز بهداشت، تسهیلات و وام‌های بانک، کلاس‌های آموزش کارکنان، بن خرید و سبد معیشتی، مسکن کارکنان و توجه به جذب نیروی انسانی و انتقال تجربیات قبل از بازنشسته شدن همکاران باسابقه پرداختند.

در بخش دیگری از این نشست فرهاد دانشجو ضمن قدردانی از زحمات تمام کارکنان معاونت گفت: نکاتی که توسط شما همکاران علاقمند و مؤثر مطرح شد را یادداشت کرده و با دقت مطالعه می‌کنم و به دنبال راهکار برای مواردی که حل و فصل آن‌ها امکان‌پذیر است، خواهم بود.

رئیس دانشگاه یادآور شد: زحمات همکاران در معاونت پژوهشی و فناوری، سایر معاونت‌ها و دانشکده‌ها باعث شده است که با وجود مشکلات مالی و اقتصادی، رتبه علمی دانشگاه رشد خوبی داشته باشد و در اغلب نظام‌های رتبه‌بندی معتبر جهانی، جایگاه دانشگاه ارتقاء یافته است. این رشد و تعالی بدون تلاش اساتید، دانشجویان، همکاران و مسؤولان دانشگاه امکان پذیر نیست. ارتقاء دانشگاه در بستری صورت گرفته است که این بستر توسط رؤسا، معاونین، مدیران و همکاران قبلی ایجاد شده و توسط دیگران استمرار یافته است. این توفیقات علمی و کاری، پایه‌ای دارد. اگر این تلاش و استمرار حاکم نبود، این موفقیت‌ها به دست نمی‌آمد. بنده به نوبه خود از همه مسؤولین و همکاران قبلی و فعلی قدردانی می‌کنم.

دانشجو در ادامه توضیحاتی درباره وضعیت پروژه مسکن دانشگاهیان ارائه کرد و افزود: این پروژه کار بزرگی است و باید صبور باشید. با توکل و توسل به دور از یأس و نا امیدی در کنار یکدیگر مشکلات را حل می‌کنیم. دانشگاه تربیت مدرس بهترین کارمندان را دارد که در کنار هم برای ارتقای یکدیگر و دانشگاه تلاش می‌کنند.

وی تأکید کرد: برخی برای ایجاد ناامیدی، نکات مثبت و موفقیت‌ها را پنهان می‌کنند. در حالیکه که باید نکات مثبت و منفی را در کنار یکدیگر دید و نکات مثبت را نهادینه کرد و نکات منفی را اصلاح کرد. این اصلاح به سمت ساختن، اعتلاء و ارتقای کشور و سعادت بشریت است.

دانشجو در پایان با بیان این مهم که دانشگاه فضای فکر، اندیشه، تبیین نظرات، تبادل آراء و استدلال علمی است، آزادی را محدود به آزادی پوشش که بخش کوچکی از آزادی است ندانست و از آزادی عقیده، آزادی فعل و آزادی عمل نام برد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top