تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/10/21 - 20:22
کد خبر: 492988

بادپا: زمینه حضور وزرا و کاندیداها در دانشگاه‌ها را فراهم می‌کنیم

بادپا: زمینه حضور وزرا و کاندیداها در دانشگاه‌ها را فراهم می‌کنیم

بادپا با ارائه گزارشی از چگونگی دریافت آثار و برگزاری جشنواره حرکت، به سوالات معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها در این باره پاسخ داد و تاکید کرد: یک جلسه بازبینی بحث داوری با کارشناسان و دبیران انجمن‌های علمی برگزار خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، هفتمین نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌های منطقه یک کشور با حضور محمدعلی اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی و دبیر معاونان منطقه یک کشور، مهدی بادپا، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان فرهنگی دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، الزهرا، صنعتی شریف، امیر کبیر و علم و صنعت، خوارزمی، خواجه نصیرالدین طوسی، هنر، شهید رجایی، پیام نور، و نمایندگان معاونان فرهنگی دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی، صدا و سیما و سازمان جهاد دانشگاهی به میزبانی دانشگاه علامه‌طباطبائی روز گذشته در تالار گفت‌وگو معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار شد.

این نشست با هدف بررسی راهکارهای ارتقا مشارکت اعضای هیأت علمی در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، بررسی و آسیب‌شناسی شانزدهمین جشنواره ملی حرکت و هم‌اندیشی در باره برگزاری با شکوه اردوهای راهیان نور و اعتکاف دانشگاهیان برگزار شد.

 اسلامی در ابتدای نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و ۲۴ هزار شهید بی‌گناه فلسطینی، گفت: هدف از برگزاری مستمر نشست‌های شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه یک، تعامل و هم‌افزایی ظرفیت‌های معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه یک به منظور اجرای برنامه‌های مشترک در سطح منطقه است.

وی بر نقش مؤثر استادان به ویژه استادان جوان در توسعه و ارتقا مسائل فرهنگی تاکید و اظهار کرد: آیین‌نامه ماده یک ارتقا، استادان مشاور فرهنگی، بازنگری آیین‌نامه ترفیع، تدوین آیین‌نامه گرنت فرهنگی، بومی سازی و ابلاغ شیوه‌نامه استاد سرآمد فرهنگی و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی منش استادی از مهم‌ترین اقدامات برای ارتقا مشارکت استادان است.

دبیر معاونان منطقه یک کشور ضمن ارائه گزارشی از آسیب‌شناسی جشنواره حرکت، در باره این موضوع با معاونان فرهنگی منطقه یک کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت و بر ضرورت بازنگری در شاخص‌ها و فرآیندهای ارزیابی و داوری جشنواره حرکت با توجه به در نظرگرفتن اقتضائات گروه‌های علمی مانند علوم انسانی تاکید کرد.

 بادپا نیز با ارائه گزارشی از چگونگی دریافت آثار و برگزاری جشنواره حرکت، به سوالات معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها در این باره پاسخ داد و تاکید کرد: یک جلسه بازبینی بحث داوری با کارشناسان و دبیران انجمن‌های علمی برگزار خواهد شد.

وی در باره حمایت از انجمن‌های علمی دانشجویی گفت: در این راستا کارهای بسیاری انجام شده است و یکی از اهداف برگزاری اینگونه نشست‌ها نیز همین مسئله است، چرا که اگر قرار باشد انجمن‌های علمی و دانشجویان کارهای فناورانه و حل مسائل کشور انجام دهند، باید مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به انتخابات پیش‌رو بیان کرد: بر اساس نظرسنجی صدا و سیما بالاترین مرجعیت فکری در حوزه انتخابات، استادان دانشگاه‌ها هستند. باید فضای انتخابات را در دانشگاه‌ها باز کنیم و فضایی برای مشارکت استادان، دانشجویان و تشکل‌ها فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه از ۱۲ بهمن‌ماه تا اسفندماه ۱۴۰۲ زمینه حضور وزرا و کاندیداها در دانشگاه‌ها را فراهم کنیم، افزود: درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی جلساتی در حوزه انتخابات برای استادان و اعضای هیأت علمی داشته باشیم و از تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون آزاد در فضای انتخاباتی حمایت کنیم. باید نقش تسهیلگری داشته باشیم. ستاد انتخابات در دانشگاه‌ها مشخص شود که در این ستاد، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جایگاه ویژه‌ای دارد.

بادپا درباره اردوی راهیان نور نیز گفت: با توجه به فضای انتخابات و ماه مبارک رمضان در اسفندماه سال جاری، اردوی راهیان نور در بهمن‌ماه برگزار و از تشکل‌های دانشجویی برای اعزام به مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس حمایت شود.

در این نشست، معاونان فرهنگی دانشگاه‌های منطقه یک کشور نیز ضمن بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها در باره اهداف نشست بحث و تبادل نظر کردند.

گفتنی است، دانشگاه علامه‌طباطبائی، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه هنر، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه جامع علمی کاربردی و همچنین پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، بنیادها، سازمان‌ها و مراکز آموزشی و مراکز غیر انتفاعی استان تهران و البرز، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آاموزش عالی منطقه یک را تشکیل می‌دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top