تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/10/24 - 12:00
کد خبر: 493225

دریافت شناسه کالا برای ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان با حسابدار اپ

دریافت شناسه کالا برای ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان با حسابدار اپ

شناسه کالا یک کد ۱۳ رقمی یکتا است که تولیدکنندگان و واردکنندگان باید قبل از ورود کالا به بازار، از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با توجه به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، صدور صورتحساب‌ها به صورت الکترونیکی اجباری شده است.  اجرای این قانون با توجه به عدم آموزش های لازم در این زمینه مشکلات عدیده ای را برای مودیان به بار آورد . یکی از مشکلات پیش‌روی کسب‌وکارها، دسترسی و پیدا کردن شناسه کالا برای ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی در سامانه مودیان می‌باشد. 

شناسه کالا یک کد ۱۳ رقمی یکتا است که تولیدکنندگان و واردکنندگان باید قبل از ورود کالا به بازار، از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به دریافت آن اقدام کنند.اینکه چطور مودیان به این کد دسترسی پیدا کنند یکی از چالش هایی است که گریبانگیر آنها می باشد.البته راهکارهایی برای کاهش این چالش وجود دارد که یکی از آنها استفاده از افزونه اختصاصی حسابدار اپ برای دریافت استعلام شناسه کالا می باشد.

شناسه کالا با حسابدار اپ

شرکت حسابداراپ با توجه به این نیاز، افزونه‌ای طراحی کرده است تا به لیست شناسه‌های کالا و خدمات دسترسی آسان داشته باشید. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید بدون دردسر و صرف زمان، شناسه کالای سامانه مودیان خود را پیدا کرده و نسبت به ثبت و ارسال الکترونیکی صورتحساب از طریق نرم‌افزار سامانه مودیان اقدام کنید. 

در صورت عدم دسترسی به شناسه کالا از طریق افزونه حسابداراپ، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت و با کمترین هزینه شناسه کالای اختصاصی شما دریافت شود.

شناسه کالا و خدمات سامانه مودیان

دریافت شناسه اختصاصی شناسه کالا سامانه مودیان

صدور فاکتورهای الکترونیکی در سامانه مودیان مستلزم ثبت شناسه کالا یا خدمات مورد معامله می باشد . یافتن این شناسه‌ ی یکتا یکی از چالش‌های اصلی برای حسابداران و مؤدیان محسوب می‌شود.

طبق قانون، کاربران باید شناسه ۱۳ رقمی کالا یا خدمت مورد نظر خود را از طریق سایت stuffid.tax.gov.ir استعلام و سپس در فاکتور ثبت کنند. اما فرایند استخراج شناسه کالای سامانه مودیان از این طریق، بسیار زمان‌بر و دشوار و گاها بدون نتیجه است.

زیرا برای هر جستجو باید یک کد امنیتی دریافت و وارد سایت شود. سپس یک فایل اکسل حاوی فهرستی از شناسه‌ها دانلود می‌شود که کاربر باید آن را بررسی کند تا مشخص شود که آیا شناسه کالای مورد نظر در آن وجود دارد یا خیر.

این فرایند طولانی و پیچیده باعث می‌شود ثبت و ارسال فاکتورهای الکترونیکی در سامانه مودیان برای بسیاری از کسب‌وکارها با چالش‌ روبرو شود. مودیان و حسابدار ان به دنبال راه ساده تر و مکانیسم آسانتر برای دریافت این شناسه می باشند چرا که گاها در طول روز حسابدار ان مجبور به جست و جوی چندین شناسه می باشند و اگر هربار با عبارت "شناسه موردنظر شما یافت نشد" روبه رو شوند، قادر به ادامه ی روند ارسال صورت حساب ها نخواهند بود. اما راه حل این مشکل چیست ؟ باید منتظر اقدام تازه ای از سوی سازمان صنعت و تجارت بود ؟مسلما نه.چرا که برای ارسال صورتحساب ها تنها یک زمان یک هفته ای داریم بنابراین صبر راه حل خوبی نیست.

با توجه به دشواری فرایند دسترسی به شناسه کالا در سامانه مودیان، مجموعه حسابداراپ بر آن شد تا برای رفع این مشکل، افزونه‌ای اختصاصی برای دریافت شناسه کالا و خدمات به صورت عمومی و اختصاصی طراحی کند. این موتور جست و جو اطلاعات خود را از سایت stuffid دریافت می کند و با بروزرسانی های زود هنگام جدیدترین شناسه ها را درون دیتابیس خود ذخیره میکند.استفاده از این افزونه بسیار ساده است. کافی است کالای مورد نظر خود را جستجو کرده و شناسه عمومی و اختصاصی آن را دریافت نمایید. با این روش دیگر نیازی به گشتن در اینترنت و جستجو در سایت‌های مختلف نیست. همچنین نیازی به دانلود فایل  و سپس گشتن برای شناسه ی مورد نیز نمی باشد فقط با یک کلیک، می‌توانید به شناسه مورد نظر خود دست پیدا کنید. این افزونه دسترسی آسان و سریع به شناسه‌ها را میسر می‌سازد.

دریافت شناسه اختصاصی کالا

در صوتیکه با استفاده از این موتور جست و جو به شناسه خود دست پیدا نکردید کافی است با کارشناسان ما تماس حاصل کنید تا در کمترین زمان ، با پرداخت کمترین هزینه به شناسه اختصاصی خود دست پیدا کنید

مزایا و امکانات این موتور جستجو عبارتند از:

- سرعت بالای پردازش: نتایج جستجو به سرعت نمایش داده می‌شود

- امکان جستجوی فیلترشده بر اساس نوع شناسه (اختصاصی، عمومی، وارداتی، داخلی و ...): کاربر می‌تواند جستجو را محدود به نوع خاصی از شناسه‌ها کند

- رابط کاربری ساده و راحت: استفاده از موتور جستجو برای کاربران آسان است

- به‌روزرسانی آنی شناسه‌های جدید اضافه‌شده از سایت اصلی

- ارائه سرویس سفارش دریافت شناسه اختصاصی با کمترین هزینه در صورت عدم وجود شناسه

با توجه به پیچیدگی و زمان‌بر بودن فرایند دریافت شناسه‌ها از سایت اصلی، این ابزار می‌تواند تجربه کاربری حسابداران و مؤدیان را بهبود بخشد و زمان قابل توجهی از آنها صرفه‌جویی کند.

شناسه کالا و خدمات سامانه مودیان

شناسه کالا و خدمات یک کد 13 رقمی است که توسط سازمان صمت (صنعت، معدن و تجارت) به انواع کالاها و خدمات ارائه شده در کشور اختصاص می‌یابد.

شناسه کالا و خدمات از دو بخش تشکیل شده است:

- شناسه عمومی: شامل کالاها و خدمات پرمصرف 

- شناسه اختصاصی: شامل کالاها و خدمات کم‌مصرف

این شناسه‌ها به عنوان یک کد یکتا برای هر کالا و خدمت، ارئه می شود و  مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و مشخصات آن‌ها را  این کد شامل ، نوع کالا ، برند، کشور سازنده و ..مشخص می‌کنند. 

مرجع صدور شناسه‌های عمومی و اختصاصی، سازمان صمت است که بر اساس توافق با وزارت امور اقتصادی و دارایی، مسئولیت ارائه این شناسه‌ها را برعهده دارد.

به طور خلاصه:

- شناسه کالای عمومی از طریق سایت stuffid.tax.gov.ir قابل دسترسی است. همچنین از طریق افزونه ی حسابدار اپ نیز میتوانید به راحتی به شناسه کالا دسترسی پیدا کنید

- شناسه کالای اختصاصی از طریق سامانه ntsw.ir دریافت می‌شود. برای دریافت شناسه اختصاصی می توانید با پرداخت هزینه ای ناچیز این خدمات را از حسابدار اپ دریافت نمایید

- شناسه خدمات عمومی و اختصاصی نیز از سامانه portal.gs1-ir.org قابل دریافت است.

کلام آخر

شناسه کالا و خدمات، یک کد یکتا و منحصربفرد است که به منظور رهگیری و نظارت بر صورتحساب‌های الکترونیکی، توسط سازمان صمت برای انواع کالاها و خدمات عرضه شده در کشور صادر می‌شود. از این کد برای شناسایی کالای قاچاق از غیر قاچاق استفاده می شود و واردکنندگان و تولید کنندگان قبل از عرضه یک کالا به بازار ملزم به دریافت این کد یکتا می باشند.شناسه کالا انواع مختلفی دارند اگر این شناسه مربوط به محصول بومی باشد به عنوان شناسه کالا داخلی شناخته می شود ، اگر برای محصولات دارویی بهداشتی  باشد با عنوان IRC، اگر مربوط به محصولات دامپرشکی باشد با عنوان کد IVC ، و اگر محصول وارداتی باشد با عنوان کد GTIN شناخته می شود

با توجه به الزام سازمان امور مالیاتی مبنی بر ارسال الکترونیکی صورتحساب فروش توسط کسب‌وکارها، درج شناسه کالا و خدمات در این صورتحساب‌ها اجباری شده است. اما فرایند دریافت این شناسه‌ها برای بسیاری از مؤدیان، همراه با چالش و سردرگمی بوده است.

به همین منظور، شرکت حسابداراپ اقدام به طراحی یک افزونه کرده است که با استفاده از آن می‌توان به سادگی به شناسه‌های عمومی و اختصاصی مورد نیاز دسترسی پیدا کرد. همچنین در صورت عدم دسترسی به شناسه مدنظر، کاربران می‌توانند درخواست خود را با کارشناسان مجموعه حسابداراپ مطرح کنند تا شناسه مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان و با پرداخت کمترین هزینه صادر شود. 

کارشناسان ما با تجربه فراوان در این زمینه، می‌توانند با بیشترین سرعت، فرایند دریافت شناسه کالا را انجام دهند. برای مشاوره یا پاسخ به هرگونه سوال می‌توانید با شماره پشتیبانی 92 40 00 1 021 یا وبسایت حسابداراپ (hesabdar.app) تماس بگیرید.

منبع : https://hesabdar.app/id-of-goods-and-services/

منبع :https://hesabdar.app/what-id-of-goods/

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top