تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/10/24 - 23:04
کد خبر: 493268

حامیان فلسطین مقابل پایگاه انگلیس در قبرس تظاهرات کردند

حامیان فلسطین مقابل پایگاه انگلیس در قبرس تظاهرات کردند

صدها معترض امروز یکشنبه با تجمع در برابر پایگاه نظامی «آکروتیری» در کشور قبرس که در کنترل نظامیان انگلیسی است به سیاست‌های لندن در راستای تحریک جنگ‌های منطقه‌ای در غزه و یمن اعتراض کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، صدها معترض امروز یکشنبه با تجمع در برابر پایگاه نظامی «آکروتیری» در کشور قبرس که در کنترل نظامیان انگلیسی است به سیاست‌های لندن در راستای تحریک جنگ‌های منطقه‌ای در غزه و یمن اعتراض کردند.

«خبرگزاری فرانسه» نوشت تظاهرکنندگان قبرسی همچنین تعطیلی پایگاه های نظامی که از زمان استقلال این کشور جزیره‌ای در سال 1960 تا کنون تحت کنترل بریتانیا بوده‌اند را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان چند بنر حاوی شعارهایی همچون «آتش‌بس اکنون» در مطالبه برقراری آتش‌بس در جنگ غزه و همچنین شعار «حمایت از نسل‌کشی را متوقف کنید» را به نمایش گذاشتند.

اخیرا برخی رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که پروازهای نظامی آمریکا و انگلیس از پایگاه آکروتیری به تل آویو احتمالا برای منتقل کردن محموله‌های کمک نظامی برای رژیم صهیونیستی انجام شده‌اند.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد «نیروهای انگلیسی مستقر در قبرس از تحویل کمک بشردوستانه به غزه حمایت می کنند و هیچ هواپیمای نیروی هوایی انگلیس به اسرائیل محموله‌های کشنده منتقل نکرده است.»

«تاسوس کاستیاس»، رئیس سازمان موسوم به «شورای صلح قبرس» در محل تظاهرات مقابل پایگاه آکروتیری گفت: «قبرس مثال زنده‌ای از این واقعیت است که پایگاه‌های نظامی مشکلات را حل و ثبات و امنیت ایجاد نمی‌کنند بلکه روند نظامی سازی را تشدید و تنش را تداوم می‌بخشند.»

این تظاهرات در حالی در قبرس برگزار شد که روز شنبه شهرهای بزرگ و پایتخت‌های سراسر جهان اعم از لندن، واشنگتن، دوبلین، میلان، رُم، پاریس، سئول، ژوهانسبورگ، استکهلم، جاکارتا و شهرهای دیگر صحنه تظاهرات گسترده دیگری در حمایت از مردم غزه که بالغ بر 100 روز هدف حملات وحشیانه رژیم تروریست صهیونیستی قرار گرفته‌اند بودند.

تظاهرات قبرس از سوی شورای صلح قبرس سازمان‌دهی و توسط چند گروه چپگرا، سازمان «متحد برای فلسطین» و حزب مخالف AKEL حمایت شد.

«لئاندروس فیشر»، یک فعال سازمان «متحد برای فلسطین» و یک استاد دانشگاه گفت پایگاه آکروتیری برای حملات هوایی اخیر آمریکا و انگلیس در یمن نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

فیشر تصریح کرد، معترضان «با حضور پایگاه‌های نظامی انگلیس در خاک قبرس مخالف کردند» و این پایگاه ها موجب شده‌اند این جزیره «تبدیل به یک هدف نظامی بالقوه شود.»

«ورا پولیکارپو»، رئیس بخش روابط بین‌الملل حزب AKEL گفت: «ما داریم علیه استفاده از این پایگاه‌ها علیه مردم منطقه  و در مخالفت با حضور این پایگاه‌ها در قبرس تظاهرات می‌کنیم. ما می‌خواهیم این پایگاه‌ها برچیده شوند.»

100 روز از عملیات منحصر به فرد طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (15 مهر) علیه رژیم صهیونیستی می گذرد؛ عملیاتی که در نتیجه آن 1200 صهیونیست به هلاکت رسیده و حدود 240 صهیونیست دیگر توسط رزمندگان مقاومت به اسارت گرفته شدند. رژیم صهیونیستی در پی این عملیات دست به محاصره و حملات وحشیانه‌ای علیه مناطق مسکونی این باریکه زده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top