تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/10/25 - 12:03
کد خبر: 493327

آخرین مهلت ثبت‌نام برای ۱۱ خودروی وارداتی

آخرین مهلت ثبت‌نام برای ۱۱ خودروی وارداتی

متقاضیان خودروهای وارداتی از روز شنبه ۲۳ دی امکان ثبت‌نام و ثبت درخواست سه اولویت از ۱۱ خودروی وارداتی عرضه شده توسط پنج شرکت واردکننده از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی را داشتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بر اساس آنچه که در قالب اطلاعیه اول هشتمین عرضه خودروهای وارداتی در نظر گرفته و اعلام شد، مهلت ثبت‌نام برای متقاضیان خودروهای وارداتی که از عصر ٢٣ دی ماه می‌توانستد از بین ١١ خودروی وارداتی عرضه شده، سه اولویت مورد نظر خود را در سامانه یکپارچه انتخاب کنند، امشب به پایان خواهد رسید و تا این لحظه هنوز خبری مبنی بر تمدید این مهلت نیست.

در راستای اجرای طرح فروش خودروهای وارداتی دارای مجوزهای لازم (استاندارد، محیط‌زیست و...) از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مختص متقاضیان مرحله اول که در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵٠٠ میلیون تومان در حساب وکالتی خود برای ثبت‌نام در گام نخست اقدام کردند، هشتمین مرحله از عرضه خودروهایی که تاکنون با اخذ مجوزهای لازم توسط واردکنندگان آن‌ها، وارد کشور شده است، طی ١.۵ روز گذشته و امروز انجام شده است.

بر این اساس، متقاضیان از روز شنبه (٢٣ دی ماه) امکان ثبت‌نام و ثبت درخواست سه اولویت از ١١ خودروی وارداتی عرضه شده توسط پنج شرکت واردکننده از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی را داشتند.

همانطور که اشاره شد، در این مرحله فقط متقاضیانی که در اسفند ماه سال گذشته افتتاح حساب وکالتی کرده و وجه ۵۰۰ میلیون تومانی را در حساب وکالتی خود مسدود کرده و نوبت‌دهی شده بودند، امکان انتخاب و ثبت درخواست خودرویی داشتند و ثبت‌نام‌ جدیدی صورت نگرفته است.

با توجه به اینکه مهلت ثبت‌نام در این دوره عرضه خودروهای وارداتی، سه روز در نظر گرفته شده، سامانه تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه (٢۵ دی ماه) فعال بوده و (طبق آخرین اطلاعات تا این لحظه) امشب این مهلت به پایان خواهد رسید.

گفتنی است؛ از ١١ مدل خودروی عرضه شده در این نوبت، هشت خودرو دارای قیمت‌ قطعی در مبادی ورودی و سه خودرو دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند؛ ضمن اینکه سایر هزینه‌ها از جمله عوارض قانونی پس از ترخیص، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و... در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تخصیص خودروها نیز بر اساس رتبه ثبت‌نامی متقاضی و اولویت انتخابی خودرو صورت می‌گیرد و ترتیب چینش سه اولویت انتخابی در این مرحله از ثبت‌نام حائز اهمیت است.

پس از اعلام نتایج، پیامک واریز از سوی شرکت برای منتخبان ارسال خواهد شد و پس از آن، مشتریان ظرف پنج روز فرصت دارند مبلغ اعلامی را به حساب شرکت واریز کنند؛ طبیعتاً عدم واریز وجه در مدت مقرر، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه حذف می‌شود.

خودروها برای قراردادهای منعقده، حداکثر سه ماهه تحویل خواهند شد و واردکنندگان باید حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد، نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل وجه بر اساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام کنند و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد؛ در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرائم تاخیر در تحویل مقرر در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های صادره در این خصوص خواهند شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top