تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/10/27 - 08:51
کد خبر: 493535

ادعای مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران

ادعای مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران

رافائل گروسی ادعا کرده است که ایران در غنی‌سازی اورانیوم به سرعت پیش می‌رود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «رافائل گروسی»، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی مدعی شد که ایران با برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود به پیش می‌رود.

گروسی همچنین ادعا کرده که ایران همچنان به ایجاد موانع برای بازرسی‌ها ادامه می‌دهد و تاکید کرد که تهران باید به معاهده گسترش سلاح‌های هسته‌ای که آن را امضا کرده است، پایبند باشد.

او به نشنال گفت: «ایران تنها کشور غیرهسته‌ای است که اورانیوم را در سطح بسیار بسیار بالا و بسیار نزدیک به درجه تسلیحات غنی‌سازی می‌کند.»

گروسی در عین حال تاکید کرد که من نمی گویم ایرانی‌ها سلاح هسته‌ای دارند.

رافائل گروسی همچنین گفت که گفت‌وگو با ایران که بر استفاده غیرنظامی برنامه‌اش تاکید دارد، حتی در بحبوحه جنگ غزه و تنش‌ها در خاورمیانه همچنان ادامه دارد.

گروسی افزود که نظارت و بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی، باید متناسب با فعالیت‌های ایران باشد؛ هرچند تهران همچنان بر اساس ملیت، بازرسان خاصی را از تأسیسات خود منع می‌کند.

ادعاهای مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی است که «محمد اسلامی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان حضور در برنامه به افق فلسطین در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت نامه ارسالی ایران به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص تهدید وزیر رژیم صهیونیستی به بمباران اتمی غزه گفت: این نامه به طور مشخص جواب نداشت. روزی که وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی غزه را تهدید به حمله هسته‌ای کرد، در کمال ناباوری دیدید که هیچ عکس‌العملی در دنیای حاضر نسبت به این موضوع رخ نداد.

وی افزود: اظهارات مشابهی نیز از سوی نتانیاهو در سخنرانی سازمان ملل متحد مطرح شد و ایران را به حمله هسته‌ای تهدید کرد. دو تن از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی نیز اظهارات مشابه داشتند؛ من نامه‌ای را به آقای رافایل گروسی نوشتم و از وی خواستم بر اساس وظایف قانونی خودش که مهمترین وظیفه آژانس نظارت بر عدم اشاعه سلاح هسته‌ای است، به این موضوع بپردازد و این اظهارات رسمی را به شورای امنیت سازمان ملل گزارش دهد. اما اتفاقی نیفتاد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: در شورای حکام نیز انتظار بود به موضوع اسرائیل پرداخته شود که با توجه به لابی سنگین صهیونیست‌ها در سازمان‌های بین‌المللی این اتفاق رخ نداد. ما همچنان انتظار داریم به این موضوع پرداخته شود چون تهدید آشکار استفاده از سلاح هسته‌ای محکوم است و باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: نکته مهم این است که امروز شرایط فلسطین و اوضاع و احوال غزه یک پرده از شرایط این منطقه کنار زد و برای مردم دنیا و کل جهانیان بیشتر و دقیق‌تر ماهیت این رژیم معرفی شد.

اسلامی گفت: در ۷۵ سال گذشته تاکنون شرایط این چنینی اتفاق نیفتاده که چهره رژیم صهیونیستی و ظلم و جنایاتش به دنیا معرفی شود. تاکنون فلسطینیان را مترادف با تروریست قلمداد می‌کردند و همیشه با تروریست خواندن فلسطینیان، جنایاتشان را توجیه می‌کردند و حق مسلم خودشان می‌دانستند که بایستی با آنها برخورد کنند و برای برقراری امنیت خودشان دست به هر جنایتی بزنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top