تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/10/27 - 08:57
کد خبر: 493539

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد.

«آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت که آفریقای جنوبی دارای دلایل قانونی برای ارجاع اسراییل به دیوان دادگستری بین المللی به دلیل اقداماتش در نوار غزه است.

او گفت: هدف اسراییل [در غزه] حذف شهروندان بومی غزه است و دلایل موجهی وجود دارد که آفریقای جنوبی این موضوع را با دیوان بین المللی دادگستری مطرح کند.

این دیپلمات ارشد روسی افزود که فلسطینی‌ها شکست پذیر نیستند و باید بتوانند وطن خود را تأسیس کنند.

سفیر روسیه همچنین تشابه شرایط میان وقایع غزه و اوکراین را نادرست عنوان کرد و گفت: ما هرگز تلاش نکرده‌ایم که مانند غزه، مردم را از شهرها بیرون برانیم.

کلین ادامه داد: روسیه از هرگونه فعالیت تروریستی متنفر است و به هیچ وجه از آنچه اکنون در غزه در حال وقوع است، حمایت نمی‌کند.

او گفت: ما درخواست می‌کنیم که خشونت در غزه متوقف شود، نه به عنوان یک آتش بس موقت، بلکه برای همیشه و مذاکرات باید برای ترتیب دادن راه حل دو کشوری انجام شود.

آفریقای جنوبی پرونده تاریخی شکایت علیه رژیم صهیونیستی بابت کشتار، نسل‌کشی، راندن و محروم کردن فلسطینی‌ها در دادگاه لاهه باز و پیگیری‌های قضایی بین‌المللی در این زمینه را کلید زده است. در این اقدام کم سابقه، «پرتوریا» در اولین روزهای سال جدید میلادی، اسراییل را به ارتکاب جنایت «نسل‌کشی» که بر خلاف قوانین و ضوابط کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ سازمان ملل است، متهم کرده است.

در این گزارش به استناد وزارت بهداشت غزه، تاکید شده که در اثر بیش از ۱۰۰ روز جنگ در غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون افزون بر ۲۳ هزار نفر از فلسطینی‌ها در غزه کشته شده‌اند که این رقم شامل قریب به ۱۰ هزار کودک و هزاران زن و سالمند است. ذ این کشتار آشکار بشریت، باوجود اعتراضات گسترده در سراسر جهان و درخواست ملت‌ها و دولت‌ها برای اجرای آتش‌بس و پایان دادن به نسل‌کشی و راندن اجباری فلسطینی‌ها همچنان ادامه دارد.

مردم و دولت آفریقای جنوبی بارها جنگ اسراییل علیه مردم غزه را به شدت محکوم کرده‌اند. وکلای آفریقای جنوبی در این پرونده می‌گویند این کشور به‌عنوان امضاکننده کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ سازمان ملل، موظف به عمل است.

کنگره ملی آفریقا نیز سابقه طولانی در همبستگی با آرمان فلسطین دارد. این کشور تشابهات زیادی در مبارزه مردم فلسطین با مبارزه آن‌ها علیه آپارتاید می‌بینند. سیاست جداسازی نژادی و تبعیض که توسط اسراییل به اجرا گذاشته شده پیشتر توسط دولت اقلیت سفیدپوست در آفریقای جنوبی علیه اکثریت سیاه پوست این کشور تا اولین انتخابات دموکراتیک در سال ۱۹۹۴ به طور سیستماتیک و دولتی اعمال شده است.

«سیریل رامافوسا» رییس جمهوری آفریقای جنوبی گفت: «مخالفت ما با کشتار مداوم مردم غزه ما را به عنوان یک کشور سوق داده است که به دیوان بین المللی دادگستری نزدیک شویم. ما به عنوان مردمی که زمانی میوه‌های تلخ سلب مالکیت، تبعیض، نژادپرستی و خشونت دولتی را چشیدیم، واضح است که در سمت راست تاریخ خواهیم ایستاد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top