تاریخ انتشار: جمعه 1402/10/29 - 10:25
کد خبر: 493753

صهیونیست‌ها در نبرد فضای مجازی تسلیم شدند

صهیونیست‌ها در نبرد فضای مجازی تسلیم شدند

سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ایران از پلتفرم‌های آنلاین برای جاسوسی علیه اسرائیل استفاده می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه تایمز اسرائیل و‌ هاآرتص به نقل از شین‌بت و شاباک نوشتند: عملیات جاسوسی ایران شامل صفحات جعلی شبکه‌های اجتماعی بود که از کاربران می‌خواستند از منازل مسکونی مقامات عالی‌رتبه و راهپیمایی‌هایی که برای آزادی گروگان‌ها برگزار شد عکس بگیرند، و از طریق همه‌پرسی‌های جعلی اطلاعات محرمانه جمع می‌کردند.
 
شاباک، از اقدام سرویس‌های اطلاعاتی ایران برای جاسوسی از مقامات دفاعی اسرائیل و گردآوری اطلاعات از طریق صفحات جعلی مرتبط با جنگ کنونی و گروگان‌ها در نوار غزه در شبکه‌های اجتماعی خبر داده و افزود: عاملان ایرانی با استفاده از هویت‌های جعلی آنلاین، از اسرائیلی‌ها می‌خواستند از منازل مسکونی مقام‌های دفاعی اسرائیل و دیگر مقاماتی که مرتباً در رسانه‌های ظاهر می‌شوند، عکس بگیرند.
 
عاملان ایران، علاوه‌بر استفاده از صفحات شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها، پیشنهاد گردهمایی در نزدیکی خانه خویشان گروگان‌های ربوده‌شده توسط حماس را می‌دادند و دسته‌های گل و پیام به در خانه ایشان می‌فرستادند. عاملان ایران از فرصت تظاهرات اعتراضی در حمایت از گروگان‌ها استفاده کرده و از اسرائیلی‌ها می‌خواستند بنرهایی آویزان کنند،‌ و از تظاهرات عکس بگیرند.
 
هویت‌های کاربری شبکه‌ها در اینستاگرام، تلگرام، و تیک‌تاک، شامل صفحه‌هایی در نقش کنشگران راست افراطی و حامیان آزادی گروگان‌ها، و نیز صفحه‌ای به نام کان+، در نقش خبرگزاری دولتی «کان» بوده است.
به ادعای شاباک، این عملیات را همان شبکه‌ای پیش می‌برده که ماه گذشته در شبکه‌های اجتماعی برای بسیج اسرائیلی‌ها به منظور انجام مأموریت‌های جاسوسی، از جمله ترور، در مقابل دریافت پول فعالیت می‌کرده است. در آن عملیات، افراد در پلتفرم‌های گوناگون با اسرائیلی‌ها ارتباط می‌گرفتند و به لطائف‌الحیل، گفت‌وگویی مقدماتی آغاز می‌کردند. سپس از مخاطب خود خواهان انجام مأموریت‌هایی از جمله عکاسی از سایت‌های گوناگون و آدرس‌های مختلف می‌شدند.
 
سرویس اطلاعات و امنیت داخلی افزود: نهادهای اطلاعاتی ایران به تازگی هرچه بیشتر از اسرائیلی‌ها و پلتفرم‌های آنلاین برای گردآوری اطلاعات درباره مقامات و شخصیت‌های بانفوذ در اسرائیل استفاده می‌کنند. آنها افراد را به گرفتن عکس و فیلم از محل زندگی مقامات و افراد بانفوذ کشاند‌ه‌اند، بدون آن‌که این افراد از عوامل پشت‌پرده ماجرا آگاه باشند. نهادهای امنیتی ایران در پلتفرم‌های آنلاین اسرائیلی نفوذ کرده و خود نیز با ایجاد پلتفرم‌های مجازی، فعالیت‌های مربوط به خانواده اسرائیلی‌های ربوده‌شده به غزه را تبلیغ می‌کنند.
 
این بیانیه مدعی است که در پشت‌پرده فعالیت دست‌کم یک‌چهارم از پلتفرم‌های مجازی در دوره اخیر در اسرائیل، دستگاه اطلاعاتی ایران قرار دارد. یکی از پلتفرم‌های ساخت ایران با نام عبری «اشک‌های جنگ»، ظاهراً بر آزادی سریع گروگان‌های باقی‌مانده در اسارت حماس تمرکز دارد اما هدف آن، «ملتهب کردن و رادیکالیزه کردن» جامعه اسرائیل است.
 
به نوشته سرویس امنیت داخلی اسرائیل، ایران از جمله با سرقت نام کان، شبکه رسانه‌ای ملی اسرائیل، یک پلتفرم با اسم کان‌پلاس ایجاد کرده که از نظر ظاهر و گرافیک کاملاً شبیه رسانه کان است و از طریق آن درصدد انتشار نظرسنجی‌های جعلی و به ‌دست آوردن اطلاعات شخصی افراد بود. گروه دیگر، پلتفرمی با عنوان «اسرائیل دوم» است. این عبارتی است که چند سالی است برخی از تحلیلگران اجتماعی در اسرائیل در مورد بخشی از مردم شرقی‌تبار، که به گفته آنها از برتری‌طلبی یهودیان غربی‌تبار در رنج هستند، به‌کار می‌برند.
 
روزنامه هاآرتص نوشت: هدف از این کارزار جمهوری اسلامی از جمله در وضعیت جاری تشدید تنش‌ و اصطکاک‌های داخلی در جامعه اسرائیل در میانه ناخشنودی افکار عمومی از رسیدگی دولت به بحران گروگان‌ها در غزه و گسترش درگیری میان اسرائیلی‌های مذهبی با غیرمذهبی‌هاست.

بخش سایبری دولتی اسرائیل با کمک دادستانی از آغاز جنگ ارتش با حماس، درخواست داده که بیش از ۳۴هزار قطعه محتوا، صفحه کاربری و حساب در پلتفرم‌های آنلاین حذف شود. بیشترین درخواست‌های حذف دولتی به ترتیب از فیس‌بوک، تیک‌تاک، شبکه ایکس، اینستاگرام، تلگرام و یوتیوب بوده است. با این وجود، مخاطرات ناشی از شبکه‌های خارجی با هدف نفوذ در افکار عمومی یکی دیگر از عرصه‌هایی بود که نشان داد اسرائیل برای رویارویی با آن آمادگی نداشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top