تاریخ انتشار: شنبه 1402/10/30 - 13:27
کد خبر: 493851

جایزه ملی پروفسور وقار در ۳ بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعت اعطا می‌شود

جایزه ملی پروفسور وقار در ۳ بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعت اعطا می‌شود

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره اعطای جایزه ملی پروفسور «وقار»، این جایزه در ۳ بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعت برگزار می‌شود، در بخش دانش‌آموزی به بهترین رتبه کشوری کنکور سراسری ۱۴۰۲ پذیرفته‌شده در رشته مهندسی متالورژی و مواد این جایزه ملی اهدا می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشکده فنی متالورژی و مواد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، نخستین جشنواره اعطای جایزه ملی پروفسور «رامز وقار»، پدر دانش مهندسی متالورژی و مواد ایران را هم‌زمان با روز مهندس 5 اسفند 1402 برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره اعطای جایزه ملی پروفسور «وقار»، این جایزه در 3 بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعت برگزار می‌شود، در بخش دانش‌آموزی به بهترین رتبه کشوری کنکور سراسری 1402 پذیرفته‌شده در رشته مهندسی متالورژی و مواد این جایزه ملی اهدا می‌شود.

در بخش دانشجویی هم این جایزه به بهترین طرح پژوهشی در حوزه مهندسی متالورژی و مواد اعطا می‌شود که با اثرگذاری در صنعت که به تولید محصول جدید، توسعه فرآیند، کارآفرینی، تشکیل هسته دانش‌بنیان، صرفه‌جویی مالی/ انرژی با بهینه‌سازی منجر شده باشد.

جایزه ملی پروفسور وقار در بخش صنعت به بهترین طرح صنعتی در حوزه صنایع معدنی و فلزی با تائید مدیر تحقیق و توسعه با واحد پژوهش و فن‌آوری واحد صنعتی با بالاترین مقام اجرایی شرکت اعطا می‌شود.

براساس آئین‌نامه این رویداد، جایزه پروفسور وقار با هدف گرامی‌داشت نام و یاد پدر دانش مهندسی متالورژی و مواد ایران، زنده‌یاد مرحوم پروفسور «رامز وقار» و ارج نهادن به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و صنعتی ایشان ایجاد شده است.

پروفسور وقار در طول حیات دانشگاهی خود پیش‌تاز فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی در حوزه مهندسی متالورژی و مواد بوده و همکاری وثیقی با صنایع فعال معدنی و فلزی در این حوزه داشته است.

این جایزه که با مشارکت صنایع معدنی و فلزی، خانواده پروفسور وقار، همکاران ایشان در دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران و سایر علاقه‌مندان خدمات ایشان به‌صورت سالانه برگزار می‌شود، در صدد تقویت بنیه پژوهشی و صنعتی دانش مهندسی متالورژی و مواد در کشور و انتخاب برترین‌های این حوزه در سه شاخه دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعتی است.

هدف از اعطای جایزه پروفسور وقار، زنده نگه‌داشتن یاد دکتر وقار به‌عنوان پدر دانش متالورژی و مواد ایرا ن، تقدیر و تشویق برگزیدگان دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعتی فعال در حوزه مهندسی متالورژی و مواد و تقویت ارتباطات دانشگاه‌ها (به‌عنوان مرکز تربیت متخصصان) با صنعت متالورژی و مواد کشور است.

مهلت ارسال آثار از طریق وب‌سایت دانشکده مهندسی متالورژی و مواد تا 20 بهمن‌ماه تعیین شده است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به سایت دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران به نشانی https://meteng.ut.ac.ir/vagharprize  مراجعه کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top