تاریخ انتشار: شنبه 1402/10/30 - 18:19
کد خبر: 493880

دانشگاه آزاد با شورای عالی مناطق آزاد تجاری همکاری می‌کند

 دانشگاه آزاد با شورای عالی مناطق آزاد تجاری همکاری می‌کند

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری با حضور رئیس دانشگاه و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی منعقد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری به امضای محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حجت اله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی رسید.

طهرانچی در این مراسم با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران موضوع مناطق آزاد تجاری یکی از موضوعاتی است که قانونگذار برای رهایی از یک نظام بروکراتیک اداری وضع کرده است، گفت: در کشور ما مناطق آزاد با تمرکز بر توسعه اقتصاد شهرهای مرزی کشور فعالیت می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در خلیج فارس کشورهایی هستند که تمام کشور به نوعی منطقه آزاد بوده و رفتار آنها بر مبنای تجارت آزاد است، اما در ایران بزرگ و سرافراز ما مجموعه هایی وجود دارد که با یک جهت گیری خاص به عنوان مناطق آزاد فعالیت می کنند تا بتوانند آبادانی شهرهای مرزی و روان شدن اقتصاد و تجارت را رقم بزند.

وی با بیان اینکه رابطه بین دانشگاه ها و مناطق آزاد از ابتدای تعریف مناطق آزاد توسط قانونگذار به نوعی لحاظ شده است، گفت: براین مبنا مقرر شده که در دانشگاه ها در مناطق آزاد بتوانند آزادی عمل بیشتری داشته باشند، اما متأسفانه این موضوع تنها به ایجاد پردیس‌هایی برای حل مسائل دانشگاه تقلیل پیدا کرد و قوام بخشی به موضوع مناطق آزاد مورد توجه قرار نگرفت.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه مبتنی بر فرهنگ، علم و فناوری است که به مسائل اقتصادی، اجتماعی و نوآوری زیست بوم که به آن تعلق دارد، اثرگذار است، گفت: از آنجا که امروز علم و فناوری پایه هر حرکت نوینی است، تحول در مناسبات دانشگاه با مناطق آزاد باید بر مبنای این نگاه باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق آزاد تجاری کشور دارای واحد دانشگاهی است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکپارچه ترین دانشگاه کشور است که می تواند یک کنش مؤثر و یک تحول جدی در مناسبات دانشگاه ها و مناطق آزاد کشور رقم بزند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند این است که همسو با تحولات مناطق آزاد و اقتصاد و زیست بومی که مناطق آزاد در آن شکل می‌گیرد، قرار گرفته تا بتواند تحولی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید در مناطق آزاد یک سند آمایش سرزمین مانند سایر مناطق کشور داشته باشد، گفت: لازم است براساس این سند آمایش سرزمینی تکلیف واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق آزاد تعیین شود، لذا این نگاه منحصر به آموزش نیست، بلکه شامل آموزش های تعاملی، انتقال تجربیات آموزشی و فناوری های آموزشی، مفاهیم شرکت های دانش بنیان که تضمینی برای صادرات و محصولات دانش بنیان است.

طهرانچی در ادامه با تأکید بر اینکه ما در مناطق آزاد به شدت نیازمند خدمات پژوهشی استاندارد هستیم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در این فضا به جد وارد شده و یک تحول جدی در مناطق آزاد ایجاد کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: امضای تفاهم نامه بین این دانشگاه و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی بتواند مقدمات ایجاد کارهای اجرایی و عملی را به نحو احسن فراهم کند.

تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه شورای عالی آزاد مناطق تجاری با هدف کوشش در راستای گسترش همکاری های علمی، فناوری، دانشگاهی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فی مابین از طریق توسعه همکاری ها و اعتلا و بهره مندی از توانایی های مشترک علمی، آموزشی و پژوهشی و ایجاد واحدهای فناور، دانش بنیان و دانشگاهی الگو به امضا رسید.

موضوع تفاهم نامه شامل مواردی از جمله «ارتقای کمی و سطح کیفی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ناظر به رویکرد فناوری، نوآوری و دانش بنیان»، «مشارکت در راه اندازی پردیس ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با تمرکز بر توسعه علمی و روزآمد کردن صنایع بومی و متکی به مزیت های منطقه»، «همکاری در توسعه علمی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و مهارتی براساس نیازهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» و ... است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top