تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/11/01 - 09:26
کد خبر: 493929

این دکمه جدید آیفون سر و صدای زیادی به پا کرده است

این دکمه جدید آیفون سر و صدای زیادی به پا کرده است

شایعاتی که درباره گوشی جدید آیفون منتشر شده، حاکی از آن است که اپل در حال آزمایش یک دکمه جدید متمرکز بر دوربین برای گنجاندن در نسخه آیفون ۲۰۲۴ است که احتمالاً آیفون ۱۶ نامیده می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق منابع نشریه اینفورمیشن این دکمه می تواند در سمت راست پایین بدنه گوشی قرار داشته باشد به طوری که کاربر هنگام گرفتن عکس و فیلم در حالت افقی، دستگاه را زیر انگشت اشاره خود قرار دهید. از اوایل پایی امسال، زمانی که سایت MacRumors در مورد ویژگی های در حال توسعه آیفون جدید گزارش داد، شایعات مربوط به دکمه دوربین جدید منتشر شد.

اما در حالی که گفته می شد که این دکمه خازنی خواهد بود و بنابراین فشار را با لرزش شبیه‌سازی می‌کند، اینفورمیشن می‌گوید این دکمه مانند یک دکمه سنتی مکانیکی خواهد بود، اما دارای ویژگی‌های خازنی اضافی است که آن را به لمس و فشار حساس می‌کند. کاربران برای کنترل زوم دوربین باید انگشت خود را به چپ و راست بکشند، یا برای تنظیم فوکوس روی یک سوژه، کمی روی آن فشار دهند.

به هر حال هر دو منبع مطلع گزارش می دهند که این دکمه برای گنجاندن در کل سری آیفون ۱۶ از جمله مدل های معمولی و پرو، در حال آزمایش است. مارک گورمن از بلومبرگ نیز از احتمال آمدن دکمه دوربین جدید به گوشی ها خبر داد. اگر دکمه دوربین روی بدنه در این سری ارائه شود، این دومین دکمه جدیدی است که در چند سال اخیر به آیفون اضافه می شود. سال گذشته آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس با یک دکمه اکشن جدید به صورت مکانیکی عرضه شدند که جایگزین سوئیچ سنتی قطع صدا که معمولاً در سمت چپ دستگاه قرار می‌گیرد، شد.

اگرچه این دکمه می تواند برای عکس گرفتن نیز برنامه ریزی شود، اما به عنوان یک دکمه میانبر همه منظوره است و به طور پیش فرض تنظیمات زنگ گوشی را تغییر می دهد. طبق گزارش مک رومرز، دکمه اکشن نیز می تواند امسال به حالت خازنی تبدیل شود.

البته اپل اولین سازنده گوشی های هوشمند نیست که دکمه اختصاصی دوربین را روی یکی از گوشی های خود قرار می دهد. به عنوان مثال، سونی سال ها آنها را بر روی دستگاه های Xperia خود اجرایی کرده بود. اما برای برخی از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمندی که امروزه فروخته می‌شوند، این یک ویژگی قابل توجه خواهد بود.

طبق گزارش ها، سال گذشته اپل برای اولین بار از سامسونگ پیشی گرفت و بیشترین تعداد گوشی هوشمند را در سراسر جهان به فروش رساند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نامه‌ای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top