تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/11/01 - 18:19
کد خبر: 494007

دانشگاه فردوسی مشهد میزبان اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور می‌شود

دانشگاه فردوسی مشهد میزبان اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور می‌شود

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فردوسی مشهد گفت:دانشگاه فردوسی مشهد میزبان اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور است و تاکنون ۱۱۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی، ۲۸ پژوهشگاه و ۳۸ پارک علم و فناوری برای حضور در اجلاس اعلام آمادگی کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، حسین باغگلی در نشست خبری اجلاس روسای دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی پژوهشی وفناوری کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه اجلاس مختص روسای دانشگاه‌هاست و در بالاترین سطح خود برگزار می‌شود،بنابراین تعداد روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های شرکت‌کننده در این اجلاس 280 نفراست.

وی افزود: برگزاری این اجلاس در مشهد و با محوریت دانشگاه فردوسی مشهد این فرصت را فراهم می‌کند که دانشگاه نشست‌های اختصاصی با مهمانان داشته باشد، امیدواریم در طی نشست‌های جانبی بتوانیم زمینه‌های همکاری بیشتری را نسبت به گذشته فراهم کنیم.

باغگلی هماهنگ‌سازی و پیگیری اهداف وزارت علوم در حوزه آموزش عالی و فناوری را از اهداف این اجلاس دانست و گفت:در این اجلاس نشست‌های هم‌اندیشی‌هایی حول محور‌های کلیدی که برای آموزش عالی موضوعیت دارند برگزار خواهد شد و 5 محور کلیدی این اجلاس مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری، آموزش، پژوهش و برون‌داد هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد فناور و نوآورپروری و تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فردوسی مشهد اجلاسیه نشست روسای دانشگاه‌ها را4 الی 5 بهمن‌ماه در مشهدعنوان کرد و افزود: این اجلاسیه به صورت دوره‌ای توسط وزارت علوم و با حضور وزیر علوم و 4 وزیر دیگر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این اجلاسیه حضور پارک‌های علم و فناوری در کنار دانشگاه ‌ها است و اهداف وزارتخانه در پیوند آموزش عالی با فضا‌های اجرایی با نگاه نوآورانه تداعی می‌شود.

باغگلی خاطرنشان کرد: موضوعات نشست به سه دسته،مسائل روزانه و روزمره دانشگاه‌ها، رویکرد‌ها و اهداف کلان که در سطح وزارتخانه برای کل مراکز علمی و آموزش عالی طراحی شده و موضوعات مرتبط با سایر دستگاه‌ها که در تمام این سه بخش نشست‌های اختصاصی با مسئولان ارشد وزارتخانه‌های حاضر را در زمینه مسائل جاری طراحی کردیم تا بتوانیم نیاز‌های اختصاصی دانشگاه فردوسی را پیگیری کنیم.

سرپرست معاونت برنامه ریزی وتوسعه منابع دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه امروز مجموعه‌ها به صورت جدا از هم و جزیره‌ای کار‌ها را پیگیری می‌کنند عنوان کرد: نوآوری وزارت علوم در نشست‌ها این است که از یک طرف سیستم‌های داخلی خود را با هم همگرا می‌کند و از طرف دیگر حوزه‌هایی که امکان فعالیت بین‌بخشی با آن‌ها وجود دارد را به این نشست فراخوانده است، در نتیجه این پیوندها، فرصت برای روسای دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود که با نیاز‌های وزارتخانه‌های دیگر آشنا شوند، در این صورت می‌توانند فعالیت‌های خود را برای پوشش نیاز‌ها و حل مسائل بخش‌های دیگر در دولت پیگیری کنند.

باغگلی تاکیدکرد: دانشگاه فردوسی مشهد با توجه به قدمت و جایگاه خود به عنوان سومین دانشگاه مادر کشور و شرق کشور افتخار میزبانی از این اجلاسیه را دارد.

وی درپاسخ به سئوال خبرنگاران تصریح کرد: این نشست و اجلاسیه  برای ما اهمیت زیادی دارد تا بتوانیم ظرفیت ویژه شهر مشهد و دانشگاه را نشان دهیم و امیدوار باشیم زمینه‌ساز همکاری بیشتر شود، یکی از دستاورد‌های نشست ایجاد فرصت رایزنی‌ برای دانشگاه و اجرای برنامه عملیاتی است.

علی ضیایی، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز اظهارداشت:اجلاسیه روسای دانشگاه‌ها بررسی راهبرد‌ها و انتقال تجربه بین راهبران اصلی نظام آموزش عالی کشور است و با توجه به اینکه دانشگاه فردوسی یکی از دانشگاه‌های جامع در سطح کشور است و رتبه اول را به خود اختصاص داده ،پنل‌هایی با حضور مسئولان استانی و کشوری داریم ، همچنین جلسه‌ای با حضور مجمع نمایندگان استان و وزیر علوم در دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری این اجلاس در سال 88 و به میزبانی مشهد خبرداد و گفت: امسال بعد از 14 سال مجدد مشهد میزبان است  و 110 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی، 28 پژوهشگاه و 38 پارک علم و فناوری برای حضور در اجلاس اعلام آمادگی کردند، همزمان 3 پنل مختلف در ارتباط با مسائل دانشجویی، بورس دانشجویان، دانشجویان شاهد و ایثارگر و در حوزه آموزشی در زمینه جذب اعضای هیئت علمی، ارتقا، ترغیب و برنامه‌ریزی درسی برگزار خواهد شد و در قسمت دانشجویی و رفاه دانشجویان نیز پنل‌های مختلفی در زمینه ارتقای اعضای هیئت علمی و آیین‌نامه ارتقا، جدیدترین دستورالعمل‌ها ابلاغ و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

حسین بذرافشان، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه‌ها محلی برای رفع نیاز‌های کشور هستند و ما سعی می‌کنیم در یک فضای جدید این انتقال تجربه را مهیا و بستری فراهم کنیم که تجربیات دانشگاه‌ها منتقل شود، ضمن اینکه وزیر اطلاعات، صمت و ارشاد در اجلاس حضور دارند و شاهد حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری دیگری از جمله فرماندهان ارتش در اجلاسیه هستیم.

حسین بذرافشان گفت: همچنین از حضور دانشجویان بین‌الملل به عنوان یک مزیت استراتژیک جمهوری اسلامی برای بین‌المللی‌ سازی استفاده خواهند شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top