تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/11/01 - 21:52
کد خبر: 494019

وقتی دانشگاهیان در صف انتخابات پیشقراول می‌شوند

وقتی دانشگاهیان در صف انتخابات پیشقراول می‌شوند

زلفی‌گل فضای انتخاباتی در دانشگاه‌ها را هم اینگونه ترسیم می‌کند که برنامه‌ها باید با حضور همه سلایق فکری باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود و براساس نظر سنجی صورت گرفته، مردم دانشگاهیان را به عنوان دومین گروه مرجع در انتخابات قبول دارند و این مسأله بار سنگینی را به دوش جامعه دانشگاهی قرار می‌دهد چرا که دانشگاهیان به عنوان پیشقراول در انتخابات نقش آفرینی می‌کنند.

با توجه به این موضوع مسؤولان حوزه آموزش عالی برای ایجاد فضای انتخاباتی در دانشگاه‌ها تمهیداتی اندیشیده‌اند تا دانشگاهیان در فضای باز انتخاباتی به بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه‌های نامزدهای مورد نظر خود بپردازند.

* تمام ظرفیت دانشگاه‌ها در اختیار رونق انتخابات

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این باره معتقد است: باید از همه امکانات و فضای موجود در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، ظرفیت تشکل‌های دانشجویی و اساتید و ظرفیت فضای مجازی برای تببین ضرورت مشارکت در انتخابات و رونق انتخابات پیش رو استفاده شود.

زلفی‌گل فضای انتخاباتی در دانشگاه‌ها را هم اینگونه ترسیم می‌کند که برنامه‌ها باید با حضور همه سلایق فکری باشد.

توصیه وزیر علوم به تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی و اساتید و دانشجویان این است که در برنامه‌های خود در ایام مانده در انتخابات، مخاطبان را فراگیر و گسترده‌تر از گروه‌های همفکر خود انتخاب کنند.

محمد سلیمانی قائم مقام وزیر علوم از حمایت فعالیت تشکل‌های دارای مجوز در دانشگاه‌ها خبر داده و می‌گوید: تشکل‌ها برنامه‌های خود را برای افزایش شور و نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها بیشتر کنند.

علی شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم نیز برنامه‌های انتخاباتی را سبب ایجاد مهارت سیاست ورزی برای دانشجویان می‌داند و می‌گوید: دانشگاه محل امنی برای گفت‌وگوهای انتخاباتی بوده و مانند زمین تمرین سیاست ورزی برای دانشجویان است.

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم هم مسائل کلان کشور را در محیط دانشگاه تأثیرگذار دانسته و می‌گوید: دانشگاهیان یکی از بازیگران تأثیرگذار در انتخابات هستند اما برای اینکه این تأثیرگذاری بهتر انجام شود باید سایر اثرگذاران در انتخابات نیز به دانشگاهیان کمک کنند، بخصوص رسانه‌ها و رسانه ملی برنامه‌های دانشجویی را به گوش مردم برسانند.

* ابلاغ دستورالعمل‌های انتخاباتی به دانشگاه‌ها

مهدی بادپا مدیر کل پشتیبانی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم نیز از فضای باز انتخاباتی در دانشگاه‌ها خبر داده و می‌گوید: در دانشگاه‌ها شرایطی ایجاد می‌کنیم تا همه نامزدها امکان حضور در جلسات پرسش و پاسخ را داشته باشند و بتوانند از برنامه‌های خود در حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه دفاع کنند.

به گفته وی، همچنین زمینه‌سازی برای حضور مسؤولان به‌ویژه وزرا در دانشگاه‌ها با پیگیری ویژه ریاست‌جمهوری و شورای اطلاع‌رسانی دولت صورت گرفته است.

دستورالعمل ابلاغی به دانشگاه‌ها این است که برنامه‌های انتخاباتی بدون نگاه‌های طیفی جناحی و گروهی برای حضور همه نامزدهای تایید شده در دانشگاه‌ها انجام شود و روسای دانشگاه‌ها باید از ورود جناحی به ائتلاف‌های سیاسی و حمایت جانبدارانه از نامزدها پرهیز کنند. 

 همچنین نباید منابع مادی و معنوی دانشگاه به نفع احزاب و گروه‌ها و افراد به کار گرفته شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top