تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/11/02 - 09:21
کد خبر: 494048

اذعان کارشناسان اینترنشنال به قدرت منطقه‌ای ایران

اذعان کارشناسان اینترنشنال به قدرت منطقه‌ای ایران

بخشی از گفتگو‌های شبکه صهیونیستی اینترنشنال با کارشناسان خود به برشمردن گزاره‌های قدرت ایران در منطقه غرب آسیا و به طور خاص در تقابل با اسرائیل گذشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از روزنامه جوان، بخشی از گفتگو‌های شبکه صهیونیستی اینترنشنال با کارشناسان خود به برشمردن گزاره‌های قدرت ایران در منطقه غرب آسیا و به طور خاص در تقابل با اسرائیل گذشت. آنچه از این دقایق برمی‌آید، مشهود بودن دستاورد‌های ایران در منطقه است، تا حدی که جدی‌ترین مخالفان ایران و جدی‌ترین حامیان اسرائیل نمی‌توانند از کنار آن بی‌اعتنا بگذرند و آن را برای مخاطب ضدانقلاب خود بازگو نکنند.

مجری اینترنشنال از یکی از کارشناسان مهمان برنامه‌اش می‌خواهد تا توضیح دهد که منظور او چه بود که گفته «در منازعه بین ایران و اسرائیل به ویژه منازعه اطلاعاتی، اسرائیل پیروز نهایی نخواهد بود»؟

جالب آنکه مهمان برنامه ابتدا با بیان نظر خود درباره جمهوری اسلامی شروع به صحبت در این بخش می‌کند: «من طرفدار عبور از جمهوری اسلامی و مخالف جمهوری اسلامی هستم و می‌خواهم که جمهوری اسلامی برود. ولی به صرف اینکه بگوییم اسرائیل همه جا دستش بالاست، این واقعیت خاورمیانه نیست. واقعیت خاورمیانه را باید فهم کرد. جمهوری اسلامی بخش نظامی خودش را تقویت و چهار قدرت برای خودش ایجاد کرده است. یکی‌اش توان موشکی است. یکی توان پهپادی، یکی نیروی دریایی تهاجمی سپاه است که تهدید می‌کند و یکی هم گروه‌های نیابتی.»

او سپس به بررسی مجملی از وضعیت سال ۱۹۸۲ که رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کرد، می‌پردازد و می‌گوید: «از سال ۱۹۸۲ موقعی که اسرائیل به لبنان حمله کرد، ۴۲ سال گذشته است. جمهوری اسلامی از آن موقع چهار، پنج تا تهدید اطراف اسرائیل ایجاد کرده است. سال ۱۹۸۲ حزب الله وجود خارجی نداشت. الان حزب الله یک تهدید امنیتی بزرگ علیه اسرائیل و چسبیده به مرز اسرائیل است. سال ۱۹۸۷ حماس نبود، الان حماس یک تهدید امنیتی جدی علیه اسرائیل است. جهاد اسلامی نبود و الان یک تهدید جدی علیه اسرائیل است. حوثی‌ها به این شکل نبودند و الان یک تهدید امنیتی جدی علیه اسرائیل و امریکا هستند... حشدالشعبی نبود... بنابراین اگر بخواهیم بر اساس فکت صحبت کنیم، جمهوری اسلامی در بخش نظامی یک تهدید‌های جدی علیه امریکا و اسرائیل در خاورمیانه به وجود آورده است. کما اینکه اسرائیل هم با وجودی که خیلی ضربات به حماس زده به آن سه هدفی که گفته، نرسیده است. نه حماس کاملاً نابود شده، نه گروگان‌ها کامل آزاد شدند، نه تهدید امنیتی از بین رفته است.»

در این قسمت مهمان دیگر برنامه به طور ضمنی سخنان کارشناس اول را تأیید می‌کند. او توضیح می‌دهد که «اگر بخواهیم برگردیم به موضوع ابزار‌های ایران در مقابل اسرائیل، الان هم ابزار‌هایی که دارد، در حال عمل کردن هستند و خوب هم عمل می‌کنند. موضوع ناامن شدن دریای سرخ یک اتفاق مهمی است. یعنی حوثی‌ها که یک نیروی شبه نظامی هستند با توان اندک از فقیرترین کشور خاورمیانه، توانستند که حمل و نقل دریایی را در آنجا متوقف کنند. ۲۰ تا ۲۵ درصد تجارت جهانی در آن منطقه، الان متوقف شده است. یا حماس که یک نیروی شبه نظامی با توان محدود است، در مقابل اسرائیل که یکی از مجهزترین ارتش‌های دنیا را دارد، الان بیش از سه ماه است که مقاومت کرده و اسرائیل هنوز نتوانسته به اهداف خودش برسد. این‌ها برای ایران دستاورد‌هایی است. یا حزب‌الله لبنان، الان اسرائیل با وجودی که تهدید می‌کند علیه حزب‌الله هم وارد عمل خواهد شد، ولی این بدیهی است وقتی که در غزه در این وضعیت مانده و هنوز نتوانسته به اهدافش برسد و به اذعان خود نظامیان اسرائیلی چه بسا این جنگ تا پایان سال جاری میلادی (دی ماه ۱۴۰۳) هم ادامه پیدا کند، طبیعتاً حزب‌الله لبنان هدف بسیار سخت‌تری خواهد بود و جنگ در لبنان مانند جنگ در غزه نیست.»

در نهایت هم مجری به میان صحبت‌ها می‌آید و این بخش را به پایان می‌رساند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top