تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/11/02 - 13:33
کد خبر: 494095

اظهارات کنایه آمیز بورل خطاب به صهیونیست‌ها

اظهارات کنایه آمیز بورل خطاب به صهیونیست‌ها

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه مناقشه میان فلسطین و اسرائیل راه‌حل نظامی ندارد تصریح کرد که این اتحادیه در مورد تحقق آنچه راه‌حل دو دولتی نامیده می‌شود جدی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جوسپ بورل پیش از برگزاری نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: شرایط انسانی در غزه بسیار وخیم است. کلمات قادر به تشریح اوضاع نیستند. صدها هزار نفر به سرپناه، غذا و دارو دسترسی ندارند و زیر بمباران زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آمار بالایی از غیرنظامیان به طور روزانه کشته می‌شوند هشدار داد که این وضع نمی‌تواند ادامه یابد و این مساله در نشست شورای وزیران بحث خواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: من سپس یک راه حل جامع ارائه خواهم داد. اما این راه حل درباره روند سازش نیست. به نظرم باید صحبت درباره این باره را متوقف کنیم و به طور جدی درباره روند راه‌حل دو دولتی بحث کنیم.

وی با بیان اینکه صلح می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد افزود: ما باید درمورد راه‌حل دو دولتی بحث کنیم. از این پس من درباره روند سازش صحبت نخواهم کرد و روی راه‌حل دو دولتی متمرکز خواهم بود.

بورل با اشاره به حضور وزرای امور خارجه تعدادی از کشورهای عربی و همچنین رژیم صهیونیستی در نشست شورای وزیران، تصریح کرد که موانع تحقق راه حل دو دولتی باید از طریق گفت‌وگو رفع شود.

این روند، به گفته او از سوی سازمان ملل متحد تائید شده و جامعه جهانی آن را پذیرفته است. «بنابراین اگر آن‌ها (رژیم صهیونیستی) این راه حل را نمی‌پذیرند باید بحث کنیم و ببینیم چه راه‌حل دیگری مدنظرشان است. اینکه فلسطینیان وادار به کوچ اجباری شوند؟ یا آن ها را قتل‌عام کنند؟»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به آمار بالای تلفات غیرنظامیان در جنگ غزه افزود که روش تل‌آویو برای مبارزه با حماس مناسب نیست و منجر به صلح نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهای غربی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌انداخته است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون نزدیک به ۲۵ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند.

نمایندگان پارلمان اروپا پنجشنبه گذشته قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه صادر کردند. در این قطعنامه که یک تغییر چشمگیر در موضع قانون‌گذاران اروپایی به شمار می‌رود، بر لزوم افزایش تلاش‌های سیاسی به منظور پایان دادن به درگیری‌ها در این منطقه تاکید شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top