تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/11/04 - 19:40
کد خبر: 494408

خزعلی: هدف از اجرای سند ۲۰۳۰ گسست خانواده بود

خزعلی: هدف از اجرای سند ۲۰۳۰ گسست خانواده بود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: هدف اجرای سند ۲۰۳۰ گسست خانواده بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه، چالش‌ها، الگوها و راهبردها گفت: هدف اجرای سند ۲۰۳۰ در وهله اول گسست خانواده بود از این رو جای تقدیر بی حد و حصر از رهبر انقلاب وجود دارد. همانطور که امام خمینی(ره) در برابر کاپیتولاسیون ایستادند و اجازه ندادند بیگانگان بر ما آقایی کنند، رهبری نیز محکم گفتند نیاز به اجرای سندهایی که از غرب دیکته می‌شود نداریم چراکه خودمان اسناد راهبردی داریم.

وی در ادامه گفت: امروز شاهدیم با اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس غربی والدین پشت در مدارس، نسبت به شیوه آموزش و پرورش فرزندان و مطالبی که به فرزندانشان آموزش داده می‌شود و ذهنیت آنها را دستخوش انحراف می‌کند، معترض هستند. قرار بود این فرهنگ در جامعه ما رسوخ پیدا کند. سند ۲۰۳۰ برای اجرا ابلاغ شد اما رهبری عزیز مانع اجرای آن شدند تا از تسلط فرهنگی غرب به ایران جلوگیری شود.

خزعلی مهارت آموزی را یک نیاز دانست و بیان کرد: ما نیاز داریم مهارت آموزی و یادگیری همزمان بین دانش آموزان و اولیاء مدرسه و اولیای دانش آموزان شکل گیرد. این همسویی منجر به وحدت نظر و رویه و تقویت ارزش‌ها در جامعه می‌شود. گاه نقش و همکاری خانواده با مدرسه در حیطه اقتصادی و مالی خلاصه می‌شود اما ما نیاز داریم در آموزش و پرورش و در شیوه تربیتی، سبک زندگی، تغذیه، ورزش و سلامت هماهنگی و همدلی بین مدرسه و خانواده ایجاد شود. این مسئله بر پیشرفت علمی و حیات معنوی فرزندان اثر گذار است و منجر به تقویت نگرشها و موفقیت‌های دانش آموزان می‌شود.

وی در خصوص مشکلات رفتاری و تعاملات والدین و مربیان در مدارس گفت: بروز مشکلات رفتاری، تعارض و ناهماهنگی بین اولیاء و مربیان از جمله مسائلی است که با آن مواجه‌ایم و این امر موجب اختلال رفتاری در دانش آموزان می‌شود، از این رو شناخت انتظارات والدین از مدرسه و شناخت انتظارات مدرسه از والدین اولین گامی است که در تقسیم وظایف باید انجام گیرد. 

وی در خصوص مقام مادر در ایران بیان کرد: خانواده ایرانی برای مقام مادر شانیت والا قائل است و نگاه اسطوره‌ای به مادر دارد. از این رو وطن را به نام «مام» خطاب می‌کند. وطن را با نام مادر خطاب می‌کند و اگر به جایگاه مادری در خانواده خدشه وارد شود به تبع آن گسست از مام وطن، بی تفاوتی نسبت به نیازهای او می‌انجامد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top