تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/11/05 - 10:44
کد خبر: 494428

تشریح برنامه‌های انتخاباتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از زبان رئیس دانشگاه

تشریح برنامه‌های انتخاباتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از زبان رئیس دانشگاه

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تشریح برنامه‌های انتخاباتی این دانشگاه، گفت: باید در زمینه مسائل کلان به صورت کلان فکر کنیم؛ بحث انتخابات یک موضوع کلان و با اهمیت برای کشور است، شاید در برخی بخش‌ها نارضایتی داشته باشیم اما این مسأله نباید روی مسائل کلان جامعه و انتخابات اثر بگذارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل  از فارس، مقام معظم رهبری در سخنان خود درباره اهمیت انتخابات فرمودند: «مجلس قوی آن مجلسی است که هم از جوان‌‌ها داخل آن باشند و هم از مجرب‌ها».

با توجه به اهمیت موضوع انتخابات علیرضا رهایی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: با توجه به جایگاه مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از قوای مهم کشور که جایگاه قانون‌گذاری است؛ بارها ذکر شده مجلس در رأس دستگاه‌ها و امور کشور است؛ به طور طبیعی انتخابات مجلس برای همه مردم ایران از اهمیت خاصی برخوردار است. 

* ارزیابی عملکرد مجلس در دوره فعلی و فعالیت‌های انجام شده

وی با اشاره به اینکه موضوعات متنوعی در انتخابات مطرح است، گفت: بحث مشارکت مردم و روش‌های مشارکت و از طرفی شاخص‌های انتخاب نمایندگان و ارزیابی عملکرد مجلس در دوره فعلی، فعالیت‌های انجام شده، کارهای باقی‌مانده و برخی کارهایی که قاعدتاً به دوره بعدی منتقل می‌شوند موضوعاتی است که مطرح می‌شود. 

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه بحث انتخابات در دانشگاه‌ها بسیار مهم است، گفت: خانواده دانشگاهیان می‌توانند نقش جدی در انتخابات داشته باشند و از طرف دیگر به دلیل جایگاهی که نخبگان در جامعه دارند در بسیاری مواقع مورد توجه اقشار مردم هستند، دیدگاه و نکات ارائه شده توسط این افراد می‌تواند در جامعه الگو و مورد تأیید باشد. 

*آشنایی دانشجویان با نقطه‌نظرات و بحث‌های انتخاباتی

رهایی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های منسجمی که در دانشگاه صورت گرفته، در حوزه دانشجویی یا مجموعه تشکل‌های دانشجویی جلساتی برگزار شده و اداره کل امور فرهنگی دانشگاه هم سخنرانی‌ها و میزگردهای انتخاباتی که در دانشگاه برگزار می‌شوند را به طور جدی دنبال می‌کند. خوشبختانه تشکل‌های فعال دانشجویی کارشان را شروع کردند و قبل از اینکه وارد فصل امتحانات شویم چندین مورد میزگرد برگزار کردند؛ ولی به دلیل برخورد این میزگردها با امتحانات ادامه فعالیت‌ها به بعد از برگزاری امتحانات منتقل شده است. 

وی گفت: تشکل‌های سیاسی به خوبی توجیه هستند و زمینه برگزاری میزگردها و نشست‌ها برایشان فراهم شده تا بتوانند به راحتی از گروه‌های مختلف سیاسی یا افرادی که کاندید هستند برای حضور در نشست‌‌ها و میزگردها دعوت کنند تا دانشجویان نیز با دیدگاه‌ها و نقطه نظرات آنها با بحث انتخابات به خوبی آشنا شوند. 

* دعوت از فعالیت سیاسی مجموعه‌های مختلف

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: در مجموعه دانشگاهیان که متشکل از اساتید، دانشجویان و کارکنان هست، تقریبا به طور منظم یک هفته درمیان یکسری برنامه‌های انتخاباتی برگزار می‌شود و فعالین سیاسی از مجموعه‌های مختلف دعوت می‌‌شوند و دیدگاه‌هایشان را بیان می‌کنند و به پرسش و پاسخ می‌پردازند تا با این نقطه‌نظرات مسائل نقد و روشنگری شود. تلاش گسترده‌ای انجام می‌شود تا بتوانیم اقشار دانشگاهی را با بحث انتخابات درگیر کنیم تا مشارکت گسترده‌تری در امر انتخابات داشته باشیم. 

در هفته ای که پیش رو داریم هم سومین جلسه برگزار می‌شود. در مجموعه دانشگاهیانی که متشکل از اساتید و کارکنان هست تقریبا به طور منظم یک هفته درمیان یکسری برنامه‌های انخاباتی برگزار می‌شود و فعالیت سیاسی از مجموعه‌های مختلف دعوت می‌شوندو  دیدگاه هایشان را بیان می‌کنند و پرسش و پاسخ‌هایی انجام می‌شود که این نقطه نظراتشان هم بتواند نقد و روشنگری شود و به هر حال تلاش گسترده‌ای انجام می‌شود بتوانیم اقشار دانشگاهی را با بحث انتخابات درگیر کنیم و این زمینه‌ای فراهم کند که مشارکت گسترده‌تری داشته باشیم 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top