تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/11/08 - 13:54
کد خبر: 494710

انتخاب رشته در ظرفیت خالی مانده کاردانی به کارشناسی آغاز شد

انتخاب رشته در ظرفیت خالی مانده کاردانی به کارشناسی آغاز شد

ثبت‌نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل فوق دیپلم) از ظرفیت خالی مانده مهرماه رشته‌های تحصیلی در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته آغاز شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جزییات ثبت‌نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل فوق دیپلم) از ظرفیت خالی مانده مهرماه در رشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، شهریه‌پرداز، مجازی‌ دولتی، غیرانتفاعی و مجازی‌ غیرانتفاعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه ای در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته بهمن ماه سال ۱۴۰۲ منتشر شد.

با توجه به مصوبه سی و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ مقرر شد برای ظرفیت خالی مانده رشته‌های تحصیلی مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۲ پذیرش از طریق سوابق تحصیلی (معدل مدرک کاردانی) در نوبت بهمن‌ماه انجام شود.

ثبت‌نام‌ و انتخاب رشته‌های تحصیلی در دوره‌های روزانه، نوبت‌دوم (شبانه)، مجازی ‌دولتی، شهریه‌پرداز، غیرانتفاعی و مجازی ‌غیرانتفاعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای که در این مرحله به شیوه صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل مدرک کاردانی) برای پذیرش در نوبت بهمن ماه سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

داوطلبان لازم است ضمن مطالعه مندرجات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته این آزمون (منتشر شده در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۸ و اطلاعیه‌های اعلام اصلاحات مربوط به دفترچه راهنما مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش) و توضیحات مندرج در این اطلاعیه و با در نظر داشتن شرایط و ضوابط پذیرش نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته (حداکثر ۳۰ کدرشته محل) از امروز یکشنبه 8 بهمن تا پنجشنبه 12 بهمن منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.

یادآوری مهم:

پذیرش در این مرحله براساس ظرفیت خالی مانده رشته محل‌های نیمسال اول و نیمسال دوم مرحله شهریور ماه انجام می‌شود. لذا در فهرست رشته محل‌های این مرحله، رشته محل‌هایی با پذیرش در نیمسال اول و دوم ( مطابق پذیرش شهریور ماه) مشاهده می‌شود. اما در این مرحله تفاوتی در انتخاب رشته محل نیمسال اول و یا نیمسال دوم وجود ندارد و شروع به تحصیل تمامی پذیرفته‌شدگان از نیمسال دوم سال تحصیلی (بهمن ماه) خواهد بود.

شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو:

۱-داشتن مدرک کاردانی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی.

تبصره ۱: داوطلبان لازم است در زمان ثبت‌نام دارای مدرک یا گواهینامه کاردانی (فوق دیپلم) باشند و یا حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ نسبت به اخذ مدرک مربوط اقدام کنند.

تبصره ۲: داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ از مقطع کاردانی فارغ‌التحصیل می‌شوند لازم است معدل خود را از واحد آموزش دانشگاه یا موسسه محل تحصیل، معدل کاردانی خود را دریافت و در تقاضانامه ثبت‌نام درج کنند.

۲-پذیرفته‌شدگان دوره‌های روزانه، غیرروزانه و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۲ و نیز دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ‌ناپیوسته سال‌های قبل می‌توانند در این مرحله از پذیرش ثبت‌نام و شرکت کنند. ضمناً داوطلبان مذکور برای شرکت در این مرحله لازم است واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنما (خصوصاً مقررات وظیفه عمومی برای برادران) باشند.

لازم به یادآوری است این دسته از داوطلبان در صورت قبولی در این مرحله از پذیرش، قبولی قبلی آنان لغو می‌شود و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و باید در رشته قبولی جدید ثبت‌نام کنند و ادامه تحصیل دهند. لذا در این خصوص دقت لازم را بعمل آورند.

۳-داوطلبان دارای‌ مدرک‌ تحصیلی‌ در رشته‌های گروه‌ آموزشی پزشکی‌ (دانشجویان‌ و یا فارغ‌التحصیلان‌) شرکت‌ کننده‌ در این مرحله از پذیرش،‌ قبل‌ از اقدام‌ به‌ ‌انتخاب‌ رشته ‌توجه‌ داشته‌ باشند که ‌باید از لحاظ طرح‌ تعهد خدمت‌ به‌ وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ وضعیت‌ خود را مشخص‌ کنند و منعی‌ برای ادامه تحصیل نداشته‌ باشند، در غیر این صورت‌ عواقب‌ آن‌ به‌ عهده‌ شخص‌ داوطلب خواهد بود.

۴-با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ 160 هزار تومان (یک میلیون و 600 هزار ریال) به عنوان وجه ثبت‌نام نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کنند. ضمناً داوطلبان مبلغ 3 هزار تومان (30 هزار ریال) نیز بعنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه پرداخت می‌کنند.

۵-داوطلبان «مرد» لازم است در زمان ثبت‌نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند. (مقررات وظیفه عمومی و کد نظام وظیفه جهت درج در تقاضانامه ثبت‌نامی در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۲ مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش وجود دارد).

۶-هر داوطلب ‌باید فرم تقاضانامه ثبت‌نام و انتخاب‌ رشته‌ اینترنتی خود را براساس‌ برنامه‌زمانی‌ که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اعلام می‌شود تکمیل کند.

در صورت انجام صحیح ثبت‌نام و انتخاب رشته، کد رهگیری ۱۶ کاراکتری که در حکم رسید است، از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در اختیار وی قرار می‌گیرد که نشانگر تأیید مراحل طی شده برای دریافت اطلاعات وارد شده توسط داوطلبان است و متقاضی باید کد مذکور را یادداشت و در جایی محفوظ نگهداری کند. پیشنهاد می‌شود از فرم تکمیل شده خود نیز که دارای کد رهگیری است، نسخه چاپی (پرینت) تهیه کند.

به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از اقدام به انتخاب رشته‌های تحصیلی در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش، اطلاعات لازم و همچنین کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود را که یک عدد چهار رقمی است، به‌ترتیب علاقه و همچنین سایر اطلاعات ثبت‌نامی خود را در فرم پیش‌نویس درج و سپس به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه تا در مدت زمان کوتاه‌تر و بدون خطا نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود اقدام کنند.

روش گزینش:

گزینش نهایی داوطلبان در هر یک از رشته‌های تحصیلی براساس معدل کل دوره کاردانی (فوق دیپلم) و بر حسب کدرشته محل‌های انتخابی در فرم تقاضانامه ثبت‌نامی اینترنتی و از بین داوطلبانی که ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده‌اند، انجام می‌شود.

تبصره: گزینش داوطلبان واجد شرایط استفاده از سهمیه‌های رزمندگان و یا ایثارگران، بر اساس قوانین مندرج در صفحات ۲۱ تا ۲۴ دفترچه راهنمای کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۲ مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش صورت می‌گیرد.

یادآوری مهم: با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در این مرحله از پذیرش بر مبنای معدل دوره کاردانی صورت می‌پذیرد، لازم است داوطلبان برحسب مورد در درج صحیح معدل کل مقطع کاردانی دقت لازم را به‌عمل آورند. در صورت عدم درج صحیح معدل در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، مطابق ضوابط قبولی این‌دسته از داوطلبان لغو خواهد شد.

مدارک مورد نیاز:

مدارکی‌ که‌ داوطلب برای‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ به آن نیازمند است به شرح ذیل است:

۱- فایل عکس اسکن شده: متقاضی لازم است یک قطعه عکس پرسنلی خود را (با مشخصات ذکر شده در سایت سازمان) اسکن کرده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت‌نام اینترنتی آماده کند.

۱-۱-عکس ۴×۳ یا ۴×۶ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ).

۱-۲-عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.

۱-۳-اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پیکسل باشد.

۱-۴-تصویر متقاضی باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

۱-۵-حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.

۱-۶-حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.

۱-۷-حتی‌الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

۱-۸-عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل مشخص باشد.

۲-دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۲ و اطلاعیه‌های اعلام اصلاحات مربوط به دفترچه راهنما مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش (جهت اطلاع از سایر شرایط و ضوابط و جداول مورد نیاز) و همچنین جداول رشته‌ محل‌های مندرج در اطلاعیه.

۳-کارت اعتباری ثبت‌نام.

توجه: هرگونه تغییری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top