تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/11/09 - 15:14
کد خبر: 494871

جعبه سیاه الجولانی بازداشت شد +فیلم

با گذشت ۵ ماه از خنثی شدن کودتای مخالفین ابومحمد الجولانی، سرکرده هیئت تحریرالشام، کارزار بازداشت سران ارشد این گروهک تروریستی و برکناری بسیاری از فرماندهان نظامی آن همچنان ادامه دارد. پس از ابوماریا القحطانی خبرها از دستگیری ابوحمد زکور، حکایت دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همزمان با تلاش مخالفان ابومحمد الجولانی سرکرده گروهک تروریستی هیئت تحریرالشام برای اجرای کودتا علیه وی، کارزار بازداشت مخالفین وی در ادلب همچنان ادامه دارد.

پس از بازداشت «ابوماریا القحطانی»، نفر دوم تحریرالشام و دست راست جولانی، خبرها از بازداشت «ابواحمد الزکور»، که به جعبه سیاه الجولانی شهرت دارد حکایت دارد.

دستگیری زکور در اواخر دسامبر ۲۰۲۳ با تلاش مشترک ارتش ترکیه و جیش الوطنی برای رهگیری کاروان الجولانی و آزادی ابواحمد الزکور همراه شد که البته این عملیات به شکست انجامید.

«الفاروق ابوبکر»؛ از فرماندهان جیش الوطنی با اشاره به ادامه روند بازداشت سران ارشد هیئت تحریرالشام افزود: درگیری میان ابواحمد زکور و الجولانی در حقیقت به معنای جنگ قدرت میان سرکردگان این گروهک بر سر میلیاردها دلار ثروتی است که در اختیار هیئت تحریرالشام قرار دارد.

پس از ناکام ماندن کودتا علیه الجولانی، علاوه بر سرکوب القحطانی و ابواحمد زکور، برخی فرماندهان نظامی این گروهک از جمله خطاب الحسکاوی، فرمانده تیپ الزبیر بن عوام، محمود جمال دیبو، فرمانده تیپ عمر و شداد الامنی، مسئول نیروهای اجرایی سرمدا برکنار شدند.

افزایش حجم بازداشت و محاکمه رهبران ارشد تحریرالشام بیانگر تلاش‌های برخی از سرویس‌های اطلاعاتی خارجی از جمله ترکیه برای سرنگونی حکومت الجولانی و واگذاری قدرت در ادلب به برخی از ژنرال‌های جداشده از ارتش سوریه همچون «مناف طلاس» است. طلاس پیش از این خواستار تشکیل شورای نظامی برای مدیریت مناطق شمال غرب سوریه شده بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top