تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/11/09 - 20:47
کد خبر: 494916

احداث نیروگاه برق در محدوده بهشت زهرا

احداث نیروگاه برق در محدوده بهشت زهرا

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تصریح کرد: توسعه نیروگاههای خورشیدی یکی از برنامه‌های اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران است

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، هلیا سادات حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در نشست خبری که امروز عصر ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، با بیان اینکه در موضوع انرژی چند هدف در مجموعه اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران پیگیری و دنبال می‌شود، افزود: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از اهداف ترسیم شده محسوب می‌شود.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تصریح کرد: توسعه نیروگاههای خورشیدی یکی از برنامه‌های اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران است که در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰، ۶۲ کیلووات انرژی، ۱۴۰۱، ۲۸۵ کیلووات انرژی و تا پایان سال ۸۰ کیلووات انرژی به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه خواهد شد.

او با بیان اینکه بنا داریم طی دو سال ۴۰۰ کیلووات انرژی به فضای برق تهران اضافه کنیم گفت: در بحث نیروگاه‌های خورشیدی سیاست ما پیگیری و دنبال کردن نیروگاه‌های بزرگ مقیاس است و این سیاست دنبال می‌شود.

حسینی ادامه داد: در ارتباط با احداث نیروگاه‌های در مقیاس بزرگ، سه نقطه در سال ۱۴۰۲ شناسایی شدند که عملیات اجرایی و احداث این نیروگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ کلید خواهد خورد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: استفاده سایر انرژی‌های تجدیدپذیر از دیگر برنامه‌ها و اهداف اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران محسوب می‌شود که در همین ارتباط احداث توربین‌های آبی در دو نقطه از شهر تهران از جمله در منطقه ۱۵ در دستورکار قرار دارد.

او اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران قرار دارد احداث نیروگاهی در محدوده بهشت زهراست که با احداث این نیروگاه حدود ۲ تا ۴ مگاوات به ظرفیت برق تهران افزوده خواهد شد.

حسینی گفت: موارد اشاره شده در سال ۱۴۰۲ سیاستگذاری شده است و انشاءالله در سال ۱۴۰۳ عملیات اجرایی آنها صورت می‌پذیرد.

مدیریت مصرف انرژی در ۱۷۲۳ ساختمان شهرداری

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به مدیریت مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰، ۵۵۳ ساختمان مدیریت شهری، سال گذشته ۵۹۲ ساختمان و در ۱۰ ماهه امسال ۵۷۸ ساختمان از ساختمان‌های شهرداری تهران بحث مدیریت مصرف انرژی را انجام داده و تمام اقدامات در سال جاری انجام گرفته است.

حسینی با اشاره به اینکه شهرداری تهران در بحث کاهش مصرف انرژی (کلیه حامل‌های انرژی) ورود جدی را داشته است گفت: کاهش مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و باید به این موضوع اشاره کرد که میزان کاهش مصرف انرژی نسبت به سنوات گذشته در مجموعه شهرداری تهران بیشتر است.

او ادامه داد: در بحث ممیزی انرژی نیز اقدامات ویژه‌ای در مجموعه شهرداری تهران انجام شده است به طوریکه در این ارتباط نیز ساختمان‌هایی از مجموعه شهرداری تهران در این قالب ممیزی انرژی شده‌اند و شهرداری برای کلیه ساختمان‌های خود این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

ساختمان‌های ستادی شهرداری امسال ممیزی انرژی شدند

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اجرای ممیزی انرژی در ساختمان‌های شهرداری تهران گفت: این موضوع در ۳ سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیگیری و راهکارهای کاهش مصرف انرژی تعیین شده است.

سادات حسینی تصریح کرد: تفاوت اساسی که در این دوره در ارتباط با ممیزی انرژی در قالب ساختمان‌های شهرداری انجام شده است به این مسئله بر می‌گردد که در سال ۱۴۰۲ ساختمان‌های ستادی شهرداری نیز در قالب ممیزی انرژی قرار گرفته‌اند.

او ادامه داد: یکی از نکات مهم و اساسی بهینه‌سازی مصرف انرژی است که این موضوع در اولویت‌بندی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران قرار گرفته است. یکی دیگر از موضوعات مربوط به ممیزی‌سازی انرژی است که این مسئله در تمامی ساختمان‌های شهرداری تهران انجام شده است و همانطور که بیان شد این مسئله در ۳ سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شده است و سطح کوتاه‌مدت آن در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به اخذ معاینه فنی موتورخانه‌های مجموعه شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: یکی از تکالیفی در قانون هوای پاک به اداره کل محیط زیست داده شده است به اخذ معاینه موتورخانه‌ها بر می‌گردد که در این حوزه نیز ساختمان‌های شهرداری تهران نسبت به اخذ معاینه فنی‌ موتورخانه‌ها بر اساس استانداردهای لازم اقدام کرده است.

در سال جاری ۶۶ واحد آلاینده شناسایی شده‌اند

حسینی به شناسایی منابع آلاینده توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: در این ارتباط با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران دستورالعملی تهیه و ابلاغ شده است.

او گفت: شناسایی واحدهای آلاینده یکی از مسائلی است که توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران انجام شده است که در سال جاری ۶۶ واحد آلاینده شناسایی شده‌اند. البته موضوع کنترل منابع آلاینده نیز به طور ویژه از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران دنبال می‌شود و این مجموعه علاوه بر شناسایی منابع آلاینده کنترل آنها را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در حوزه محیط زیست اشاره کرد و افزود: مردمی‌سازی در محیط زیست و استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و سمن‌ها به صورت ویژه در اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران پیگیری و دنبال می‌شود و در این حوزه تعدادی از مساجد، حوزه علمیه بانوان، امامزاده‌ها و پایگاه‌های بسیج و همچنین سراهای محلات فعالیت ویژه‌ای را دارند و بازخورد خوبی را در این حوزه داریم.

پاکسازی بوستان های تهران از فیلتر سیگار

حسینی به پاکسازی بوستان ها از فیلترهای سیگار اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز با همکاری گروههای جهادی انجام می شود و در ماه دو تا سه بار در بوستان‌های بزرگ گروه‌های جهادی به صورت خودجوش این کار را انجام می‌دهند.

او به کمیته پلاستیک اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز بر اساس مصوبات شورای شهر تهران اقدامات خوبی در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند در ارتباط با عدم استفاده کمتر از پلاستیک انجام شده است.

آراد کوه جا به جا نمی شود

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به بحث آرادکوه و جابجایی این مجموعه اشاره کرد و گفت: در این ارتباط باید اشاره شود که در طرح جامع مدیریت پسماند همه موضوعات این حوزه پرداخته شده است همچنین به جابجایی آرادکوه نیز اشاره شده اما در این شرایط فعلی امکان جابجایی آرادکوه وجود ندارد چرا که جابجایی آن دریک روز و یک سال و ... مقدور نیست.

او ادامه داد: در طرح جامع مدیریت پسماند علاوه بر موضوعات اشاره شده به گاز متان، مدیریت و تصفیه شیرابه‌ها، کمپوست و ... اشاره شده است. در طرح جامع آمده است که در کنار آرادکوه باید فضای دیگری برای دفن زباله در نظر گرفته شود که تامین این زمین باید توسط منابع طبیعی انجام شود و تا زمانی که زمین اشاره شده خریداری و تامین نشود نمی‌توان جای دقیقی را برای دفن زباله احداث کرد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در خصوص برخی از اظهارات مبنی بر ادغام شرکت کنترل کیفیت هوا با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تصریح کرد: به هیچ عنوان این مسئله صحت ندارد.

حسینی در خصوص بخش زیست محیطی پروژه‌های شهری تاکید کرد: تمام این پروژه‌ها باید پیوست زیست محیطی داشته باشد و هیچ پروژه‌ای بدون این پیوست احداث نخواهد شد.

او همچنین در ارتباط با فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران گفت: تا زمانی که این کارخانه مجوز زیست محیطی اخذ نکند نمی‌تواند فعالیت خود را انجام بدهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top