تاریخ انتشار: جمعه 1402/11/13 - 11:04
کد خبر: 495227

افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی پذیرش منجر به کمبود خوابگاهی علوم پزشکی شد

افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی پذیرش منجر به کمبود خوابگاهی علوم پزشکی شد

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر این مساله که با افزایش ظرفیت مخالف نیستیم گفت: اگر افزایش ظرفیت به میزان ۲۰ درصد ادامه پیدا کند ما نیازمند افزایش ظرفیت امکانات خوابگاهی هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ احد بنار افزود: جلسه‌ای با حضور دانشجویان نخبه علوم پزشکی با حضور معاونان آموزشی، دانشجویی و فرهنگی، تحقیقات و فناوری و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان برگزارشد و با وزیر بهداشت در مسائل مختلف معیشتی و رفاهی همفکری شد.

وی افزود: دانشجویان در این جلسه نکات و مسائل مختلف در حوزه‌های آموزشی و تحقیقات و فناوری و مسائلی از جمله شرایط جذب هیأت علمی و موانع حضور نخبگان در هیأت علمی را متذکر شدند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: همچنین در حوزه تحقیقات و فناوری و کمیته تحقیقات دانشجویی یادآور شدند که کمک هزینه‌های تحقیقاتی مناسبی به دانشجویان ارائه شود که در همان جلسه وزیر بهداشت از محل اختیارات خود این کمک هزینه را از ۵۰ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان افزایش داد.

وی افزود: در این جلسه همچنین در حوزه غذا و دارو و تجهیزات پزشکی نکات مهمی از سوی نخبگان مطرح شد و قرار شد مدیران مربوطه به این موضوع رسیدگی کنند تا دانشجویان نخبه علوم پزشکی بتوانند با کمترین مشکل در حوزه شرکت‌های دانش بنیان فعال شوند.

بنار خاطرنشان کرد: دانشجویان نخبه علوم پزشکی به موضوع افزایش ظرفیت و مشکلاتی را که برای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد کرده است، اشاره کرده‌اند. کمبود فضاهای رفاهی، فشردگی خوابگاه‌ها و کمبود امکانات ورزشی را ناشی از این افزایش ظرفیت اعلام کردند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر این مساله که ما با افزایش ظرفیت مخالف نیستیم گفت: اما افزایش ظرفیت دانشجو نباید بی رویه باشد. بلکه این افزایش باید بر اساس یک الگو و چارچوب اتفاق بیافتد. زیرساخت‌های افزایش ظرفیت باید تأمین شود تا دانشجویان کمتر دچار مشکل شوند.

وی تاکید کرد: تاکید ما در حوزه دانشجویی این است که اگر این افزایش ظرفیت به همین میزان ۲۰ درصد ادامه پیدا کند ما نیازمند افزایش ظرفیت امکانات خوابگاهی هستیم. نکته این است که اگر ۲۰ درصد ظرفیت اضافه شود همان زمان نمی‌توانیم افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت در خوابگاه و سلف داشته باشیم.

بنار خاطرنشان کرد: هر میزان افزایش ظرفیت در خوابگاه و سلف یک تا دو سال زمان می‌برد و آغاز ایجاد ظرفیت نیز منابع مناسب و به هنگامی را می‌خواهد که در واقع مشکل اصلی ما نیز نبود همین منابع در شرایط فعلی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر با افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت با ۲۰ درصد کمبود امکانات مواجه هستیم که اگر همین الان هم منابع را اختصاص دهند کمبود امکانات همین الان جبران نمی‌شود. ضمن اینکه در تأمین منابع، عقب ماندگی‌هایی در گذشته وجود دارد که کمبودها را برجسته می‌کند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: درست است که با اتخاذ سیاست‌هایی توانسته‌ایم کاری کنیم که دانشجویان نیازمند خوابگاه از آن بهره مند شوند اما واقعیت این است که بخش عمده‌ای از خوابگاه‌ها فرسوده و قدیمی هستند که بخشی از نارضایتی دانشجویان به همین موضوع برمی گردد. در واقع این خوابگاه‌های ۵۰ ساله ظرفیت بهسازی ندارد.

بنار افزود: واقعیت این است که وضعیت امکانات خوابگاهی علوم پزشکی به منابع خوبی برای بهسازی و نوسازی نیاز دارد و سازمان برنامه و بودجه باید منابعی را به آن اختصاص دهد و با همراهی مجلس بتوانیم پروژه‌های خوابگاهی را شروع کنیم و تا یکی دو سال آینده که افزایش ظرفیت ادامه دارد با بحران و چالش جدی مواجه نشویم.

وی افزود: در مورد امکانات ورزشی هم به دلیل همین نبود منابع نیازمند آن هستیم که شرایط بهتری برای اختصاص منابع ایجاد شود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدی که بر افزایش ظرفیت‌های علوم پزشکی وجود دارد پیش بینی کردیم که تا زمان تأمین منابع، برای یک مدت کوتاه یک ساله به کمک دانشگاه‌ها خوابگاه‌هایی اجاره‌ای داشته باشیم تا خوابگاه جدید ساخته شود.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top