تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/11/16 - 17:10
کد خبر: 495639

جهت دهی به مناسبات علمی بین المللی در دانشگاه خوارزمی

جهت دهی به مناسبات علمی بین المللی در دانشگاه خوارزمی

رییس دانشگاه خوارزمی با تاکید بر توسعه بین المللی سازی و توجه به نیازهای جامعه بین المللی ابراز امیدواری کرد همکاری با دانشگاه تکنولوژی بغداد به تحقق این اهداف شتاب بیشتری دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه خوارزمی، هیات اعزامی دانشگاه تکنولوژی بغداد از دانشگاه خوارزمی بازدید کرد و مورد استقبال دکتر علی حسن بیگی رییس دانشگاه، دکتر زارع درنیانی مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر دلنواز معاون پژوهشی و مدیران حوزه بین الملل قرار گرفتند.

در این دیدار، دکتر حسن بیگی ضمن خوش آمدگویی به هیات اعزامی که متشکل از برخی روسای دانشکده ها و بخش های مختلف مدیریتی دانشگاه تکنولوژی بودند، ابتدا تاریخچه مختصری از دانشگاه خوارزمی بعنوان اولین نهاد آموزشی عالی در ایران بیان کرد.

وی با برشمردن اهداف، برنامه میان مدت و بلند مدت دانشگاه خوارزمی برای توسعه بین المللی سازی و توجه به نیازهای جامعه بین المللی برای برخورداری از خدمات دانش محور ابراز امیدواری کرد که همکاری با دانشگاه تکنولوژی بغداد به تحقق این اهداف شتاب بیشتری دهد.

حسن بیگی همچنین با ارائه گزارشی از توانمندی های دانشگاه خوارزمی برای تعامل با طرف عراقی توجه به علم باز و نیز رویکرد جدید جهانی برای جهت دهی به مناسبات علمی بین المللی را افق جدید روبروی دانشگاه عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که طرفین بتوانند با بهره گیری از ابزارها و توانمندهای خود گام های مهمی در جهت توسعه پایدار دو کشور بردارند.

سپس مدیر روابط بین الملل دانشگاه تکنولوژی دکتر لیث سالم صبری به نمایندگی از دکتر احمد الغبان رییس دانشگاه تکنولوژی بغداد ضمن قدردانی از قبول میزبانی دانشگاه خوارزمی و تقدیم سلام رییس آن دانشگاه، نشان دانشگاه تکنولوژی را به رسم یادبود و ابزار همبستگی به دکتر حسن بیگی ریاست دانشگاه خوارزمی تقدیم کرد.

وی با تاکید بر توانمندی های متقابل دانشگاه تکنولوژی بغداد به عنوان دانشگاه رتبه یک تکنولوژی عراق ابراز امیدواری کرد که این دیدار بتواند به تحقق اهداف بین المللی دو دانشگاه در قالب فعال سازی تفاهم نامه منعقده فی مابین دو دانشگاه کمک کند.

پیش از این دانشگاه خوارزمی در اواخر مهرماه گذشته در جریان هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق که در مشهد مقدس برگزار شد، تفاهم نامه ای با برخی از مهمترین دانشگاه های عراق از جمله دانشگاه تکنولوژی بغداد به امضا رساند.

همچنین هیات اعزامی دانشگاه تکنولوژی بغداد با حضور در دانشگاه خوارزمی از مرکز آزفا (مرکز آموزش زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان) ، مرکز مطالعات بین المللی، موزه دانشگاه، مرکز یادگیری آزاد و الکترونیکی، مرکز جواهرسازی کیپا و نیز مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی بازدید بعمل آوردند.

در این بازدید که با حضور مدیران مربوطه در هر مرکز و با ارائه توضیحاتی در خصوص ماموریت ها و خدمات هر یک از مراکز همراه بود، ظرفیت های دانشگاه برای تعامل با هیات عراقی مورد توجه قرار گرفت.

از جمله این ظرفیت ها که مورد توجه هیات عراقی قرار گرفت، جذابیت ها و اشیاء ماندگار و تاریخی موزه دانشگاه که به نوعی موزه آموزش عالی ایران است، سالن خطابه و معماری کم نظیر ساختمان میراثی دانشگاه، استفاده از ظرفیت‌های مرکز آزفا برای آموزش زبان فارسی به داوطلبان عراقی، همکاری های مطالعاتی برای بررسی فرصت ها و امکان سنجی فعال سازی مناسبات علمی و توجه به نیازهای حیاتی دو کشور در قالب توافقات مطالعاتی و اجرایی با مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه بود.

همچنین بهره گیری از زیرساخت های فیزیکی و نیز امکان بهره مندی از آموزش های برخط مرکز یادگیری آزاد و الکترونیکی و نیز منابع آموزشی این مرکز برای برگزاری دوره های مهارت افزایی کارکنان آن دانشگاه بصورت آفلاین و نیز پتانسیل های مرکز جواهر سازی کیپا مورد توجه هیات عراقی قرار گرفت و آنان ابراز امیدواری کردند که بتوانند همکاری های موثری در زمینه های مورد بحث داشته باشند.

بازدیدهای روز اول هیات عراقی در عصر همان روز با بازدید از شرکت های مستقر در مرکز رشد و فناوری دانشگاه در تهران ادامه یافت.

هیات عراقی ضمن گفتگو با نمایندگان شرکت های مستقر در مرکز ابراز امیدواری کردند که بتوانند با استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان ایرانی پروژه های مشترک عملیاتی خصوصاً در حوزه توسعه پایدار طراحی و اجرا کنند.

در این دیدار مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی، مدیر پژوهش و مرکز رشد، رییس پردیس رشد و فناوری و رییس آپای دانشگاه خوارزمی، مدیر موزه و کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه، مدیر حراست، معاون مدیر مرکز روابط بین الملل و مدیر مرکز آزفا، مدیر مرکز یادگیری آزاد و الکترونیکی، مدیر مرکز مطالعات بین المللی، رییس اداره مشارکت ها و همکاری های بین المللی و رییس اداره پذیرش و خدمات دانشجویان بین المللی دانشگاه خوارزمی و ... حضور داشتند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top