تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/11/16 - 17:50
کد خبر: 495643

اهدای پرچم «یا لثارات‌الحسین» مسجد جمکران به شیخ زکزاکی +عکس

اهدای پرچم «یا لثارات‌الحسین» مسجد جمکران به شیخ زکزاکی +عکس

پرچم «یا لثارات‌الحسین» مسجد جمکران طی مراسمی به شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه اهدا شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، تولیت آستان مسجد جمکران با تمجید از نقش رهبر شیعیان نیجریه در مبارزه با استکبار گفت: شیخ زکزاکی برای کسانی که در دنیا با ظلم و استکبار مبارزه می کنند، حجت است و امروز سیمای مبارزان تاریخ جبهه حق را در چهره شیخ زکزاکی می‌بینیم.

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه به همراه خانواده‌اش با حضور در مسجد مقدس جمکران ضمن بازدید از این مسجد با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد تولیت این مسجد دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام اجاق‌نژاد در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور رهبر شیعیان نیجریه در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: ان‌شالله خداوند به شما طول عمر دهد و سایه شما را مستدام بدارد تا مؤمنین از وجودتان بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه شیخ زکزاکی برای کسانی که در دنیا با ظلم و استکبار جهانی مبارزه می‌کنند، حجت است، خطاب به رهبر شیعیان نیجریه گفت: شما در ایران علاقه‌مندان زیادی دارید و بسیاری از افراد مشتاق دیدار با شما هستند.

تولیت آستان مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه ملت‌های مستضعف دعاگوی شیخ زکزاکی هستند، بیان کرد: در ایامی که رهبر شیعیان نیجریه در گرفتاری بودند، اینجانب در جمهوری آذربایجان حضور داشتم و در آن ایام عده‌ای از روحانیون آذربایجان را نیز دستگیر و زندانی کردند؛ در ایام اربعین قرار بر این بود که طی مراسمی برای رفع گرفتاری شما و روحانیون دستگیر شده در آذربایجان دست به دعا برداریم که پلیس با این اجتماع مخالفت کرد.

حجت‌الاسلام اجاق نژاد با اشاره به اینکه صبر شیخ زکزاکی را برای خانواده شهدای خود الگو می‌دانیم، بیان کرد: همواره در تاریخ درباره کسانی که در مبارزات خود برای حق از مال، جان و اولاد خود گذشتند خوانده بودیم و همه اینها را امروز در چهره امثال شیخ زکزاکی می‌بینیم.

در ادامه شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه طی سخنانی با تشکر از استقبال و میزبانی در جمکران، گفت: به من گفته بودند با شما در تهران دیدار کنم، اما خوشحالم که در این مکان مقدس و مبارک که حرم امام زمان (عج) است این دیدار انجام شد.

وی با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران یکی از پایگاه‌های مهم مرتبط با امام زمان(عج) است، گفت: ما تأثیرات دعاهای شما عزیزان را در نیجریه دیدیم و هنوز هم نیازمند دعاهای شما و زائران جمکران هستیم.

حجت‌الاسلام حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در این دیدار با بیان اینکه سالانه 25 میلیون نفر به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند تصریح کرد: در ایام نیمه شعبان شاهد حضور 3.5 میلیون نفر از شیعیان در مسجد مقدس جمکران هستیم.

وی با اشاره به اینکه نیمه شعبان 500 مجموعه مردمی نسبت به برپایی 2 هزار غرفه فرهنگی و اجتماعی اقدام می‌کنند، افزود: هر سال در ایام نیمه شعبان نسبت به انتخاب مهدی‌یاور اقدام می‌شود.

در پایان این مراسم پرچم یالثارات الحسین مسجد مقدس جمکران به شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه اهدا شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top