تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/11/17 - 19:20
کد خبر: 495773

آیت‌الله خاتمی: خواص، رسالت و تکلیف خود را در انتخابات ایفا کنند

آیت‌الله خاتمی: خواص، رسالت و تکلیف خود را در انتخابات ایفا کنند

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: خواص باید رسالت و تکلیف خود را در این مقطع حساس ایفا کنند و از جمله بزنگاه‌هایی که باید با نشاط وارد شوند، دعوت مردم حتی یک نفر به پای صندوق رأی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» با اشاره به اینکه انتخابات جشن سیاسی ملت ایران است، اظهار کرد: مردم در طول دوره قاجار و دوره ۵۷ ساله سیاه پهلوی هیچگاه به حساب نمی‌آمدند. در این دوران یعنی هم در دوران قاجار و هم دوران منفور پهلوی بدون آنکه صاحبان این کشور که مردم هستند و با خبرباشند، خود می‌بریدند و می‌دوختند و با غربی‌ها و اجانب ارتباط برقرار می‌کردند.

وی، یکی از نعمت‌های بزرگ انقلاب اسلامی را بهادادن به مردم دانست و تاکید کرد: در ۴۵ سالگی انقلاب مفتخریم که بگوییم مردم بیش از ۴۰ بار پای صندوق رای آمدند و انشاءالله بار دیگر در ۱۱ اسفند ماه امسال پای صندوق خواهند رفت و نمایندگان دورششم مجلس خبرگان و دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی را انتخاب می‌کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه قانون اساسی به اصل حضور مردم در عرصه مهم انتخابات اشاره کرده است، افزود: آنچه در این عرصه مهم به شمار می‌رود، اصل حضور مردم و مشارکت آنها در انتخابات است که از دو منظر قابل توجه است. نکته اول، اصرار و توصیه و تشویق امام راحل و مقام معظم رهبری به حضور مردم در همه انتخابات است. همانطور که در وصیت‌نامه و فرمایشات امام (ره) آمده است و این روزها در سخنرانی‌های مقام معظم رهبری هم ملاحظه می‌کنید که ایشان به حضور در انتخابات تاکید می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصل حضور مردم در انتخابات موضوع مهمی است که ولی فقیه دیروز و ولی فقیه امروز مردم را به مشارکت در سرنوشت کشور دعوت می‌کرده و می‌کنند، اظهار کرد: بنابراین ولایتمداری یعنی شنیدن فرمایشات این دو ولی فقیه و اطلاعت کردن از ایشان است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به تبیین نکته دوم در مشارکت مردم در انتخابات پرداخت و گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا انتخابات در فضای کم رمق و با حضور کمتر مردم برگزار شود، این نشان می‌دهد که برای دشمن این انتخابات بسیار شکننده است.

آیت الله خاتمی در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: هرگامی که سبب خشم دشمن می‌شود عمل صالح است. ضمن آنکه با توصیه ولایت مبنی بر حضور در صحنه و از سوی دیگر دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی، خواص باید رسالت و تکلیف خود را ایفا کنند و از جمله بزنگاه‌هایی که باید با نشاط وارد شوند، دعوت مردم حتی یک نفر به پای صندوق رأی است.

وی در پایان درباره لیست جامعین در ششمین دوره مجلس خبرگان، گفت: لیست جامعه مدرسین در حال بررسی است اما درباره لیست جامعه روحانیت اطلاع ندارم. آنچه مشخص است تلاش جامعتین رسیدن به لیست واحد است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top