تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/11/18 - 16:50
کد خبر: 495880

مردانی:

نوگرایی و تحول گرایی به تقویت نظام حکمرانی کمک می کند

نوگرایی و تحول گرایی به تقویت نظام حکمرانی کمک می کند

رییس سازمان بسیج اساتید گفت: نوگرایی و تحول گرایی به تقویت نظام حکمرانی کمک می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمد رضا مردانی، در نشست مدیران حراست دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با بیان اینکه در شرایط فعلی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ابر قدرت منطقه‌ای به تعبیر خود سرمداران استکبار جهانی در خاورمیانه می درخشد، بیان کرد: امروز دیگر نمی‌توانند از گزینه نظامی روی میز با جمهوری اسلامی ایران سخن بگویند. امروز ادبیات این‌ها این است که نمی‌خواهیم با جمهوری اسلامی درگیر شویم.

وی ادامه داد: به برکت خون شهدا و فداکاری و جهاد مجاهدان انقلابی چه فرزندان ایران زمین و چه سایر رزمندگان محور مقاومت، امروز نگران تهدید نظامی نیستیم .

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: امروز دشمن با یک جنگ ترکیبی و همه جانبه به ویژه جنگ شناختی و عملیات روانی به دنبال ایجاد تغییر در محاسبات ذهنی و افزودن به گره‌های ذهنی جوانان و مردم ما هستند که در اینجا جایگاه حراست‌ها، جایگاه‌های حاکمیتی، اساتید و آموزش عالی کشور برای جهاد تبیین و مقابله با این حرکت دشمن جایگاه بسیار حساس و مهمی است.

مردانی خاطر نشان کرد: در میان نقش آفرینان این حوزه، نقش آموزش عالی و کنشگران دانشگاهی و نقش حراست نقش بی بدیل و بسیار موثر و تعیین کننده است.

وی تاثیر در صیانت از افراد و سرمایه انسانی را رکن اول از ارکان اداره سازمان ها دانست و گفت: صیانت از افراد وظیفه سنگینی بر دوش حراست است. نقش حراست در مقابله با نفوذ دشمن در سازمان و نفود در افراد و در سامانه ها امروز خیلی مهم است.

رئیس بسیج اساتید کشور ادامه داد: نقش حراست در صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی در محیط کار، در تعمیق فرهنگ و ارزش‌های انقلاب، در حفظ و صیانت از فرهنگ ایرانی و اسلامی در محیط کار نه به صورت سلبی بلکه به صورت ایجابی و اثباتی بسیار مهم است.

مردانی  خاطر نشان کرد: امروز در دانشگاه در حوزه عفاف و حجاب و مسئله ارزش‌های اخلاقی یا در زمان بحران و اغتشاش همیشه حراست نوک پیکان دفاع، حمله و صیانت است. این مسئولیت‌های سنگین، می‌طلبد که این مجموعه در آموزش عالی مورد توجه مسئولین باشد و با اقتضائات و نیازها و به ابزارهای روز مجهز شود تا بتواند نقش آفرینی‌های خوبی داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: تسهیل گری یکی از نیازهایی است که کارکنان و دانشگاهیان از حراست انتظار دارند.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت نیروهای انقلابی و ارزشی و تعریف همکاری‌های مشترک توسط حراست با این مجموعه‌هاست ما به نوبه خود در بسیج اساتید اعلام امادگی می کنیم که هم در سطح ملی و هم در دانشگاه، هر گونه کمکی که در راستای ماموریت های حراست بتوانیم انجام دهیم، این وظیفه را عهده دار و انجام می‌دهیم.

مردانی افزود: همه مشکلاتی که امروز گریبانگیر ما است، مربوط به تحریم و مشکلاتی که دشمن برای ما ایجاد می کند، نیست، بخشی به دلیل مشکلات نظام حکمرانی کشور است. هر سازمانی اگر برای خودش برنامه ای برای نوگرایی واصلاح روند و تقویت سرمایه انسانی داشته باشد و سازمان ها تحول گرا باشند کار پیش می رود؛ برخی سازمان ها توانسته اند راه خوبی پیدا کنند و به لحاظ کارآمدی خود را بالا بیاورند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با قوه قضاییه مبنی بر اینکه «دو مسئله مهم است گزینش و انتصاب»، بیان کرد: هم جذب و هم انتصاب مهم است، نقش حراست ها در این زمینه بسیار مهم است.

رئیس بسیج اساتید کشور با بیان اینکه پدافند غیر عامل مسئله مهمی است، ادامه داد: در دنیا مقالات و دستاورد های علمی تا به فناوری تبدیل نشود و نتیجه و سرمایه اش را استفاده نکنند، منتشر نمی شود. بسیاری از دستاوردهای علمی ما به راحتی روی پایگاه ها منتشر می شود و قبل از اینکه خودمان از آن استفاده کنیم دیگران استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در بحث پدافند غیر عامل در حوزه علمی-فناوری باید قوانین محکم‌‌‌تری لحاظ شود که در اینجا بسیج اساتید می تواند به حراست در تعیین سطح مقالات و دستاورد های علمی که ارزش صیانت دارد کمک کند؛ بسیج اساتید می تواند در خدمت حراست باشد.

مردانی اضافه کرد: پدافند غیر عامل در حوزه علمی-فناوری یکی از مهمترین کارهایی است که امروز حراست عهده دار شده و قبلا بر عهده معاونت علمی بوده است، باید روی این مسئله دقت کند. بنده آمادگی بسیج اساتید را در این زمینه رسما اعلام می کنم.

رئیس بسیج اساتید کشور خاطر نشان کرد: مسئله مهم دیگر که باید به آن پرداخته شود حمایت از مدیران است. مدیران و روسای دانشگاه ها و مدیران زیر مجموعه شان تلاش و کوشش می کنند لذا امروز وظیفه ما دفاع وکمک به دولت است کمک به حل مشکلات مردم از طریق کمک به مدیریت کشور وسازمان ها اتفاق می افتد نه به شخص. برای کمک به دستگاه باید راهی برای این بخش داشت، ببینم کجا مشکل ایجاد شده برای آن بخش راهکاری ارائه کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top