تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/11/24 - 19:22
کد خبر: 496503

قم ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب گردشگری کشور را دارد

قم ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب گردشگری کشور را دارد

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم گفت: قم با وجود بارگاه کریمه اهل بیت(س) و آثار تاریخی و فرهنگی از جمله مسجد جامع و کاروانسرهای متعدد می‌تواند قطب گردشگری در کشور باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سیدمحسن قریشی‌زاده عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: قم شهر کریمه اهل بیت(س) و به عنوان یکی از مراکز زیارتی و گردشگری شناخته شده و مهم کشور است.

وی بیان کرد: گردشگری زیارتی یکی از موضوعات مهمی است که حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران به عنوان دو قطب معنوی سالانه میزبان میلیون‌ها زائر است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم با بیان اینکه گردشگری سلامت قم گمنام مانده و شناخته شده نیست، عنوان کرد: شهر قم‌ دارای سه ویژگی مهم است که مراکز درمانی و بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی و پزشکان متخصص آن قابل توجه است.

 قم  ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری در کشور را دارد 

قریشی تصریح کرد: قم با آثار تاریخی و فرهنگی از جمله مسجد جامع و کاروانسرهای متعدد می‌تواند قطب گردشگری در کشور باشد و باید ظرفیت‌های استان قم که تاریخی و سلامت و زیارت است مورد توجه گردشگران  و مسافران باشد.

نماینده مدیرکل در کمیته فنی سازمان میراث فرهنگی استان قم گفت: کاروانسرا و قله‌های تاریخی و گردشگری طبیعت قم و مراکز منحصر به فرد طبیعت بکر ظرفیت بسیار خوبی است که نباید مغفول بماند، کویر ابوزیدآباد و دریاچه نمک و حوض سلطان برای علاقه‌مندان طبیعت فرصت مناسبی است.

برگزاری تورهای گردشگری و جشنواره های فرهنگی از جمله راهکارها جذب گردشگر به قم است  

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم افزود: ایجاد و توسعه مراکز اقامتی و رفاهی و بهبود سیستم حمل و نقل برای توسعه استان قابل توجه است، برگزاری تورهای گردشگری و جشنواره های فرهنگی از جمله راهکارها برای جذب گردشگر به قم است.

قریشی با بیان اینکه افزایش دانش و مهارت و فعالیت گردشگری در قم از طریق کارگاه‌های تخصصی به کیفیت خدمات گردشگران کمک می‌کند، تصریح کرد: ارائه خدمات متنوع از جمله تورهای سلامت و طبیعت‌گردی و گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری توسعه زیرساخت‌های آن و ارائه خدمات باکیفیت به زائران و برگزاری تورهای گردشگری مناسب با نیازهای مختلف ازجمله راهکار توسعه این صنعت در قم است.

 برگزاری تورهای آشناسازی گردشگری ویژه خبرنگاران استان 

وی ادامه داد: برگزاری تورهای آشناسازی گردشگری برای خبرنگان استان مورد توجه است، آموزش و توانمندی و افزایش صنعت گردشگری در قم نیازمند آموزش‌های تخصصی است.

 80 درصد نیروهای گردشگری استان در ایام کرونا به مشاغل دیگر رفتند 

نماینده مدیرکل در کمیته فنی سازمان میراث فرهنگی استان بیان کرد: 80 درصد نیروهای گردشگری استان در ایام کرونا با توجه به تعطیلی صنعت گردشگری و کاهش مسافران و زائران به مشاغل دیگر رفتند.

احداث 3 هتل 5 ستاره در استان قم  

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم با بیان‌ اینکه درخواست ساخت 10 هتل 5 ستاره در قم را داده‌ایم، گفت: سه هتل 5 ستاره در دست اقدام داریم که با توجه به عدم پرداخت اعتبارات نیمه‌کاره مانده که با پرداخت اعتبارات حدود 1 سال دیگر به ظرفیت گردشگری قم اضافه می شود.

قریشی با اشاره به نیاز استان قم به فرودگاه ادامه داد: 80 درصد زائران قمی مسافران پروازهای زیارتی فرودگاه امام خمینی(ره) و شهید هاشمی‌نژاد هستند که به سمت شهرهای نجف و بغداد می‌روند.

وی با بیان اینکه بهترین پتانسیل در قم فرودگاه بین‌المللی است که متأسفانه نیمه‌کاره مانده است، گفت: قم ظرفیت بسیار بالایی دارد که با افتتاح فرودگاه قم این ظرفیت افزایش پیدا کرده و سبب اشتغال‌زایی برای 300 الی 400 نفر می شود.

 احداث مجتمع های تفریحی در قم

 نماینده مدیرکل در کمیته فنی سازمان میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: احداث مجتمع‌های تفریحی در قم درحال انجام است و مجتمع تفریحی مهر و ماه و پارک آب و تاب قم نیز یکی از ظرفیت‌های گردشگری در استان است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top