تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/11/29 - 11:46
کد خبر: 496851

نرخ ارز حج تمتع ۱۴۰۳ تعیین شد

نرخ ارز حج تمتع ۱۴۰۳ تعیین شد

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: برای زائران حج تمتع سال آینده ۳ ایستگاه پروازی با امکان انتخاب «مدینه قبل» و «مدینه بعد» فراهم است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره زمان انتخاب کاروان‌ برای زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اظهار کرد: از اواخر هفته جاری روند انتخاب کاروان‌های حج تمتع آغاز خواهد شد و سازمان حج و زیارت زمان دقیق آن را اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای ۳ ایستگاه پروازی شامل تهران، اصفهان و مشهد امکان انتخاب «مدینه قبل» و «مدینه بعد» برای زائران فراهم است. زائرانی که «مدینه بعد» هستند، پس از انجام مناسک حج تمتع به مدینه منوره مشرف می‌شوند و زائران مدینه قبل ابتدا به فرودگاه مدینه مشرف شده و پس از زیارت حرم نبوی مُحرم شده و به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

به گفته رضایی، هزینه نهایی حج تمتع نیز در زمان ثبت‌نام کاروان‌ها اعلام خواهد شد و در حال حاضر نمی‌توان رقمی را عنوان کرد.

نرخ ارز حج ۱۴۰۳ تعیین شد

در روزهای اخیر مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری، مصوبه هیئت وزیران را درباره تأمین مخارج ارزی حج تمتع سال آینده را طی نامه‌ای ابلاغ کرده است.

در این مصوبه آمده است:

هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

سازمان حج و زیارت مجاز است نسبت‌ به خرید ارز به میزان ۳۰۰ میلیون دلار به نرخ ارز حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران اقدام و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این مبلغ را برای تأمین مخارج ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ در یک حساب دلاری به‌نام سازمان حج و زیارت نزد خود به‌ صورت دفتری ثبت و نگهداری کند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به درخواست سازمان حج و زیارت در زمان مقتضی نسبت‌ به پرداخت و انتقال مبلغ یاد شده به کشور عربستان از ارزهای در دسترس با اعمال نرخ برابر دلار با ارز موردنظر اقدام کند.

بر این اساس نرخ ارز مورد نیاز برای مخارج حج تمتع سال آینده حدود ۳۹ هزار تومان محاسبه خواهد شد.

به گفته سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، عملیات انتقال مبلغ مذکور توسط بانک مرکزی انجام می‌شود.

تاکنون بیش از ۵۶۰۰۰ نفر برای شرکت در حج تمتع سال آینده ثبت‌نام کرده‌اند و روند ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت مورد نظر سازمان حج و زیارت ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در نوبت سفر حج تمتع هستند و سهمیه حج ایران برای سال آینده ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است. البته مکاتباتی از طریق وزارت امور خارجه با عربستان در حال انجام است که این سهمیه به مرز ۸۹ هزار نفر برسد.

از ۱۵ دی‌ماه ثبت‌نام مقدماتی از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع برای سال آینده آغاز شده و تاکنون ۷ اولویت برای ثبت‌نام فراخوانده شده‌اند که در روزهای پیش رو فراخوان جدید برای برخی ایستگاه‌های پروازی نیز صادر می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top