تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/11/29 - 18:38
کد خبر: 496881

سامانه‌های هوشمند خدمات آموزشی در گروه علوم پزشکی طراحی می‌شوند

سامانه‌های هوشمند خدمات آموزشی در گروه علوم پزشکی طراحی می‌شوند

معاون آموزشی وزارت بهداشت از طراحی سامانه رصد تعداد دانشجویان علوم پزشکی در کشور خبر داد و گفت: هوشمند سازی سامانه ها می تواند به اعتباربخشی دانشگاه ها کمک کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد در نشست همفکری با مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی مرکز خدمات آموزشی پزشکی کلان مناطق، خواستار مشارکت و همکاری دانشگاه ها در شفاف سازی و اصلاح فرآیندهای آموزشی شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با قدردانی از زحمات مدیران مراکز خدمات آموزشی پزشکی کلان مناطق، گفت: در طول دو سال و نیم گذشته، سعی کردیم تا فرآیندهای آموزشی را اصلاح کنیم. برخی از موارد را به صورت موردی اصلاح و برخی دیگر را پیشنهاد دادیم تا به قانون تبدیل شود چرا که اصلاح موردی و بخشنامه ای موقتا مشکل را حل می کند در حالی که نگاه ما به سمت آینده است.

وی یکی از مهم ترین مباحث را اصلاح فرآیند و قانون مدار کردن ورود دانشجویان خارج به داخل کشور خواند و یادآور شد: در حال حاضر با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسیر قانونی برای ورود دانشجویان حین تحصیل در خارج به داخل کشور وجود دارد که با شرایط خاص در آزمون صلاحیت امکانپذیر شده است.

باقری فرد، مدیران آموزشی را افرادی مسلط به فرآیندها خواند و از آنها خواست تا برای اصلاح روندها پیشنهادات و راهکارهای خود را مطرح کنند.

وی افزود: شما متخصصین این امر در دانشگاه ها هستید و می توانید در تصمیم سازی ها مشارکت داشته باشید. حضور شما موجب بارش افکار می شود. شما در صف اول هستید و مشکلاتی را می بینید که شاید ما در وزارت خانه با آن روبرو نباشیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، با بیان اینکه قوانین آموزشی پویا و داینامیک هستند، تصریح کرد: اکنون حدود 270 هزار دانشجو در کشور داریم که هر کدام ممکن است مشکلات متعدد آموزشی پیدا کنند و قرار نیست ما فرآیندهای اشتباه قبلی را همچنان ادامه دهیم. متاسفانه برخی از کارها با قوانین و ضوابط 40 سال قبل انجام می شود. بنابراین اصلاح فرآیندها از اولویت های این معاونت است.

وی خدمات آموزشی را یکی از زحمت کش ترین بخش های معاونت آموزشی وزارت بهداشت خواند و گفت: بر اساس آمارهای موجود، 50 درصد مراجعات وزارت بهداشت مرتبط با معاونت آموزشی و خدمات آموزشی است. البته در تلاشیم تا بخش هایی از این امور را غیر حضوری کنیم چرا که وقتی شبکه به صورت هوشمند و الکترونیکی باشد، شفاف سازی در آن بیشتر می شود. از این رو از شما می خواهم تا به حضور غیر قانونی حتی یک دانشجو در سیستم خود حساس باشید.

باقری فرد از طراحی سامانه ای برای رصد حذف و اضافه شدن تعداد دانشجویان در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه بر اساس سامانه هایی که اکنون داریم در لحظه می توانیم رصد کنیم که چه دانشجویانی در کدام دانشگاه اضافه و یا کم می شوند حتی دانشگاه آزاد هم در این لیست وارد شده است. هوشمند سازی سامانه ها می تواند بسیار کمک کننده باشد و در اعتبار بخشی دانشگاه ها نیز کمک کند.

وی خطاب به مدیران آموزشی کلان مناطق گفت: شما افرادی با تجربه هستید و می توانید برای اصلاح این فرآیندها کمک کنید. می دانید که تعهدات آموزش رایگان اجباری است و شرط‌اش این است که دانشجو قبلا از تعهدات رایگان رشته خود مطلع باشد. از سال گذشته این مساله در دفترچه های کنکور اعلام شد تا افراد آگاهانه نسبت به انتخاب رشته دقت کنند و اگر شرط حضور در رشته را بپذیرند دیگر این تعهدات قابل فروش نیست. باید این موارد را روشن کنیم و مسیرهای اشتباه قبلی را اصلاح کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، مساله بورسیه ها، آیین نامه ها و ورود فلوشیپ های خارج به داخل را از دیگر دغدغه ها خواند و تصریح کرد: مشکلات در حوزه فرآیندهای آموزشی بسیار است. دوستان در حال برنامه ریزی برای شفاف سازی در این حوزه هستند. هر جایی که فکر می کنید، شبه ای وجود دارد و این مساله می تواند فراگیر شود، لطفا آن را مطرح کنید تا با کمک شما و کارشناسان بتوانیم راه حلی برای آنها پیدا کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top