تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/01 - 18:26
کد خبر: 497035

رئیس دانشگاه علامه:

نظرسنجی ها حاکی از افزایش مشارکت است

نظرسنجی ها حاکی از افزایش مشارکت است

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی عملکرد این دانشگاه در سال جاری و برنامه های انتخاباتی دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، اظهار داشت: دانشگاه علامه در دوره جدید مرجعیت علوم انسانی را شعار خود قرار داده و در این خصوص اصلی ترین محور را تحول علوم انسانی در نظر گرفته چون این موضوع از یک طرف مطالبه رهبری است و از طرف دیگر نیازمند اثربخشی علوم انسانی در جامعه هستیم. یعنی اینکه علم نافع داشته و فارغ التحصیل پس از تحصیل بتوانند در جامعه در حوزه تخصص خود کنشگری داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی از ارکان دانشگاه هستند، یادآور شد: تلاش می کنیم محیط و شرایط مناسبی را از نظر علمی، فرهنگی و اجتماعی برای آنها فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در دانشگاه علامه تاکنون خوابگاه متاهلی نداشتیم اما دو پروژه در این زمینه در دست داریم که یکی مهرماه و دیگری در سال آینده آماده می شود. دو خوابگاه 2 هزار نفره مجردی نیز مکان یابی شده تا پس از مصوبه سازمان برنامه و تجمیع دانشکده های دانشگاه اجرایی شود.

معتمدی با اشاره به جذب 80 عضو هیئت علمی طی دو سال اخیر در این دانشگاه گفت: در فراخوان جدید هم تلاش داریم حدود 20 عضو هیئت علمی جذب کنیم البته تعداد مورد نیاز ما بیش از این ها است.

وی با اشاره به تلاش مسئولان دانشگاه برای فراهم کردن امکانات رفاهی برای اساتید گفت: از  نظر رفاهی دنبال تهیه مسکن برای اساتید و‌ کارکنان دانشگاه بودیم که  چند روز پیش از سوی رئیس جمهور کلنگ احداث مسکن برای 1400 استاد دانشگاه علامه در کرج کلنگ زنی شد. بخشی از هزینه تهیه مسکن از محل وام و بخشی از اورده افراد تامین می شود.‌

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: در حوزه دانشجویی و اثربخشی علوم‌انسانی راه اندازی مراکز نوآوری را در دستورکار داشتیم که می تواند متناسب به رشته ها به افراد کمک کند. راه اندازی پارک‌ علمی دانشگاه که مجوز خود را اخذ کرده و به زودی آغاز به کار می کند.

معتمدی تصریح کرد: درس 2 واحدی کارافرینی به صورت‌ اختیاری از مهرماه آینده به دانشجویان ارائه می شود.

وی درباره استفاده از ظرفیت دانشجویان استعداد درخشان در مقطع تحصیلات تکمیلی برای تدریس گفت: دانشجویان استعداد درخشان را برای تدریس بکار نمی‌گیریم، بلکه نیاز‌های خود را از طریق فراخوان جذب استاد، بورس و بنیاد ملی نخبگان تامین خواهیم کرد.‌

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: طبق استعلامی که از دانشگاه علامه طباطبائی دریافت شد، بیش از 200 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه علامه طباطبائی برای کاندیداتوری انتخابات ثبت نام کردند.

معتمدی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و برنامه های دانشگاه تاکید کرد: برگزاری تریبون آزاد و نشست هایی با حضور افراد و گروههای سیاسی از جمله این برنامه ها است. با اساتید نشست هایی در این زمینه داشتیم. شب گذشته نشست مجازی را برگزار کردیم و نشست حضوری هم در این خصوص خواهیم داشت‌.

وی گفت: دستور العملی سه صفحه ای به دانشکده ها در این خصوص ارسال شده است. با حضور جمعی از دانشجویان کارشناسی که رای اولی  هستند کلیپ هایی درباره مشارکت در انتخابات ساخته شد و برگزاری نشست های تبیینی و گفتمانی با دانشجویان، اساتید و گروههای مردمی در دستورکار است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: حمایت از نشریات دانشجویی دعوت از سخنرانها تشکیل میزگرد از دیگر برنامه های ما در این خصوص است.

معتمدی گفت: رویکرد ما در انتخابات دو بحث است یک افزایش مشارکت.انتخابات از جلوه های حضور مردمی است. حمایت و حضور در انتخابات از مظاهر مردم‌سالاری و نشانه دموکراسی است. بنابراین کمک به این حضور هدف جدی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن همیشه از مشارکت در انتخابات واهمه داشته است و تلاش می کنند با اقداماتی نظیر ایجاد شبهه مشارکت مردم در سرنوشت شان را کمرنگ کند، گفت: دانشگاهها باید برای افزایش مشارکت فعالیت کنند و این مسئله را تبیین کنند. لذا یکی از اهداف ما افزایش مشارکت است. در مرحله دوم انتخاب اصلح را مد نظر داریم نه اینکه بخواهیم جبهه سیاسی را پررنگ‌کنیم بلکه تلاش کنیم افراد متعهد، متخصص و توانمدتر وارد مجلش شوند. همه این افراد تایید شدند اما باید کمک کنیم افراد فیهم تر رشیدتر و کسانی که مرغوب نگاه سیاسی خاصی نیستند به مجلس وارد شوند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه در نظرسنجی ها دانشگاهیان گروه مرجع هستند، گفت: بر اساس نظرسنجی های رخ داده درباره میزان مشارکت، این هفته شاهد افزایش ده درصدی مشارکت بودیم که ان شالله این عدد افزایش یابد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top