تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/01 - 20:14
کد خبر: 497043

اساتید دانشگاه علم و صنعت:

مشارکت مردم در انتخابات دغدغه اصلی جریان های سیاسی باشد

مشارکت مردم در انتخابات دغدغه اصلی جریان های سیاسی باشد

جمعی از اساتید دانشگاه علم و صنعت در بیانیه ای درباره انتخابات تاکید کردند: مشارکت آحاد مردم با سلایق مختلف دغدغه اصلی همه جریان‌های سیاسی معتقد به نظام در انتخابات باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دویست و بیست و دو نفر از اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران در بیانیه ای درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ضمن تاکید بر اینکه التزام به قانون و تلاش در فراهم کردن مشارکت آحاد مردم با سلایق مختلف  دغدغه اصلی همه جریان‌های سیاسی معتقد به نظام اسلامی باشد، اعلام کردند: از جریان‌های سیاسی که در دوره‌های گذشته کنش انتخاباتی داشته و به ارائه فهرست‌های انتخاباتی پرداخته‌اند، انتظار می‌رود که قبل از ارائه و معرفی فهرست‌های جدید نسبت به ارائه گزارشی از عملکرد نمایندگان منتسب به جریان خود اقدام کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی تبلوری تام از مشارکت جمعی در راستای اعتلای جامعه است و بر همه اقشار اجتماعی و به ویژه نخبگان فرض است تا نسبت به برگزاری انتخاباتی رشد دهنده که مسیر پویش حق را در جامعه اسلامی هموارتر می‌سازد، اهتمام ویژه داشته باشند.

بر این اساس، در این برهه از تاریخ کشور که 45 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد و نظام اسلامی تجارب متعددی از برگزاری انتخابات داشته و جریان‌های سیاسی و مردم به انحاء مختلف در دوره‌های مختلف در آن شرکت کرده‌اند، ما اساتید دانشگاه علم‌ و صنعت ایران ضمن دعوت از آحاد مردم میهن عزیز، خصوصاً جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان فرهیخته، به مشارکت در تعیین سرنوشت کشور و با اعتقاد به این ‌که مسیر اصلاح امور از کنشگری فعال در انتخابات می‌گذرد، نکات زیر را به عنوان درس‌آموخته‌هایی که باید روشنگر مسیر آتی باشد خاطر نشان می‌کنیم:

1. التزام به قانون و تلاش در فراهم کردن مشارکت آحاد مردم با سلایق مختلف می‌بایست دغدغه اصلی همه جریان‌های سیاسی معتقد به نظام اسلامی باشد. همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در بیانات متعدد فرمودند، حضور مردم یکی از پایه‌های استوار مشروعیت نظام اسلامی است و هر فرد یا گروهی که با بهانه‌های مختلف سعی در تضعیف این مشارکت نماید، خواسته یا ناخواسته، آگاهانه یا ناآگاهانه به پایه‌ها و ستون‌های نظام اسلامی ضربه می‌زند.

2. از جریان‌های سیاسی چنین انتظار می‌رود که عرصه انتخابات و انتخاب‌گری را محدود به منافع جمعی و گروهی خویش ننمایند، بلکه هدف و آرمان اصلی خود را کمک به حل مسائل اصلی کشور و پاسخگویی به دغدغه‌های مردم قرار دهند.ملاک در معرفی افراد توسط جریان‌های سیاسی تقوی، تعهد، تخصص، شجاعت، باورمندی قلبی و عملی به انقلاب، و توانمندی در اصلاح رویه‌های فسادآور، ساختارهای ناکارآمد در تصمیم‌گیری‌ها و برخی نارسایی‌های نهادینه شده در ارکان مختلف حاکمیت باشد.

معرفی افرادی فاقد این ویژگی‌ها و نگریستن از پنجره منافع حزبی و گروهی، خیانت تاریخی به آرمان‌های بزرگ مردم و انقلاب است و تاریخ نسبت به این خیانت قضاوت خواهد نمود. سهم‌خواهی‌های گروهی به دور از توجه به مشکلات واقعی مردم آفت دیرینه‌ای است که جریان‌های سیاسی مختلف را دچار خود کرده است و رهایی از این آفت در گرو بازگشت به مردم، بازخوانی مشکلات و دغدغه‌های آنها و بسیج همه توان و ظرفیت گروه‌های سیاسی برای پاسخگویی به نیازهای اصلی آنان است.

3. از جریان‌های سیاسی که در دوره‌های گذشته کنش انتخاباتی داشته و به ارائه فهرست‌های انتخاباتی پرداخته‌اند، انتظار می‌رود که قبل از ارائه و معرفی فهرست‌های جدید نسبت به ارائه گزارشی از عملکرد نمایندگان منتسب به جریان خود در خصوص شفافیت و پاسخگویی، پیگیری اصلاح ساختارهای معیوب سیاست‌گذاری، استفاده نظام‌مند از ظرفیت بدنه‌های نخبگانی، تمرکز بر دغدغه‌های معیشتی و اجتناب از مداخلات فسادخیز در مناسبات اجرایی اقدام نمایند.

قطعاً جلب اعتماد بدون ارائه کارنامه‌ای شفاف و روشن از عملکرد گذشته امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین لازم است برنامه‌های مشخص و روشن نامزدها و فهرست‌های معرفی‌شدۀ خود را از جنبه تقنینی برای رفع معضلات کلان مملکت از جمله مشکلات اقتصادی و معیشتی به سمع و نظر مردم برسانند.

4. مردم شریف ایران در طول دهه‌های گذشته نجیبانه سختی‌ها و مشکلات انقلاب را به جان خریده‌اند تا مسیر اعتلا به سمت قله‌ها فراهم شده و دستاوردهای ارزشمندی در سطح کشور و منطقه از جمله امنیت مثال زدنی کشور به لطف مجاهدت‌های فرزندان این مرز و بوم و مسیر روشنِ ترسیم‌شده توسط امام و رهبری رقم بخورد.

لذا خطاب به منتخبین انتخابات و جریان‌های سیاسی حامی ایشان بیان می‌داریم که در قدرشناسی از این مردم نجیب می‌بایست فرصت حضور و نقش‌آفرینی در نظام اسلامی را مغتنم شمرده و از فرصت‌سوزی، اهمال‌ورزی، عافیت‌طلبی و سیاسی‌بازی برحذر باشند. همچنین در همه کنش‌هایی که قبل، حین و بعد از انتخابات خواهند داشت، به شکرانه نعمت انقلاب اسلامی و دِیْنی که مردم عزیز کشور و شهدای این مرز و بوم بر دوش سکانداران، نخبگان سیاسی و مسئولین کشور گذاشته‌اند، خدماتی خالصانه، خداپسندانه و شفاف نسبت به موکلین خود ایفا نمایند.

امید قطعی داریم که مردم عزیزمان با هوشمندی و انتخابی از سر روشن‌بینی، نسبت به پیگیری مجدانه مطالبه تاریخی خود در اقامه کلمه حق و عدالت کوتاه نخواهند آمد و مسیر رشد و بالندگی انقلابِ خود را با جدیت پیش خواهند برد، ان‌شاءالله.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top